{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
479 visninger | Oprettet:

Ligger sig ned.... {{forumTopicSubject}}

Når vi er ude og gå med vores 11 mdr gamle tæve Luba, er der somregel ingen problemer - hun er efterhånden begyndt at gå rigtigt pænt i snor.
Men så snart hun spotter en anden hund eller sågar nogengange et andet menneske - så ligger hun sig ned på maven og vil ikke med videre før de enten er gået forbi eller har snakket med hende. Også kan man ellers bare stå der og vente, har prøvet med godbidder og afledningsmetoder i form af pinde og bolde, men hun er dybt fokuseret.
Hun har gjort det siden hun var helt lille også er det jeg spekulerer på om det er usikkerhed eller hva det er og om det mon er noget hun vokser fra. Er der nogen herinde der har oplevet noget lignende?

Mvh Camilla

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ligger sig ned....
  • #1   19. mar 2008 Det er et dæmpende signal. Hun viser venlighed overfor de fremmede, ved at gøre sig så lille som muligt. Det er en rigtig god ting, som I faktisk gør rose hende for smiley

• #2   19. mar 2008 Nogle hunde bliver jo opdraget til at lægge sig når der kommer fremmede hunde forbi- hvilket er en fordel hvis man vil træne den til at kunne gå uden snor smiley

• #3   19. mar 2008 Det er, som Karina siger, et dæmpende signal. Og endda et af de kraftigste dæmpende signaler. Det er kun positivt at din hund har så tydelig en kommunikation. smiley

• #4   19. mar 2008 Ja det er da en fordel at hunden lægge sig ned i stedet for at løbe over vejen og i væreste tilfælde bliver kørt ned fordi de møder en anden hund!!

• #5   19. mar 2008 Men er det normalt at hun gør det ved hver eneste hund vi møder og også ved nogle fremmede mennesker? Det kan blive mange på en dag smiley Kan bare godt blive lidt frustreret nogen gange - hun har formået at gøre det på vej over et lyskryds en gang, så lå hun bare der og ville ikke med videre. Åh altså... smiler

• #6   19. mar 2008 Nå, min arrige Jack Russel Eddie Spaghetti gjorde det altid og det var så for at fare frem og angribe, :O) Så det var ikke et dæmpende signal fra hans side

• #8   19. mar 2008 lola ligger sig også tit, men ikke altid... det sjove er så når den anden hund også gør det.... så kan man stå der og glo... og vente...:-D hun kan dog også finde på lige pludseligt at storme frem, for så at lege.... nogle gange bliver den anden vovse helt forskrækket, nogle gange legesyg...:-D
    jeg opfatter det som noget positivt da det klart er en del af hendes komunikation,
    vi møder mange vovser på vores ture her på nørrebro, og jeg lader hende helt klart bare gøre det... prøver ikke at skynde på hende eller noget i den retning...

• #9   19. mar 2008 smiley

Kunne være det var mig der skulle ændre min indstilling og bare hygge mig med det, også håbe på at hun med alderen begrænser det lidt.

Kommentér på:
Ligger sig ned....

Annonce