Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.
  • Skift af gummiring på AEG vaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hunde boller bamsen
  • #1   16. mar 2008 lad ham dog, det er naturens gang..... *GG*

• #2   16. mar 2008 Jeg er helt enig....

Heller at han/hun kaster sin kærlighed på en bamse end en eller andens tilfældige bukseben..... :o)

• #3   16. mar 2008 jeg kunne heller ikke se noget galt i af han hygger sig med den skide bamse, så længe det ikke er vores ben! smiley

Jeg har faktisk mest ondt af bamsen, grin

• #4   16. mar 2008 Altså min hund er også begyndt på det, og hun er en tæve:) Tror det er meget normalt, jeg griber i hvert tilfælde ikke ind.

• #5   16. mar 2008 Jeg ville sige nej.

Det er en dum vane som kan forblive der også ved voksen tid. hvem vil have en 5 årig hund som humper alt?..

Bamse får pænt et Nej hvergang han gør det.. Men det jo efter smag og behag.. vil du have denne opførelse forbliver der?

• #6   16. mar 2008 Jeg ville sige nej hvis han gik og bollede alt men som sagt er det KUN bamsen og det gør det KUN inde i sit bur, og jeg har det lidt sådan at hans bur er hans "værelse" og det er jo hans sted!

• #7   16. mar 2008 Hvor gammel er din hund?

• #8   16. mar 2008 5 måneder

• #9   16. mar 2008 Jeg stoppede baloo i det når han prøvede på Gipzy for han er for stor til at rende rundt og gøre det, han kan jo nemt vælte folk.. og syntes også at det er lidt pinligt hvis man nu gik tur og han hoppede på en vildt fremmed en.. hehe.. Men bamsen fint fint..

• #10   16. mar 2008 Jeg vil heller ikke have at han begynder at hoppe på andre folk, o jeg har det sådan at hvad han laver i sit bur det er hans sag, lader ham atid være når han går der ind.

• #11   16. mar 2008
    som sagt smag og behag..
    Ville ikke have Bamse til at humpe en Bamse. efter som mine kusiner osv kommer og leger med Bamserne synes jeg det er ulækkert :

• #12   16. mar 2008 Den bamse Nismo har, det er hans egen og den er der ingen andre der skal lege med, og det er kun den ene bamse han gør det på, selvom han har mange andre!

• #13   16. mar 2008 Karina du spurgte om du skulle sige nej eller ej.
    Jeg synes du skal. Men lyder som om du allerede har bestemt dig smiley

• #14   16. mar 2008 Hvorfor skal jeg sige nej når det kun er denne ene bamse han gør det på?? Den har da også nogle lyster den skal ha styret ligeom os andre

• #15   16. mar 2008
    Så forbinder han det med at han GODT må.. dvs. Når du så siger nej når han gør det på dine ben.. så bliver han forvirret, og i sidste ende har du bare en forvirret hund..

• #16   16. mar 2008 Altså så dum er han altså heller ikke! tværtimod vil jeg sige, så jeg tror bare han skal ha lov til at hygge med sin bamse, istedet for han hopper på vores ben!

• #18   16. mar 2008 Siger ikke din hund er dum..

Men giver man først lov, så tager de det som.. det må jeg gerne..
    Men når det så ligepludselig er forkert?.. hmm ja selv jeg ville blive forvirret.

• #19   16. mar 2008 smag og behag.

• #20   16. mar 2008 blancka og bamse...

jamen deri er jeg ikke enig med dig....

Mine forælder havde en pikinesertæve(undskyld stavelsen), som pludseligt begyndte at springe på folks ben....

Dyrelægen sagde at de skulle give hende en bamse som de skulle give hende hver gang hun sprang på benet...

Mine forældrer købte en kaninbamse til hende og gjorde som dyrlægen sagde.

Hunden lærte rent faktisk at benene var forbudt men bamsen var okey...

Den var bestemt ikke forvirret af det... :o)

• #22   16. mar 2008 karina L

Hvorfor spørger du , når du allerede har bestemt hvad han må ???

• #23   16. mar 2008 Villebare høre om det var fuldstændig forkert af mig at lade ham gøre det,men kan ligesom hører at det flertallet har sammen mening som mig.

Nogle gange kan man jo godt blive lidt i tvivl om sine beslutninger, og så er det meget rart lige at høre andres.

• #24   16. mar 2008 som sagt.. smag og behag.. Synes bare ikke at min hund skal.. Om det er en tæve eller ej.

Det har som relt ikke så meget med "lyster" at gøre men at dominere .

• #25   16. mar 2008 intet negativt her fra smiley

• #26   16. mar 2008 Heller ikke her fra :O)

Hver sin mening.... :o)

• #28   16. mar 2008 Den havde ikke gået herhjemme.. Det er altså en hund og hvad er meningen med at den skal humpe på ting ?

Dominans,dårlig vane eller er det bare fordi den har lyster smiley

• #29   16. mar 2008 Merita N:

Syntes også det giver mening´at en hund godt kan have lyster som os andre!

Og ja tror bestemt ikke de bliver forvirret over sådan noget! De lærer jo også alle de andre ting som vi lære dem smiley

• #30   16. mar 2008 Karina.. lyster som vi har ? Det vil sige at en hund tænker og føler som vi mennesker eller ?

Hvad gør du den dag,din hund bider fordi den begynder at vogte over bolle bamsen

• #31   16. mar 2008 vi kan godt ta bamsen fra ham uden at han gør noget, for vi lære ham at man gerne må ta tingene fra ham!

Og vi lære ham jo også at han ikke må bide og det er da også noget helt anden end at humpe en bamse og (intet andet)

• #33   16. mar 2008 Så ville jeg fjerne bamsen,når han humper den.. Herhjemme er der kun en der humper ting smiley

• #34   16. mar 2008 Syntes nu han skal ha lov til at humpe bamsen istedet for vores ben! Så længe han gør det inde i sit bur og så længe vi kan ta den fra ham uden han tror det er hans eneste ene. Ville selvfølgelig sige STORT nej til ham hvis han begynder på benene eller andre ting, for det vil jeg ikke have!

• #35   16. mar 2008 Helt enig med Stine M.
    Jeg tolererer ik en hund der hunper sin bamse eller noget andet. Lyster eller ej, den går ik her.

• #36   16. mar 2008 Jamen hvorfor skal han ha lov i det hele taget ? Hvad gavner den adfærd ? er den positiv og vil den være det på sigt ?

• #37   16. mar 2008 Det er da en naturlig ting at gøre, hvad hvis han en dag skal lave lidt hvalpe?? Så har jeg jo fortalt ham at det er forkert

• #38   16. mar 2008 Karina.. Her stiger jeg så af .. er da glad for at det er en lille hund og ikke 50 kg vovse du har..

Forsat god humpen smiley

• #39   16. mar 2008 Har jo valgt en lille hund for den er nemmere at styre!:

• #40   16. mar 2008 Ej kan altså ikke se hvordan hulen hans reprodution blir blandet ind i en bamse.. Hvad så når du har sagt nej,fordi han blir oversexet og vil humpe alle andre hunde.. Så mener du ikke at han kan finde ud af at hoppe på en tæve i løb.. Eller fordi du har sagt nej til at han må bolle ben ?

• #41   16. mar 2008 Karina.. Så hvis du havde en store hund,måtte den ikke humpe bamser..

Kan ikke se forskellen,beklager og nu er jeg ude med hunden smiley

• #42   16. mar 2008 Kan bare ikke se hvad der skulle være galt i at han humper en skide bamse altså!!! Det er jo det eneste han humper, så hvis han kan styre sin lyst der så er det vil bare det han skal have lov til

• #43   16. mar 2008 Lad du bare den dominere en Bamse.. Men husk på at det sagtens kan vende så den vil dominere dig.

Desuden. Så er der altså ikke forskel i en stor og lille hunds væremåde. de skal begge behandles som en hund .

• #44   16. mar 2008 jaja tak for synspunkterne!

• #45   16. mar 2008 Karina.. det var såmænd så lidt smiley

• #46   16. mar 2008 Ville aldrig nogensinde give min hund lov til at 'bolle' en bamse. Min hund gør det også nogle gange og det vil vi bare IKKE have..

Men det er op til dig selv, dette er bare min mening.

• #47   16. mar 2008 Karina L: Kan for det første overhovedet ikke se meningen i dit indlæg!!!
    Du er jo ligeglad med svarene...
    Min mening er, at din hund UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER!!!!!! Skal have lov til denne dominerende adfærd!! Det har ikke en skid med parringslyster at gøre det din hund har gang i... DEt er dominans og en kedelig adfærd!
    Tænk hvis os med de store gigant racer, havde samme indstilling til dette, som du har... Bare fordi det er en lille hund skal den have lov... Fordi den er nemmere, at styre som voksen eller hvad??
    Nu må vi se hvor længe han får lov, athave den domirende adfærd... Det kunne jo være en dag, han mødte en hanhund, der havde haft en ejer med samme emsige mening om "parringslege"... Tsk tsk... Vil anbefale du satte dig ned , åbnede en bog om hundeadfærd på godt og ondt!!

For igen, det er ejerens pligt, at lære sin hund...

• #48   16. mar 2008 Så tag da en kiks... jeg synes meget det kommer an på situationen. Min tæve humper bamsen, eller hun har gjort det tre gange. Hun er en meget blød og lidt forsigtig hund. Derfor lader jeg hende med glæde humpe bamsen hvis hun har lyst til det.
    Hvade jeg en anden type hund, der var mere fremme i skoene, havde jeg ikke valgt at lade hunden humpe bamsen.

• #49   16. mar 2008 Bergkamp har lige siden han var hvalp ladet sig dominerer af alt og alle... Den korte version:
    Bergkamp er vores første hund, og vi læste ALT hvad vi kunne om hundeopdragelse inden vi fik ham, og fulgte de fleste ting som vi kunne stå inde for til punkt og prikke. F.eks. ikke lade ham vinde når man trak sok eller tov,ikke lade ham gå først ind gennem en dør osv. osv. Men men men, da Bergkamp i forvejen er en meget meget stille og rolig hund, var alle disse ting med til at undertrykke ham. Da vi startede til hvalpetræning lod han sig kure af alle hunde, han sagde aldrig fra! Vi fik så at vide, at vi skulle genopbygge hans selvtillid igen, bl.a. ved at lade ham vinde i trække-legen og rose ham når han gav tegn til at sie fra når andre hunde dominerede ham.
    Og så til bamsen;
    Herhjemme har han en bamse han humper... dette er 100% dominans, og det er godt for vores lille Bergkamp. Han begynder langsomt at sige fra overfor andre hunde, og han lader sig ikke længere alle hunde bestemme, især ikke små hvalpe. Han siger mere og mere fra.
    Vi stopper ham ikke i at humpe bamsen, da dette er godt for hans selvværd og selvtillid.

Hver hund er forskellig, og man må vurderer hver situation og tage den derfra.
    Ved ikke hvordan din situation er derhjemme, men det ved du, så tag beslutningen ud fra dine egne for og imod.

• #50   16. mar 2008 Karina J - præcist min pointe. Det er noget af det samme med min Carla

• #51   16. mar 2008 Ej okey Siri... totalt det jeg skrev... bare meget mere kort og præcist end mig!!! Haha...
    Hader at lave et indlæg for så at se, det samme lige er blevet postet mens man skrev. ;0) Men vi er da enige... hurra for det!!

• #52   16. mar 2008 Siri: Stop!!!!!! Du gjorde det igen!!!!! ;0) Hahahaha.

• #53   16. mar 2008 Det var da imponerende som vi kan skrive det samme lige efter hinanden smiley

• #54   16. mar 2008 Hmm .. Ja min hunde skal så opbygge selvtillid og selvværd sammen med mig og ikke en bamse.. Mit job at støtte min hund,så den ikke blir trykket af andre hunde..

Men sådan ser vi alle forskelligt på tingene

• #55   16. mar 2008 Great minds think alike!!!!!!!!

• #56   16. mar 2008 Ej Stine -- nu sætter du det jo helt på spidsen.

Selvfølgelig skal hunden opbygge selvtillid og selværd sammen med ejeren. Og selvfølgelig skal man støtte sin hund i mødet med andre hunde. Men derfor ser jeg stadig ingen grund til at irettesætte min hund for at humpe en bamse, når hun ikke har nogen former for dominerende adfærd ellers.

• #58   16. mar 2008 Jo men at ødelægge legetøj er ALTSÅ IKKE det samme som at humpe..

• #59   16. mar 2008 Stine M; Så læser du ikke mit ondlæg ordentlig.
    Bamsen er med til at underbygge den træning jeg i forvejen laver. Det er hver dag, ved alle situationer man skal være på. Men at sige "Nej" når han humper bamsen er der absolut ingen grund til, tvært imod.
    Skrev jo også: Bl.a. bamsen og nævnte derudover trækkelegen og ros... men der er meet meget mere.

Hader når folk kommenterer, så man bare kan se de ikke har fattet det man skrev. Puha frustrerende!! For man skal til at forklare igen og igen.
    Nå, men håber jeg fik forklaret det ordentligt denne gang.

• #60   16. mar 2008 Siri: Hahahahaha... du er for sej!!!! Totalt enig igen!!

• #61   16. mar 2008 Stine - det er jo ikke enten eller. Man kan godt støtte sin hund og opbygge selværd sammen med den - selvom den også får lov til at humpe bamsen..

• #62   16. mar 2008 ondlæg = indlæg (hahaha... ondlæg.... hurra for tastaturfejl)

• #64   16. mar 2008 Synes stadigvæk det er en adfærd der skal fjernes... Og hvorfor er det alle mindre hunde vi snakker om... Det er absolut ikke tilladt hvis vi snakker en GD som mine på 70 kg.
    At en hund skal opbygge selvtillid er ejeren opgave, du skal vise dig som en stærk leder, er man selv en usikker og tilbageholden leder bliver din hund også usikker!

• #65   16. mar 2008 Jo vores hunde ødelægger også en bamse i ny og næ i ren leg med hinanden, men derfor bliver mit lederskab ikke sat på prøve..

• #66   16. mar 2008 Min har hans sok og det er det. Der bliver leget på MIN oprfordring.. og ikke hans.

Omvendt.. humpningne forgår på hundens premisser og ikke ejerens.

• #67   16. mar 2008 Sally.. Mine hunde har ikke bamser eller meget andet legetøj..

det begrænser sig til en "slags" flaske de blir fodret i,som osse kan hoppe og flyde smiley Et tov og ellers rå ben eller tyggeben smiley

Bolde osv blir brugt i træning og er ikke et stykke legetøj smiley

• #69   16. mar 2008 Sally.. ja der er stor forskel.. gg

• #70   16. mar 2008 Så tag da en kiks - jeg synes min hund har et velfungerende, omend forsigtigt sprog, i alle henseender. Så kan jeg ikke se hvorfor jeg skal irettesætte hende for at humpe en bamse tre gange. Og jeg fungerer glimrende som leder, initiativrig, konsekvent og respekteret af min hund. Så jeg kan ikke se hvilken forskel den humpen gør?

Jeg tror at grunden tll det er små hunde, er at det er muligt for små hunde at humpe en bamse, det er nok ikke helt muligt for en GD.. i hvert tilfælde ikke på samme måde:)

uanset hvilken størrelse hund jeg havde, ville jeg ikke acceptere at de humper mennesker.

• #71   16. mar 2008 Jeres hunde er alle unghunde, og har ikke oplevet den virkelige verden som kønsmodne, voksne hunde endnu!!
    Men når i lader dem dominere.. Viser i dem, at det er iorden , at have denne adfærd.. Ergo når de er voksne mener de stadigvæk dette er iorden og så har vi problemet,, Dette kan resultere i kedelige bid, både på hund og menneske..
    Så sent som idag.. Oplevede jeg det på det hvalpehold jeg træner..
    Alle de små hunde drønede rundt og pinkede hinanden.. Gravhunde, Cockere, D/S gårdhunde, Cavalier , Cain, og Mini puddel..
    Nogle af ejere vidste hvad det betød, mens andre stod og grinede.. EEJJ det du da for ung til.. Hi hi han tror de skal lave hvalpe osv osv.
    Fortalte grunden og konsekvensen tiæl denne adfærd, og ejere stod måbende tilbage.. I kan gøre hvad i vil med jeres hunde... Jeg har bare en mening og en erfaring indenffor dette.

• #72   16. mar 2008 Tjaaaa... mine hunde har også en stor papkasse fyldt med alt muligt legetøj, som de frit kan boltre sig med...

Til gengæld har jeg mit fodtøj i fred ;o)

Men der er man så forskellig, og man er hverken bedre eller dårligere hundeejer af det, så længe hunden bliver motiveret og stimuleret....

• #73   16. mar 2008 En GD kan sagtens humpe ingen bamse ingen problemer der!!

• #74   16. mar 2008 Sally - min hund har heller ikke legetøj. Jeg bruger det kun til træning. Det er ganske enkelt fordi det ikke rigtigt har nogen værdi for hende, medmindre det anvendes til træning. Og også fordi det mister sin værdi ved altid at være tilgængeligt. Giver det mening? Jeg bruger også flasker med godbidder, ben osv.

• #75   16. mar 2008 Så tag da...: jeg snakker ikke kun om mindre hunde.... nu nævnte jeg min egen som eksempel, og han er så en lille hund.
    Nej, kan garanterer dig for at Bergkamp ikke lader sig dominere pga. usikker lederskab, tværtimod.
    men for det 1. så hører det til i en anden tråd. og for det 2. så er det jo svært for andre gennem computerskærmen at forstå hvad Bergkamps personlighed er for en. Dem (måske lige som Siris hund), der måske er ligesom Bergkamp kan nikke genkendende til det, men andre hvis hund ikke har sådan en personlighed vil jo ikke lige kunne forstå det. Og det er ikke nedladende ment!! Men man kan jo ikke forklare hvordan en hund er gennem skærmen.
    Men jeg kender Bergkamp, jeg har gået til træning med ham siden hvalp og trænere der kender ham støtter op om træningen så no effence: Ingen her på HG kan give mig råd eller vejledning (og har ikke brug for det. ;0))

Og det er bestemt ikke et surt opstød, skal ikke læses sådan, bare en konstatering af at HG har grænser i forhold til rådgivning. Og det er meget vigtigt lige at huske. ;0)

Derfor også til trådstarter som jeg har skrevet før: Det er din hund, du kender den, du ved selv hvad der er bedst i din situation! ;0)

• #76   16. mar 2008 Så tag da en kiks. - på hvalpeholdet opfordrer jeg også hundeejerne til ikke at acceptere den form for dominans over andre hunde. Hvad min egen angår, mener jeg at jeg er dygtig nok til at læse og tolke hendes sprog, til at foretage en vurdering om en eventuel irettesættelse er nødvendig.

Igen - det afhænger virkelig af hunden og personen. Og jeg giver dig helt ret i at de fleste ikke fatter hvad deres hund laver - og jeg fortæller dem også hvad adfærden betyder.
    Og i øvrigt er jeg yderst imponeret over at en GD kan humpe en bamse!!

• #77   16. mar 2008 Siri: Er igen helt enig! For søren da, begynder da næsten at blive for trivielt bare at give dig ret. ;0)

• #78   16. mar 2008 Vore gamle tæve kunne humpe en sofapude...

Men blev selvfølig stoppet i det gggg.....

• #79   16. mar 2008 En sofapude?? Det må jeg nok sige smiley

Og karina - det er da ufatteligt som vi er enige...:)

• #80   16. mar 2008 *Fnis*

Undskyld men tråden her er lidt morsom at læse.....jaja jeg undskylder igen og bøjer hovedet...ggs..mens jeg undre mig såre over, at tråd starter har oprettet denne tråd, hun ønsker jo ikke det skal være andreledes end at hunden får lov at bolle bolle-bamsen i fred!

For i øvrigt er jeg HELT på linie med Stine M i denne tråd...ss.....

• #81   16. mar 2008 Ganske enkelt... De holder den faktisk fast med forbenene tæt op af mave/underliv... Bestemt ikke et kønt syn.

• #82   16. mar 2008 Karina: ja, der er vi så enige... beslutningen er jo taget.... jeg mener jo også jeg gør det rigtige for Bergkamp, og så opretter jeg jo ikke en tråd for at spørge til det, når jeg nu mener det er rigtigt det jeg gør. ;0)
    Men en god diskussion blev det da til.
    Og flot navn!!! Med K og det hele.... smukt!!!!

• #83   16. mar 2008 Nej.. Mickey gjorde det engang med min mors sofa pude.. han lå nærmest ned og tvang puden op undersig.. det nærmest voldtægt:)
    han fik så også lige et nej med på vejen ;P

• #84   16. mar 2008 Karina J - præcis...ss.....og jeps, smååk navn når det er stavet "korrekt"...ggs..

• #86   16. mar 2008 Lillen: er delvist enig. Meget vigtigt at sætte sig ind i tingene.... men som vi også lærte, bøgerne er jo generelle, og hunde er individuelle, nogle træningsmetoder passer til nogle hunde, og andre ikke. :0)
    Men en god start med en basis viden fra bøgerne, og så må man jo bukke og bøje metoderne så de passer til ens hund.

• #87   17. mar 2008 Hvem behandler deres hund som et minimenneske? Så er der da et indlæg eller to jeg ikke har fået læst, for jeg har ikke opfattet at nogen her behandler ders hund som et menenske. Blot at der er nogen der ikke ønsker at irettesætte deres hund for at humpe bamsen af forskellige årsager..

• #88   17. mar 2008 citater:
    "og jeg har det lidt sådan at hans bur er hans "værelse" og det er jo hans sted!"

"Syntes også det giver mening´at en hund godt kan have lyster som os andre!"

"Altså så dum er han altså heller ikke! "

Bare sårn lidt citater der i mine øre ringer forkert, når vi her taler om en hund..ss.....

• #89   17. mar 2008 Karina - helt enig. Det var et indlæg jeg ikke helt havde fået læst i farten. Det tyder i hvert tilfælde lidt på en forvrænget opfattelse af hunden som menneske.

Kommentér på:
Min hunde boller bamsen

Annonce