salg af hvalp til sverige? salg af hvalp til sverige?
hej
tænkte om nogen vidste hvad man gør hvis man skal sælge en hvalp til sverige?
normalt skal hunde jo have diverse vacciner et halvt år før, de må komme ind i sverige.
hvad med en hvalp på otte uger som skal sælges til sverige? får man den form for despentation? og skal man søge om noget tilladelse eller noget?
håber nogle ved noget på forhånd tak
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Svar: 1.062
(link fjernet)
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
se dette link..
jan 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 316
Bliver de over 12 uger,skal de hele møllen igennem,med rabies vac,blodprøve m.m.
Du skal bl.a. skrive en tro og love erklæring,på at hunden,ikke har været uden for huset,og ikke har været i kontakt med vilde dyr.
Der skal søges om indførsel hos :Jordbruglaget.
Endvidere,skal den udstyres med et hundepas,samt have en speciel ormekur,som KUN dyrlægen,må give den.Helbredsundersøgele,må IKKE være over 10 dage,ved indrejse.Alt dette skal stå i passet.
Og lad være med at tage chansen,har et vennepar,som bare tog afsted,og jeg siger dig,at bøden var stor.Plus alt det andet,med dyrlæge m.m.
feb 2006
Følger: 79 Følgere: 78 Hunde: 6 Emner: 200 Svar: 2.215
er også i meget god tid,
har en reservation på en hvalp,(parring har ikke fundet sted endnu) hvor parret bor i sverige, så ville bare i god tid lige se om det er helt ok, da det da ville være øv for dem at få en hvalp hjem som er meget ældre end 8 uger.
jan 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 316
Du kan f.eks sende den afsted til parret,som skal købe hvalpen,så kan de sende det samlet afsted.
Det har jeg gjort,alle gange,jeg sendte hvalpe afsted som 9 uger.
Held og lykke med det.
salg af hvalp til sverige?