{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Griffon Petit Brabancon {{forumTopicSubject}}

Jeg blev via en privat besked bedt om at ændre min profil, så den kun omhandlede en hund, iflg reglerne her på HG.
Det er efterhånden længe siden jeg oprettede mig, og ærligt må jeg bekende, at det kneb mig at hitte ud af det dengang. Derfor blev mine små petitet oprettet sammen.

Nu skal de så skilles smiley godt det kun er her og ikke i virkeligheden, virkeligheden er nemlig at de hænger sammen som et gammelt ægtepar. Det første Odin gør når han kommer ind af døren efter en gåtur, er at suse ind og se hvor Jade er, og først derefter hilses der på resten af huset.

Nu er Jade så alene her, og jeg har benyttet lejligheden til at uploade flere fotos af hende, ligesom jeg har fundet fakta frem om racen og lavet en Vidste du? hvor I kan læse om griffonens oprindelse og noget af dens historie.

Det er smadder ærgerligt der er så få opdrættere af denne skønne race, den fortjener meget større udbredelse.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Griffon Petit Brabancon
  • #1   18. mar 2008 Det er en super dejlig race , jeg har en god bekendt som jeg ofte er , samme med til både ringtræning og udstilling , hun har 2 skønne griffoner :o) coba og fixxer, et par dejlige størrelser :o)

• #2   18. mar 2008 Connie - det er begge dejlige racer, mødte du ikke coba og fixxer i egens dengang du var der og ringtræne ? :o)

• #3   18. mar 2008 kan kun skrive under på at Odin, Jade og resten af banden er nogle herlige hunde. Vi har den fornøjelse at gå strandtur med dem en gang imellem

du kan da bare oprette en profil på hver af hundene Helen

• #4   18. mar 2008 Ja det kunne jeg Connie, men det ved jeg ikke om jeg har mod på. Jeg har siddet og set hvordan ellers søde hunde får stemt ud stemmer, og mit hjertebarn er den lille Odin. Ingen skal sige noget negativ om ham, skal det gøres, gør jeg det selv smiley

Jeg tygger lige på det. smiley

• #5   18. mar 2008 Odin ham er der vel ingen der kunne finde på at sige noget dårligt om.

• #6   18. mar 2008 Helen - dine hunde er skønne , og kan andre ikke se det , er det deres tab :oD jeg skal ihvertfald nok gi de 10 ind stemmer jeg har , hvis du opretter dem igen :o)

• #7   18. mar 2008 10 indstemmer. man har vel kun en indstemme ?

• #8   18. mar 2008 Ja de er skønne men i flg flere af brugerne her på HG så er deres opdrætter ikke god ved sine dyr.

Jade var den første sorte petit brabancon, der er født i hendes stamme, og faktisk også den første jeg har kunnet finde født her i DK. Sort er uhyre sjældent. Odins far er af polsk import med polsk stambog, den mødrene side af Odin er fra samme opdrætter som Jade, men ikke beslægtet med Jade. Odin købte jeg i Nørager som 3 mdrs hvalp. En dejlig lille dreng, der har udviklet sig så fantastisk under Heidi Solvangs træning. Alene hans afstamning vil få mange herfra til at se rødt. Derfor tror jeg det er uklogt at oprette ham som selvstændig hund.
    Carter derimod er af egen avl, søn af Jade og Odin og en sort petit med fænotype der indikerer, at han har genet der skal bruges til avl af black and tan. Tæven der skal bruges der går hos Jades opdrætter, Esmeralda hedder hun smiley Det er planen at de 2 skulle sættes i avl næste år, når de er 2 år gamle, og vi er sikre på der ikke er noget med albuer,hofter og øjne.
    Carter vil jeg oprette som selvstændig hund i aften, når børnebørnene er taget hjem.

• #9   19. mar 2008 Så er Carter oprettet som selvstændig hund smiley jeg kunne kun ligge 20 billeder ind i hans profil, så resten må ind i et fotoalbum smiley

Kommentér på:
Griffon Petit Brabancon

Annonce