{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

Hjælp til opdragelse {{forumTopicSubject}}

Hej Alle hundejere!

Jeg håber på i kan og vil hjælpe mig, har to chihuahua'er en pige, Nikki og en han, Carlo. Nikki er stadig unghund og lidt hvalpet i opførsel, herhjemme er hun lidt vild, men ikke mere end man kan forvente. Derudover er der Carlo, og det er ham jeg gerne vil have gode råd til. Han er voksen, og herhjemme meget godt opdraget, lystrer og har respekt som han skal have.
- Meni det øjeblik vi lader dem løbe frit i vores lokale park, er det kun Nikki der vil lystre. Hun er helt efter bogen hvorimod Carlo som er den mest opdragede herhjemme ikke vil lystre overhpvedet.
Kommer der andre hunde som ikke vil snakke følger han efter den, og man kan ikke kalde han til sig. Og man kan heller ikke når han bare render rundt og hygger derude. Kan ikke lokke med godbidder osv. for dem er han slet ikke interesseret i når vi er ude.

Nogen der har nogle råd eller finter der kan hjælpe?
På forhånd Tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til opdragelse
  • #1   16. mar 2008 det var nok en god idé ikke at lade ham rende fri så smiley
    og så står den på indkald træning.


  • #2   16. mar 2008 JA det kan jeg godt regne ud. men skal have nogle ideer til hvordan jeg får ham til at lystre når vi er ude. Han lystrer fint alle andre steder....

  • #3   16. mar 2008 Køb en lang sporline, og lad ham rende i den. På den måde har du styr på ham, men samtidig har han mulighed for at vælge dig til og fra. Og det skulle jo gerne ende med at han valgte dig smiley

    Hvad gør du under et indkald?


  • #4   16. mar 2008 Som allerede skrevet er en sporline en god invistering.

    Det er self ikke meningen at den skal bruges til at hale hunden til dig, men blot så han ikke kan rende helt væk.

    Og er han ikke interesseret i gufferne, så e de ikke lækre nok;o)

    Find nogen MEGET lækre godbiddr, og brug dem KUN til træningen af indkald.



  • #5   16. mar 2008 stå og skab dig fuldstændig åndsvag og sig en høj lidt længere lyd og så løb den modsatte vej.. det var det jeg gjorde med mischa, for hun ville heller ikke lystre når vi var ude..

  • #6   16. mar 2008 en spor line????? godbiderne er lækre nok.... problemer et ikke han løber kangt væk... ser han en anden hund, kan jeg ikke få kontak med ham OVERHOVEDET

  • #7   16. mar 2008 så lad være med at have ham til at rende fri.
    det er ikke sikkert at andre mennesker er interesseret i at din hund render efter deres hund heller ikke selvom din hund er så lille.


  • #8   16. mar 2008 En sporline er meget længere end en almindelig line. Det betyder, at han kan gå langt væk fra dig, men stadig ikke rende helt væk.

    Jeg vil nok foreslå dig, at arrangere noget kontrolleret træning, hvor du aftaler at en anden skal komme gående med en hund så langt væk fra jer at din hund ikke reagerer.

    Efterhånden som det bliver bedre og bedre, kan du gå tættere og tættere på. Det tager måske lang tid, men det lønner sig jo i sidste ende.
    Du kan evt. lære hunden, at den får en godbid hver gang den ser en anden hund. Det vil muligvis ændre det mønster I er inde i.

    Hvis du bor i nærheden af mig (Randers) så kan jeg måske hjælpe dig, jeg træner nemlig det samme.
    Hvis det er, kan du sende en privatbesked.

    Held og lykke med det smiley


  • #9   16. mar 2008 A;h- det er nok derfor jeg skriver herinde, tror du ikke??

  • #10   16. mar 2008 Therese- tusind tak... bor desværre i odense...

  • #11   16. mar 2008 Anja V jo bestemt og derfor jeg giver dig et råd smiley


  • #12   16. mar 2008 Okay, håber du kan bruge noget af det der bliver skrevet smiley

Kommentér på:
Hjælp til opdragelse

Annonce