{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

Hvor er det dejligt når.... {{forumTopicSubject}}

man bare kan putte sin hund i snoren og gå ud.

Jeg stod og vaskede op da jeg så en golden retriver gå forbi ude på vejen, ventede at der skulle følge et menneske efter, men det gjorde der ikke. Nu bryder jeg mig ikke om hunde der går tur alene, da de hurtigt kan komme til skade når de krydser en vej eller lignende.

Tænkte at sandsynligheden for at hunden vile snakke med mig nok ikke var så stor, så derfor gav jeg Bailey snoren på, og så gik vi ud for at finde hunden.

Vi fandt den, og rigtig nok syntes den det var meget hyggeligt at der kom en anden hund, så den kom hen til os for at hilse. Gav den den anden ende af Bailey's snor på og tog den med hjem for at at slå nummeret op på krak, da telefonen ikke blev taget.

Vi fulgte hunden hjem, og hilste samtidig på nabohunden som syntes det var rigtig hyggeligt at hunden blev fulgt hjem af en anden hund, så de 3 legede lidt.


Til jer der har så meget imod muskelhunde..... Dette ville ikke kunne lade sig gøre, hvis det ry der er omkring vores race passede....! Så tænk jer om inden i dømmer alle muskelhunde, for vi er mange der blir sårede, når vores velfungerende hunde bliver svinet til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor er det dejligt når....
  • #1   15. mar 2008 Jeg ryster bare på hovedet her..

    Min den ene ville kunne det samme,den anden vile ikke og hvad så.

    Skal jeg så skælde mig selv ud eller ?

    Nå men godt at i var dygtige og hjalp den hund.. Så er jeg fløjtende med hvilken race du har..


  • #2   15. mar 2008 Jeg kunne også gøre det med Angel... men Fie ville blive møgsur ...

    Og jeg dømmer inghen hunde... Heller ikke dem der ikke har det så godt med frammede hunde... Det har nok sine årsager... her er det at Fie erengang blev overfaldet.... Af en muskelhund uden snor...Og jeg dømmer ikke hunden... selv om jeg ved at den for et par uger siden igen angreb og denne gang dræbte en hund i snor.... Jeg dømmer ejeren...


  • #3   15. mar 2008 Ja må indrømme at jeg blev lidt rystet over slutningen. Den drejning havde jeg slet ikke set komme. Tænkte bare nej hvor dejligt at man sådan hjælpen hundene hjem.

  • #4   15. mar 2008 nåårh det var da dejligt at det endte godt smiley og hundene fik jo brændt en masse energi af smiley skønt.

  • #5   15. mar 2008 Jeg forstår så ikke at man skal komme med det sidste opstød,når alle jo ved at der forskel på hundene inden for de forskellige racer..

    Du kan finde rotter der er fine til andre hunde,mennesker osv men man kan så sandelig osse finde modsat..

    Dette ved man jo når man køber racen ?


  • #6   15. mar 2008 Stine M
    Det er da utoligt så enig jeg er med dig i dag.

    Vi skulle nok bare ha' en over næsen...


  • #7   15. mar 2008 LiseLotte.. GGG.. så tar jeg da den over næsen og begiver mig ud i det dejlige vejr igen smiley

  • #8   15. mar 2008 jo rigtigt hvad ketner siger.. visse racer dømmes på forhånd og andre ikke

  • #9   15. mar 2008 Hej Stine M

    Det er helt korrekt.
    Mange skærer desværre bare alle over en kam, og kun forholder sig til det der står i medierne.
    Ved godt der er mange flere, som dig, der ved at der er forskel på hunde indenfor racerne, men det er altså ikke alle, og derfor kom den sidste kommentar.


  • #10   15. mar 2008 Kiki.. Ja den fangede jeg.. men ser den som pusten til ilden for at få endnu en debat om "muskelhunde"

    Hvorfor ikke bare være glad for den Hund/race man har... Vise dem fra den gode side,hvilket det indlæg havde været hvis ikke det sidste var med..

    Men det er så blot min syn..

    Acceptere fuldt ud at nogen er bange/nervøse for min race..

    Dette kan man ikke klandre folk,når racen falder i hænder på tåber og man hører om hvor galt det kan gå smiley

    Er ude igen smiley


  • #11   15. mar 2008 Min = mit

  • #12   15. mar 2008 Jeg tager det ikke til mig.. Jeg har ingen fordomme overfor muskelhunde ...Det tror jeg snart hele hg er klar over... kun overfor små arrige hunde med gamle damer OG dårlige hundeejere.... og så er jeg ligeglad med hvad race de har....
    Jeg lader da meget gerne Angel lege med div. muskelhunde.men forstå godt , hvis folk er bange for den ene eller anden race... eller en enkelt hund. Jeg forstår bare ikke alle de hundeejere der lader deres hunde løbe rundt alene, eller uden at ha' kontrol over hunden. Og bestemt heller ikke de hundeejere der ikke fatter at nogle mennesker er bange for hunde.


  • #13   15. mar 2008 Havde det nu været en af mine hunde der var gået en tur alene ( bør de ikke kunne, og har heller aldrig gjort) Så ville det have været en rigtig dårig ide at tage din egen hund med.. Godt nok ville de hurtigt komme hen til dig, men sgi ikke for at hilse og lege...

    Det er fint nok at din hund er sød.. Du kan bare ikke regne med at andre hunde også er det..
    Og drop nu snart det der selvynk... Kan du ikke klare at folk er utrygge ved din race, så skulle du have valgt en anden..


  • #14   15. mar 2008 Det har ikke noget med selvynk at gøre... jeg har fuld forståelse for at nogen ikke kan lide min race, og jeg har også fuld forståelse for at nogen er bange for hunde. Det er slet ikke der jeg vil hen.


    Dem jeg tænkte på da jeg skrev den sidste kommentar, er dem der siger... jeg har læst i avisen, og derfor er det bare sådan...


  • #15   15. mar 2008 Lidt synd de indlæg bliver mistolket så forkert - du burde nok ikke havde smidt den sidste linje på -

    men godt du gad at hjælpe den anden hund smiley , men jeg vil også være lidt betænklig med at tage min hund i snor hen til en vildtfremmet hund, da man ofte ved at en hund i snor tænder nemmere af end hvis den var fri .


  • #16   15. mar 2008 Havde selvfølgelig taget med i mine overvejelser, at det kunen ske at den fremmede hund ikke ville være venlig at møde....

  • #17   15. mar 2008 Okay Kettners..
    Hvad ville du så have gjort hvis den fremmede hund havde lavet et frontalt angreb på din hund ?
    Jeg antager at du var alene ??


  • #18   15. mar 2008 Øh okey..... Flot oder was ?

    Det er jo også totalt forskelligt indenfor alle racer hvordan hunde som individer reagerer på andre..
    Kan ikke forstå at jeg skal klappe i hænderne fordi at en Bulldog ikke dræber en anden hund den hilser på...
    Jeg går udfra at de fleste Bulldogs er normale i hovedet...


  • #19   15. mar 2008 Jeg lod meget mærke til hvordan hunden kom hen imod os. Gjorde det at jeg ikke gik hen til den, men lod den komme til os, da jeg havde gjort den opmærksom på at vi var der. Holdte en afstand på næsten 100 meter.

    Vi var meget tæt på mit hus, at jeg kunne sende Bailey hjem. Havde vi ikke fundet den så tæt på som vi gjorde, havde jeg lukket Bailey ind i huset igen, og taget bilen for at finde den.

    Eftersom jeg havde Bailey i snor, ville angrebet ske meget tæt på mig, og jeg ville så få fat i halsbåndet på hunden så hurtigt som muligt (kunne se da den gik forbi huset at den havde halsbånd på).


  • #20   15. mar 2008 Stine P

    Beder ikke nogen om at klappe i hænderne..... Det var ikke det denne tråd gik ud på


  • #21   15. mar 2008 Du må være meget stor og stærk hvis du kan skille 2 så store hunde ad når de er oppe at slås..

    Og det er jo ikke alle hunde der på 100 meters afstand viser at de vil slås..
    Jeg har feks en hund, der inviterer til at lege, og når en hund så komer hen og vil hilse / lege, så angriber den.. Temmelig udspekuleret... Og også derfor jeg er noget rystet over at man tager hunden med for at fange en fremmed hund ind



  • #22   15. mar 2008 Godt at hunden kom hjem......ejerne blev vel glad for denne service :o)

    Men var det mig der begav mig ud for at fange en hund, så blev det uden min egen ved siden af.
    Hvad man ville møde er jo ikke godt at vide og vil den "bryde" så deltager Emma gerne.


Kommentér på:
Hvor er det dejligt når....

Annonce