1.036 visninger
|
Oprettet:
Hvad er forskellen på disse racer? {{forumTopicSubject}}
Min kæreste og jeg vil gerne have en hund. Men hvilken race det skal være, har vi meget svært ved at blive enige om :o/
Vil gerne lige høre om I ved noget om disse tre racer:
- Shit Zu
- Lapsa Apso
- Malteser
Spørgsmålene til racerne:
Deres helbred/sygdom osv.
Motion
Pleje
Hvor krævende
Hvis I ellers har noget til specielt til disse tre racer som man skal være obs på, må I meget gerne skrive dem!
apr 2007
Følger: 101 Følgere: 100 Hunde: 3 Emner: 846 Svar: 3.538
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 444 Svar: 1.312
Conni> okay ja, hvilken hunde har du? de ligner meget en Lapsa Apso?
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 43 Svar: 1.348
Ud over DKK's hjemmeside http://dansk-kennel-klub.dk/1 kan du også kigge på Klubben for Små Selskabshunde. Der er racebeskrivelser og racerepræsentanter for de små hunde, som du kan henvende dig til. http://www.canis-minor.dk/
Og fræk som jeg nogle gange er
Alle de lanhårede pelshunde kræver pleje. Nogle kan nøjes med at rede deres hunde 2 gange om ugen - Jeg er oppe på 3x ugentlig. Den Lhasa Apso, som bor nær os er klippet. Mange vælger f.eks en Havaneser på grund af dens temperament, men opgiver den krævende pels og får dem klippet, så hvis du ikke regner med at udstille, er det jo en mulighed.
Jeg anbefaler, som du kan se - en 4'dje race, men det er selfølgelig fordi jeg er faldet for denne skønne hund.
Jeg har ikke lige set hvor du bor, men det er også en god ide at gå på hundeudstilling - især de større og snakke med folk om de forskellige racer. Der er udstillingskalendere både på DKK og KSS's hjemmesider.
God "jagt" Terese
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 43 Svar: 1.348
Nu har jeg set hvor du bor. DKK holder udstilling i Hillerød den 3. maj med de racer du nævner og min egen inkl.
Terese
apr 2006
Følger: 483 Følgere: 473 Hunde: 4 Emner: 742 Svar: 1.210
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 444 Svar: 1.312
Tror mest det er shih tzu eller lhasa apso jeg ville vælge i mellem hvis det var. men det er sørme svært :o/
Ved hellere ik lige hvilken en af disse to racer passer til os
Hvad er forskellen på disse racer?