885 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Madskåle Madskåle

Hej alle

Jeg har brug for lidt hjælp vedr. madskåle. Mine hunde har lige nu almindelige metalskåle i stativ. Men den ældste hund er ikke begejstret for disse skåle, da de kan larme lidt hvis de rykker sig eller hans halsbånd rammer. Og sker det, spiser han ikke mere af hans mad. Om morgenen hælder jeg gerne tørkosten ud over gulvet, men om aftenen får han El Kama med råt kød (det er jo ikke lige egnet til at hælde ud på gulvet).

Jeg har derfor brug for nogle ideer til køb af ny skål til ham. Den skal være dobbelt og være oppe i højden. Og så skal skålene selvfølgelig være rimelig store. Gerne af keramik eller plastic.

I må meget gerne komme med links.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Madskåle
  • #1   24. mar 2008 http://www.alttilhundogkat.dk/hundeskle.6

• #2   24. mar 2008 Sorry.....Havde ikke læst det hele..........*rødmer*..

• #3   24. mar 2008 Det er skam ikke vigtigt for mig at skålene er i stativ, bare de er oppe i højden (af hensyn til mavedrejninger osv.)

Og jo, jeg kan tage halsbåndet af ham, men på grund af hans pels synes jeg ikke at jeg vil hive det over hovedet på ham hele tiden. Og jeg glemmer helt sikkert at sætte det på ham igen.

Helt i orden Mette, *g*

• #4   24. mar 2008 Mine hunde har også skålene oppe i højden. Og det hænger sammen med at min gamle golden havde en blød gane, så når han spiste og drak, hostede han voldsomt.......Og jeg kan se at begge vores nyder at spise der, så vi har intet problem:-))

• #5   24. mar 2008 Min forrige berner mistede jeg på grund af en mavedrejning. Han spiste dog også af høj skål, men man siger at man kan undgå mavedrejninger ved at lade hunden spise at høje skåle så ikke de spiser så meget tom luft. Derfor tager jeg ingen chancer og vil kun bruge høje skåle!

• #6   24. mar 2008 Bare rolig, den hæver ikke Idols spisetempo *g*. Han spiser helt i sit eget tempo og for sig selv. Hvis drengene spiste sammen så fik Idol ikke meget at spise, for når Zolo er færdig skubber han storebror væk fra skålen.

Her kan du læse om hvorfor man mener at hævede skåle kan forhindre en mavedrejning: (link fjernet)

• #7   24. mar 2008 Jeg sidder netop og læser hele nettet igennem *s* for at være sikker på at jeg gør det rigtige. Og så spørger jeg lige på Berner-debat hvad andre bernerejere mener om de hævede skåle. Ikke fordi jeg ikke tror dig *s*

Men hvis vi antager at jeg fortsætter med de høje skåle, har I så nogle forslag?

• #8   24. mar 2008 Naja, jeg respekterer din mening, men jeg har en anden. Mine går meget sjældent tur med snor, derfor har de nu nogle halsbånd som er gemt i pelsen for at jeg som hanhundeejer altid kan få fat i dem, hvis nogen som ikke ligefrem elsker savl og hundehår, kommer forbi vores have/indkørsel. Desuden gider jeg ikke at de altid skal klø sig når de endelig får halsbånd på. Men tråden var ikke oprettet for at diskutere halsbånd eller ej.

• #9   24. mar 2008 Den med silikone fuge lyder som en rigtig god ide! Det kan måske afhjælpe at skålen vippe/rykker sig.

Kommentér på:
Madskåle

Annonce