{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

Hvor er det frustrerende! {{forumTopicSubject}}

Og synd for Vaks på samme tid. Hold kæft man, han er SKRÆKSLAGEN for den ¤)/&#¤!" negleklipper. Det er simpelthen så synd for ham, han vrider sig væk, kryber, halen mellem benene, skriger bare den nærmer sig hans pote, men kan jo ikke bare lade hans negle vokse sig uendeligt lange..

Any tips? Hvordan gør I med jeres hunde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor er det frustrerende!
  • #1   29. sep 2013 Min Kongo var oss en kylling når det kom til at klippe klør, forestil dig en stor blanding af Amstaff, og Amr Bulldog. På 36 kilo, sidde og skrige som en lille pige, hver gang en klo blev klippet smiley Jeg har aldrig klippet for langt, men han kunne bare ikke lide det.

    Men det blev altså gjort ved at jeg holdte fast, klippede, roste, talte beroligende og gav noget godt til sidst smiley


  • #2   29. sep 2013 Jeg lader dyrlægen klippe dem. Jeg kan ikke selv

  • #3   29. sep 2013 Jeg har samme bøvl med Morgan.. han har fra dag 1. i huset været rædselsslagen for negleklipperen.. jeg har aldrig i mit liv med hunde, haft problemer med tilvænning af negleklipperi, så jeg føler et nederlag uden lige over at det ikke vil lykkedes..
    Så.. jeg filer dem, og træner stadig med klipperen.
    kan du få lov at nuldre tæerne? klemme på neglene osv. eller er han totalt hys over det også?
    for det kan jeg sagtens få lov til her, ingen problemer, men kommer klipperen frem, så er det FARVEL og tak..


  • #4   29. sep 2013 Shit man.. Jeg gør det samme, men vores tidligere dyrlæge har traumatiseret ham fuldstændig. Derinde blev han jo bare holdt nede på bænken, mens han klippede. Og det er da sket, at han har klippet for langt.
    Har jeg aldrig selv gjort, men åh gud hvor er det en krig! Det er så ligegyldigt hvor meget, jeg beroliger ham. Til sidst måtte min far hjælpe mig. Han beroligede ham ved at snakke til ham og ae ham. Lidt svært, når man er alene o.o


  • #5   29. sep 2013 MLA; Nej, Vaks bryder sig slet ikke om, at man tager fat i hans poter. Jeg kan nogengange gøre det, når han er træt og slapper af, men altså.. så snart jeg begynder at gøre andet end bare lige at kigge på dem, så trækker han sig med det samme.
    Så generel pilning ved hans negle er han ikke glad for. Heldigvis slider han dem bagved, så skal kun klippe på to poter.


  • #6   29. sep 2013 Jeg har samme problem med Goofy og Nanna. Jeg har fundet ud af hvis jeg hiver et tæppe fx over hovedet på dem så de ikke kan se hvad jeg laver så går det ok smiley

  • #8   29. sep 2013 Vaks skal bare kunne mærke dem, så er han helt ude af den.
    Det gik fint på den første pote, der var ingen store problemer, men omg, da jeg kom til den anden...


  • #10   29. sep 2013 Lykke; Jeg har prøvet det der, og det virker slet ikke. Han kan sagtens have den liggende ved siden af sig. Intet problem. Det er selve klipningen, han er bange for.

  • #11   29. sep 2013 Ja jeg gør det selv ved mine, og min DSG tæve hendes blir gjort hver fredag, de gror som ukrudt!

    Har trænet det siden de var hvalpe smiley


  • #12   29. sep 2013 King kan heller ikke lide negleklipper. Jeg går så vidt muligt tur med ham på ru overflader, så de bliver naturligt slidt. Men når der skal klippes sidder den store fatter og propper hundekiks i munden på ham imens. Så kan jeg nå 10 negle hvis jeg skynder mig smiley

  • #13   29. sep 2013 jeg har klikket 2 hunde ud af angsten. Til at starte med var det bare at finde den frem og så efter håndenkom den tættere og tættere på for til sidst at give pote og så ae poten med den osv. tog ca.4 mdr men det virkede..

  • #14   29. sep 2013 Jeg kan, ind i mellem, også når Morgan er godt træt og afslappet, snige klipperen frem og være lynhurtig og tage en klo, væk med klipperen og maaaasser af nus og ros så han ikke panikker, det er trods alt hurtigere end at sidde og file i timevis, det er altså nogle seriøse klør han render rundt med.
    Det lyder til at Vaks er blevet godt og grundig traumatiseret, det er synd for ham.
    der er nogle der simpelthen får noget beroligende hos dyrlægen, eller ligefrem bedøvede for at få klippet kløerne.


  • #15   29. sep 2013 Ja, jeg må vel bare have enten min far eller min mor til at hjælpe mig med at berolige ham. Det kan være, det virker. Har heldigvis ikke behov for at klippe neglene så tit.

  • #16   29. sep 2013 MLA; Ja, det er han i den grad. Jeg kan faktisk ikke komme i tanker om noget, han er mere bange for.
    Og han er altså ikke den mest selvsikre hund.


  • #17   29. sep 2013 Jeg har set nogle har lavet et slags kradsebræt med sandpapir. Og så lærer hunden at kradse på det.
    Det tar selvfølgelig ikke ulvekløerne.


  • #19   29. sep 2013 Ginne; Det var faktisk smart!

    Lykke; Jamen, han har ikke noget imod, at den ligger på poten hellere, heller ikke at jeg holder den op mod ham, holder hans pote og holder den der. Han går i panik, når den er rundt om hans negl. Jeg har prøvet at forbinde det med noget positivt rigtig mange gange. I starten kan det godt gå godt, men så er den bare gal, og så kan man ingenting. Det var det, der skete her. Han var helt rolig ved første pote, men så gik det galt ved anden pote.

    Og han får en godbid, hver gang han er færdig med at klippe negle, eller er helt rolig ved det. Har også prøvet at give ham godbidder imens, men når han går i panik tilstand er mad bare slet ikke en mulighed.
    Så indtil videre er min løsning det der med, at en aer ham, hvis han går i panik, og ellers fortsætter træningen ellers.. Når det går godt, så går det jo godt, men som i dag... aaargh, får grå hår..


  • #20   29. sep 2013 Ak.. Morgan er blevet fodret med lækkerrier af negleklipperen... GGG fået en skål indsmurt i leverpostej, som gemalen har holdt, mens jeg har forsøgt at komme til at klippe, GLEM DET.. jeg synes jeg har opbrugt alle mine sindssygt gode ideer til at få ham til at bare acceptere at få klippet neglene, han har i øvrigt ikke haft ubehagelige oplevelser med klipperiet her, måske fra opdrætters side, det har været en tanke.
    de andre hunde er der intet fis med, jo den gamle skal lige brumme og markere at det er noget barnligt fis og rigtige mænd ikke skal soigneres.. men han finder sig i det.


  • #21   29. sep 2013 Ja, Vaks er min første hund, så kan ikke engang sammenligne ham med andre, lol.
    Men altså.. jeg er hundrede procent sikker på, at det er pga. dyrlægens klipning.


  • #22   29. sep 2013 http://m.youtube.com/watch?v=VHHiJL-OpBE

    Håber linket virker.


  • #23   29. sep 2013 Ej, hvor er det smart! Det er da lige før, det kunne løse mit problem. Kan man lave sådan et selv?

  • #24   29. sep 2013 Eddie har også altid været bange for negleklipperen. Til genoptræning den anden dag, spurgte jeg dyrlægen om hun ikke lige ville hjælpe mig med at klippe hans negle. Det gik meget bedre end normalt, hun fik dog kun lov til at klippe 1 1/2 pote. Hun påpeger så at Eddie har bløde negle, så det har muligvis været ubehageligt for ham at få klippet dem, så måske jeg skulle have en anden negleklipper, der var lidt bedre. Jeg prøvede at klippe en klo med hendes negleklipper og kunne sagtens mærke forskel, det var helt anderledes at klippe. Nu går det meget bedre, men han skal selvfølgelig lige lære at det ikke er farligt mere (:

  • #25   29. sep 2013 Hmm.. Det burde ikke være selve negleklipperen, der gjorde det ubehageligt... Så burde den ene pote vel ikke gå stort set fejlfrit, eller hvad?

  • #27   29. sep 2013 Det er i hvert fald ikke svært at klippe. Det er bare svært at få lov til at klippe.

  • #28   29. sep 2013 Jeg har også nogle gange kunne klippe på Eddie, næsten uden problemer. Jeg har heller aldrig klippet på andre end Eddie, så ved ikke hvordan en alm. hård negl skal føles. Men jeg ved jo selvfølgelig ikke om det også er tilfældet med din hund (: hvilken negleklipper har du? Jeg havde nemlig en meget lille en, som dyrehandleren havde sagt at passede helt fint til en lille hund.

  • #29   29. sep 2013 Hvis det ikke er svært at klippe er det nok ikke der den ligger (:

  • #30   29. sep 2013 Jeg har en lille en, som jeg købte for et par år tilbage. Vaks får kun klippet negle få gange om året, så.. Den er ikke ligefrem slidt.
    - Men nej, det er slet ikke svært at klippe, så tror ikke, det er der, problemet ligger o.o


  • #31   29. sep 2013 Hvis det ikke er ret tit, og det virkelig er så slemt at du er ved at give op, så kunne du jo få dyrlægen til det.. Jeg tror prisen er meget forskelligt, men jeg ved at der er nogen der giver noget beroligende til hunden inden (:

  • #32   30. sep 2013 Han er endnu mere skrækslagen ved dyrlægen, så det er ingen løsning o.o
    Jeg mener.. han er bange for dyrlægen, så.. det kan da kun blive værre.


  • #33   30. sep 2013 Men hvis du godt kan tage den første pote uden problemer, hvorfor så ikke slutte der?
    Min egen har ikke problemer med det, men jeg skulle passe mine forældres hund, og min mor bedte mig klippe neglene, "for det er så svært, når hun ik ka li det"...

    Jeg klippede 2,5 pote og stoppede så, for det var tydeligt, at det kappede over for hende derefter. Så sagde jeg til min mor, hun skulle tage resten om en uge ca.
    Så får hunden pause; man slutter ikke klippe-sessionen med kamp og ubehag, men inden det kapper over for hunden. smiley


  • #34   30. sep 2013 Fordi at jeg hellere vil klippe dem allesammen, end at han er lige så bange næste gang. Derfor. Så er det overstået. Hans negle var blevet en hel del for lange.
    Og jeg kunne ikke se det på ham, før han begyndte at te sig panisk. Det kom som et lyn fra himlen.


  • #35   30. sep 2013 Jeg klipper højest en pote ad gangen, nogle gange kun en klo (:

  • #36   30. sep 2013 Men det er nok også en af grundene til din hund bliver ved med at være hysterisk efter du ellers har prøvet så mange ting. Hvis man gang på gang først stopper når arbejdet er færdig fremfor når hunden ikke kan mere, så overskrider du jo dens grænser gang på gang.. smiley

    Jeg vil foreslå at du tager det mere nonchalant og mindre "fordi nu skal det fanme ordnes(!)" og tager en enkelt pote eller tå ad gangen smiley


  • #37   30. sep 2013 Det gør jeg ikke gang på gang. Men denne gang var hans negle så lange at jeg ikke ville vente en uge eller lignende, og jeg manglede kun de 4 negle.

  • Phoebe N
    Phoebe N Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 4
    #38   15. dec 2014 Alexandoria
    Jeg har nøjagtig samme problem. Vi er nødt til at være 3 om at få klippet Luxies negle. Min mand holder hende og beroliger hende og min mor beroliger også, og jeg klipper neglene. Det går ikke hvis vi kun er 2, så skriger hun som om vi er ved at mishandle hende. Det er hjerteskærende, men neglene skal jo klippes, nogen gange får vi 1 eller 2 negle, andre gange er det begge for eller bagpoter. Vi får aldrig lov til at tage alle neglene. Det gjorde vi første gang, men der kunne vi godt se, at det kunne hun bare ikke holde til. så det kommer hun ikke igennem igen.

    Hun kan sagtens nusses og røres på poterne, men når den negleklipper kommer frem, er hun næsten allerede i et panik anfald smiley Men vi gør virkelig alt for at berolige hende og roser hende rigtig meget. Men der har ingen ændring været, ud over vi tager den negl for negl, i hendes tempo. Så sådan er det bare hos os.

    Jeg har haft en jack russell som bare pænt satte sig og var klar, ingen bøvl.


Kommentér på:
Hvor er det frustrerende!

Annonce