Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mini-collie??
  • #3   23. mar 2008 Shetlands Sheepdog eller kort og godt Sheltie..Held og lykke.. ;o)

• #5   23. mar 2008 Er det Shetland sheepdog, du tænker på ?

http://www.gipote.dk/racehunde/Shetland+sheepdog

• #6   23. mar 2008 Hov ja, jeg havde lige fået et s for meget med,LOL du er da også så hurtig Marianne..Smiler..

• #7   23. mar 2008 Der er ikke noget som hedder mine eller dværg collier vil jeg gerne lige pointere:) men shetland sheepdog smiley

• #8   23. mar 2008 mine = mini

• #9   23. mar 2008 "Der er ikke noget som hedder mine eller dværg collier vil jeg gerne lige pointere:) men shetland sheepdog :)"

Lidt det samme som når folk spørger mig om det ikke er en Lassie-hund jeg har. NEJ, det hedder en COLLIE :S
    Men jo det hedder en shetland sheepdog smiley

• #11   23. mar 2008 Marianne N: Uuuuh, sådan noget kan jeg godt blive lidt irriteret over :S Selvom folk måske ikke ved bedre. Kender en som også har en kooiker (som Molly), dog voksen, og der var der en der havde spurgt hende om det var en collie... Hvor så vedkommende ligheden henne? Men ja det er s** lidt irriterende smiley

• #13   23. mar 2008 hehe...
    Når jeg møder mennesker på gåture og diverse siger de altid; mini-collie, eller en mini-lassie..

Den mest dumme kommentar var, da en sagde; "har den været i tørretrumleren", utrolig morsomt ikke?? NOT, stod også bare og kiggede dumt på ham...

• #14   23. mar 2008 'Marianne, hvad tror folk der er blandet ind i dem?

• #16   23. mar 2008 Lad være med at søge dem hvis du ikke ved hvad de hedder. Køb en bog først, for nok som de ser søde og dejlige ud har de nogle karaktertræk der gør dem potentielt ulidelige at have med at gøre.

• #17   23. mar 2008 *Kai* : Hehe smiley Hvor kært smiley

Marianne N: Lige med den korthårede kan jeg godt forstå det, da den som du siger ikke er så udbredt smiley

Christina R: Sikke en åndsvag og dumsmart bemærkning! Der er faktisk også et par stykker jeg har mødt, som har spurgt om Laika var en mini-collie (som jo egentlig hedder en sheltie)..? Så lille er hun da heller ikke!

• #18   23. mar 2008 Hov! "Så lille er hun da heller ikke!" = "Så lille var hun da heller ikke!"

• #19   23. mar 2008 Nej, synes da godt at folk ved og hvordan en collie ser ud.. altså..
    Men at de ikke ved hvad en korthåren eller en sheltie hedder gør ikke så meget, så siger jeg igen for hundre og syttende gang igen at det er en sheltie og er sin egen race, men at få afvide af en mand på 45 om den har været i tørretrumleren synes jeg var idiotisk sagt..!

• #20   23. mar 2008 Jeg har også oplevet at folk tror det er en collieblanding, en blanding mellem en mindre hund og en collie, siden den kan være så "lille"..

• #22   23. mar 2008 Marianne

Jep. Man køber ikke en sheltie hvis man ønsker en stille og rolig hund. Der findes stille og rolige sheltier, men man kan som udgangspunkt ikke forvente det.

Og man køber ikke en sheltie hvis man ønsker en (mini) collie...

• #24   23. mar 2008 helle

Jo jo, der er skam collie i racen, men grundstammen er ikke den samme. sheltien er nærmere en islandsk fårehund end den er collie

• #25   23. mar 2008 jeg er heldig at have en sheltie som ikke bruger stemmen, hun siger faktisk ikke et kuk! Kun i leg...

• #26   23. mar 2008 Vi bliver da ikke irriteret, kun lidt når man siger det til hver person man snakker med, hehe,
    Ej jeg er ligeglad, fortæller dem hvad sonja er.. Men synes ikke det er sjovt nårman siger; " har den været i tørretrumleren"...

• #27   23. mar 2008 Jeg bliver irriteret når folk er insisterende (har haft noget der mindede om en råbekamp med én der bestemt mente at min hund var dværgcollie på trods af at jeg pænt havde forklaret at der ikke er noget der hedder sådan), men det gør mig ikke det helt store at skulle forklare at det hedder SS hvis folk laver en lille fejl. Da min hund var mindre var der mange der troede at han var ræv, og den dag i dag sker det stadig at folk kommenterer ligheden.
    Men jeg finder det bekymrende at nogen søger en hund som de ikke engang ved hvad hedder - uanset race er jeg for at man først sætter sig ind i krav/behov inden man begynder sin søgning.

• #28   23. mar 2008 Hi hi jeg spørger også altid: "Neej hvad er det for en race - den er godt nok sød"... Har en gang kommet til at spørge:"Ej hvad er den en blanding af?" - også var det selvfølgelig en meget fin stmbogshund - ups : P

• #29   23. mar 2008 Forstår nu godt raceejerene er lidt irriteret - især når man skriver man søger hund af "racen"...
    Et er ikke at være et omvandrende hunde-leksikon, men som minimum må man gå ud fra folk ved hvilken hunderace de er interesseret i.

• #30   23. mar 2008 Mine hunde er godt nok også blevet kaldt de underligste ting... Chivas er blevet kaldt en "hul i hækken hund" hvor der helt sikket var husky i, pga. de blå øjne... :o(
    Cody bliver kaldt border collie med den typiske kommentar "hvad er der sket med hans hale??"
    Flica bliver gerne kaldt blanding eller "stor farlig shæfer"... :o(

Da jeg kun havde Flica boede vi i en lille landsby med en lille bitte købmand - der var godt nok også stor snak i byen om hvad hun dog var blanding af, indtl købmanden en dag tod sig sammen og spurgte mig: "det er da ikke en ren shæfer, vel?", hvortil jeg bare svarede, nej, hun er 'ren', men det er ikke en shæfer... Det var squ ret sjovt, hele landsbyen havde virkelig gået og gætte på hvad der var i hende og de var åbenbart blevet enig om at der i hvert fald var både shæfer, collie og golden retriver i Flica... ;o)

Den gang jeg hvade min blue merle sheltie mødte jeg også en dag en lille dreng der skrå sikkert sagde. "jeg ved godt hvad det er for en race, det er en fox terrier!" Okay, godt nok var det en mindre dreng, men alligevel, en sheltie der bliver forvekslet med en fox terrier...

• #33   23. nov 2010 Der er også hvalpeliste på www.sheltie.dk

Kommentér på:
mini-collie??

Annonce