{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Hvor er det positive? {{forumTopicSubject}}

Kender I de perioder?
Det er SÅ svært at se det positive, når den ene ting efter den anden vælter ned over hovedet på en.

Vi står og skal til at skrabe 10 tusind sammen så min Sammy kan blive testet, og vi kan få afklaret hvad det er for en allergi han har. Han er pt hos dyrlæge omkring hver 2 md, fordi han får udslæt på mavsen smiley vi vasker ham 2 gange ugentligt for at rense de sår han gir sig selv pga kløe, og han er kommet over på allergifoder.

Jeg går og tumler med heftige smerter pga galdesten, som jeg snart skal opereres for, og så er der mistanke om fibromyalgi og andre diagnoser oss, som jeg er i udredning for.

Min kat på blot 3 år måtte lade livet pga sygdom, i sidste uge.

Jeg vrikkede om i aftes, og har fået en forstuvning.

Og sådan ku jeg blive ved.
Nu er det ikke fordi jeg vil sidde og klynke.. Måske har jeg bare lige lyst til at sige: ARGH, hvornår stopper de ulykker?
Er SÅ træt af sygdom og elendigheder.

- Andre skal oss være velkomne til at "brokke" sig, hvis der sku være behov for det.
Det her er nok lidt det omvendte af en hyggetråd. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor er det positive?
  • #1   24. okt 2012 Du er da bare rigtig uheldig for tiden - øv smiley
    Er ked af at høre om din kat..

    Håber i finder ud af hvad hunden fejler så den kan få den rette behandling.

    God bedring til dig og pøj pøj med operationen når du kommer så langt..


  • #2   24. okt 2012 Et råd - hold fokus på alle de gode ting der er i livet. Se alle de privilegier du har. De kan godt være svære at få øje på, når man synes man er i modgang, men gør det alligevel.

    Det kan altid blive værre - og det bliver det, hvis man ikke hele tiden husker alt det gode. Ens fokus er virkelig vigtigt for at det ikke bliver selvforstærkende.


  • #3   24. okt 2012 Kender godt til det med at tingene kan se sorte ud i en periode... Men personligt tror jeg på at der er en mening med alting, også selvom man ik kan se det i situationen...

    Og om 2-5-10 år fra nu, så vil du garanteret se tilbage og tænke, "uden mine sorte perioder i fortiden, ville jeg ikke ha denne lyse fremtid" smiley

    Så hold ud, det skal nok blive bedre smiley


  • #4   24. okt 2012 Jeg ved præcis hvordan du har det. For mig hjælper det at fokusere på:
    Tillid, Tålmodighed, Taknemmelighed (som CH også nævner) og på Ydmyghed.. Ved godt det nærmest lyder frelst, men det hjælper mig virkelig at have fokus på:
    Tillid til at tingene bliver bedre
    Tålmodighed - det er ikke nødvendigvis nu og her
    Taknemmelighed - uanset hvor sort alt ser ud, så er der hver dag personer, oplevelser osv., som jeg er taknemmelig for
    Ydmyghed - Huske at man ikke kan/skal klare alting selv. At det er ok, at bede om hjælp.

    Ved ikke, om det kan hjælpe bare en lille smule?


  • #5   24. okt 2012 Enig med CH...Meen hvis jeg var dig og ikke lige stod med 10.000- til min hund til en udredning....Så skuklle den ikke udredes men aflives...For eet er omkostningerne til udredningen et andet er omkostninger som sikkert vil komme fremover for at holde hudlidelsen i ave...
    Men håber for dig, at der sker noget rigtig positivt snart også.


  • #6   24. okt 2012 Tine A, Det må man sige smiley
    Mange tak smiley

    *CH*, Det kan være en opgave i sig selv, og med depression der ligger og lurer, er det især svært. Men du har ret smiley
    Syns næsten det værste er når det er ens dyr der fejler noget. Det er bare slet ikke til at bære. De problemer påtog jeg mig hellere selv, hvis jeg ku smiley


  • #7   24. okt 2012 Tak for de søde ord og råd.
    Det hjælper helt bestemt, men jeg tror bare at det med min hund fylder alt lige nu, og gir en del uro indeni. Jeg syns det er svært at ta stilling, når man ikke er 100% inde i hvordan og hvorledes med allergi, og medicin til det osv. Jeg ved ikke særligt meget om det emne, så der er en del der skal undersøges.


  • #8   24. okt 2012 En ting, der kan hjælpe lidt er at flytte opmærksomheden fra de ting, man ikke her og nu kan forandre på og hen på det, man kan.

    Og så huske at kigge ud af vinduet - der er ufatteligt smukt derude ligenu. Går man der ud og trækker vejret ned maven, så er der en fantastisk duft af jord og frisk luft... Det er livgivende, også når livet er skidesvært smiley


  • #9   24. okt 2012 Jeg kender det godt, jeg er selv uheldig lige pt..
    Røg af hesten til et stævne i september, og fik at vide 1 dag efter vi havde været på skadestuen at jeg skulle på sygehuset, for jeg havde altså et brud i albuen.
    Jeg mister min ene rotte fordi hun får hjertestop, og nu er hendes to søskende også syge..
    Derefter får jeg at vide at min part skal sælges, og jeg har ikke pengene til hende pt og heller ikke noget sted at opstalde hende, så min verden er ved at gå under.
    Og i går væltede jeg på knallerten og har smadret min venstre skulder, så jeg kan knapt bevæge den.s:



    Så jeg kender det, der er ikke meget positivt her heller pt.

    God bedring med fod, hund og alt det :).


  • #10   24. okt 2012 Ihh altså det er trælst, når det er sådan.

    Vi har også været pænt uheldige.

    Først gik vores fryser, så gik vores vaskemaskine, så gik tørretumbleren, så gik min mobil, så døde min kat på 1 år, så gik mandens mobil, så gik mandens pc, og så har vi lige fået lavet bilen i går.

    Det er hamrende træls altså.


  • #11   24. okt 2012 Jeg har til gengæld været lidt heldig....Jeg har fået en storebror..Han var på besøg her første gang i week. og han ringer flere gange om ugen...
    Det er dejligt her på sine lidt ældre dage at få noget familie.
    Men ellers har det været uheld på uheld...Min bil har været på værksted 3 gange de sidste måneder, og har kostet indtil nu 17.000.-
    Så skal den til syn her til vinter, og det plejer også at koste lidt der skal laves..
    Så har min læge fudnet ud af at de piller jeg har fået de sidste 10 år for mine gigt og smerter...De skulle være farligere end man først troede..Så nu skal jeg prøve et andet produkt, som jeg bare bliver sååå træt af..Så jeg tror jeg går tilbage til de gamle...Det må jeg godt siger han det er jo mit eget ansvar...Nemlig.


  • #12   24. okt 2012 Kender det alt for godt.
    På et år har jeg fået 5 knæ operationer..
    Var indlagt d. 10/7 og blev operetet , men operationen gik ikke godt så var indlagt en uge.
    D. 12/7 fik jeg er opkald - min farmor var død.
    D. 12/8 en måned senere fik jeg endnu et opkald - min elskede far var død ved en blodprop i lungerne . + han har været slemt ramt af 4 forskellige slags kræft de sidste 5 år..
    D. 20/8 fik jeg endnu et opkald min kærestes halv Lille søsters mor var sovet ind på hospitalet...
    Kunne blive ved med alle de skader jeg hele tiden får.. Kommer altid galt afsted..

    Ville også gerne vide hvornår heldet vender !!


  • #13   24. okt 2012 CH, sandt.. Men når der er meget der stresser og tærrer på en, ting der skal undersøges, beslutninger der skal træffes, osv osv.. Så kan man ikke fjerne fokus helt fra det smiley eller oss har jeg bare ikke lært det endnu smiley tror at jeg er alt for god til at føle mig som et "offer".. Altså jeg render ikke og søger ynk, men jeg har den der "livet er imod mig" følelse, du ved.. Prøver ihærdigt at komme af med den smiley

    TeamZorro&Tajs . , Åha smiley det var heller ikke så lidt. Det er sgu trist altså.
    Er da utroligt det hele bare skal ske samtidigt. Så føler man nemt at livet er imod en.. God bedring og alt held og lykke til dig oss!

    Susanne * Hvil i fred Afrodite *, Lyder som om der sker en masse irriterende for jer.. Og trist med katten smiley

    Snow K , Godt at der oss sker nogle nye og gode ting så! smiley Det andet lyder bestemt heller ikke sjovt..
    Jeg render pt og tar en del ibumetin, og lyrica på 150 mg. Det er oss heftigt.

    BirgitteBrogaard ., Fy for den da! smiley Er jeg ked af.. Min morfar blev oss ramt af kræft sidste år. I spiserøret. Men han klarede den smiley gudskelov! Kræft er simpelthen noget af det værste.

    Håber heldet vender for os alle sammen, meget snart.


Kommentér på:
Hvor er det positive?

Annonce