Griffon Petit Brabancon {{forumTopicSubject}}
Jeg blev via en privat besked bedt om at ændre min profil, så den kun omhandlede en hund, iflg reglerne her på HG.
Det er efterhånden længe siden jeg oprettede mig, og ærligt må jeg bekende, at det kneb mig at hitte ud af det dengang. Derfor blev mine små petitet oprettet sammen.
Nu skal de så skilles
godt det kun er her og ikke i virkeligheden, virkeligheden er nemlig at de hænger sammen som et gammelt ægtepar. Det første Odin gør når han kommer ind af døren efter en gåtur, er at suse ind og se hvor Jade er, og først derefter hilses der på resten af huset.
Nu er Jade så alene her, og jeg har benyttet lejligheden til at uploade flere fotos af hende, ligesom jeg har fundet fakta frem om racen og lavet en Vidste du? hvor I kan læse om griffonens oprindelse og noget af dens historie.
Det er smadder ærgerligt der er så få opdrættere af denne skønne race, den fortjener meget større udbredelse.
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.185
aug 2005
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.198
du kan da bare oprette en profil på hver af hundene Helen
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 308
Jeg tygger lige på det.
feb 2006
aug 2005
feb 2006
nov 2006
Jade var den første sorte petit brabancon, der er født i hendes stamme, og faktisk også den første jeg har kunnet finde født her i DK. Sort er uhyre sjældent. Odins far er af polsk import med polsk stambog, den mødrene side af Odin er fra samme opdrætter som Jade, men ikke beslægtet med Jade. Odin købte jeg i Nørager som 3 mdrs hvalp. En dejlig lille dreng, der har udviklet sig så fantastisk under Heidi Solvangs træning. Alene hans afstamning vil få mange herfra til at se rødt. Derfor tror jeg det er uklogt at oprette ham som selvstændig hund.
Carter derimod er af egen avl, søn af Jade og Odin og en sort petit med fænotype der indikerer, at han har genet der skal bruges til avl af black and tan. Tæven der skal bruges der går hos Jades opdrætter, Esmeralda hedder hun
Carter vil jeg oprette som selvstændig hund i aften, når børnebørnene er taget hjem.
nov 2006
Griffon Petit Brabancon