{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.322 visninger | Oprettet:

Korsbåndsoperation - spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi har en dejlig golden retriever tæve på 7 år. Hun har ALDRIG fejlet noget, men igår kom hun pludselig på 3 ben. Doktor dyr har smertebehandlet hende og så skulle vi overveje om hun skulle aflives eller opereres da det er korsbåndet. En operation vores egen dyrelæge ikke kunne udføre og vi kunne godt høre at han synes hun skulle aflives. Det var også vores første tanke, at det nok var det bedste, men vi kan altså ikke gøre det, efter vi har læst på nettet at der er gode chancer for at hun bliver fin igen.

Jeg har ringet til 3 forskellige dyrhospitaler, men kun talt med en dyrelæge. Han ville ikke sige at operationen ikke var pengene værd, men at den kostede 10.000,-...... Et andet sted kostede den 5.000-6.000 men her afventer vi at dyrelægen ringer tilbage for vi vil ikke bruge så mange penge hvis ikke der er gode chancer for vores hund.

Hvad er Jeres erfaring med denne operation og hvad har den kostet Jer? Hvor har I evt. fået det gjort?

Må nok sige at 10.000,- kan vi ikke rejse, men 5-6 stykker skal vi nok klare!! Men mon det overhovedet er realistisk? Vi er bare så kede, men sådan er det jo at have dyr.

håber at høre nogle positive svar.

Hilsen

Jette

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Korsbåndsoperation - spørgsmål
  • #1   27. mar 2008 Jeg har gode erfaringer med den type operation,så længe hunden ikke skal bruges til hårdt arbejde bagefter.. Nogen og 80 % blir helt haltefri..
    Jeg har fået lavet mine på Fakse og prisen er omkring 10000 samt så er der udgift til genopåtræning bagefter..

• #2   27. mar 2008 Genoptræning og ikke genopåtræning.. GG

• #3   27. mar 2008 Ja, som stine M skriver, er der gode chancer for at hunden bliver haltfri. Hos min dyrlæge, der holder til i bjerringbro, koster en operation ca 7500 kr.

Krydser fingre for din hund:-)

• #4   27. mar 2008 vores ambull har lige gennemgået netop sådan en opration.. det kommer til at koste os en 4-5000 sagde vores dyrelæge.. vi syntes det er det hele værd men nu er hun jo også kun 1 1/2 år, havde hun været 7 år så nej.. hvor slemt er det, og hvordan er det sket

• #5   27. mar 2008 Hej

Vi kan ikke sige hvad der er sket, men tror det er kommet af at lege med en anden hund. Vi vil gerne ofre operationen, men havde du spurgt mig igår, så nej, men idag vil vi gerne! Vi vil hellere bruge pengene på vores nuværende hund end få en ny, vi har p.t. ikke overskud til at få en hvalp og vores "gamle" hund har aldrig fejlet noget.

Hvor fik du din hund opereret til 4.000-5.000,-?

Vi fik vores hund i bryllupsgave, og den har aldrig kostet os en krone i anskaffelsesværdi, kun diverse dyrelægeregninger som er almindelig "vedligehold" *s* Hun fik hvalpe sidste år, så selvom pengene fra indtægten er brugt, så har hun selv tjent til operationen er vi blevet enige om. *s*

Hilsen

Jette

• #6   27. mar 2008 jamen så klø på... Men vil lige advare jer. det bliver et helved de første tre uger, og det kan jo ske at hun taber gejsten under vejs, og det kan også gå galt de tre uger er meget vigtige...

Vi har dyrelægerne i droninglund (nordjylland.. Hun er rigtig dygtig, lidt spiciel men rigtig rigtig god til dyrene, buffy glæder sig på trods af det hele, stadig hvergang vi starter bilen op og køre mod droninglund.. men puha de tre uger er slemme..
    Nu har vi så fået lov til at svømme lidt med hende, ellers er det stadig så meget ro som muligt. måske det bliver lidt nemmere for jer når hun nu er en voksen dame.
    og sådan skal vi foresætte i tre uger mere, vi fik afvide fra starten af at det hele nok skulle komme til at tage en 3-4 måneder før man kunne sige at hun var helt rask

• #7   27. mar 2008 Hej ....min tæve på 5 år,har knækket benet ved knæet,og fået brændt det sammen igen,noget nyt de er begyndt med..fik hende hjem i tirsdag,og ska genoptrænes i 3mdr,og kommer ik til at træne mere og gå lange ture som før,så må kun lufte hende i haven, i snor...i 1 mdr,og så ka vi prøve at gå lidt,men stopper hun,ska vi gå hjem igen....puha bliver hård tid,men tænker posetivt.......er der nogle der ved noget om hundesvømning og hvorhenne...please

• #8   27. mar 2008 Laila hvor er du fra, vi går til svøming på hh hundecenter.. men ved at der også ligger et i aalborg. men prøv på nettet.. forresten hh ligger i syvsten i nordjylland..

Og tro mig kender det, buffy har ikke været løs i meget lang tid nu, hun var snor før oprationen da dyrelægen først troed det var noget andet.

vi er som sagt enlig ikke igang med nogen genoptræning endnu, vi har fået lov til at svømme lidt da buffys ben har helet så flot.. det er så stabilt det knæ, før hvor man bare ku se det skvader rundt, nu er det fast som en stolpe hehe.. plus hun bliver sku snart vandvigtig af at skulle ligge i den kurv... ville jeg dælme også være

• #9   27. mar 2008 forresten om tre uger må hun komme i flex- line... øhh jeg grinte bare som om vi skulle kunne styre hende i sådan en næ tror sku det bliver i en indhegning og så masser af godbider og øvelser det vist bedre til at golde hende nogenlunde i ro når hun skal være fri første gang..

• #10   27. mar 2008 golde = holde

• #11   27. mar 2008 tak får det betina,ik så langt fra hvor jeg bor ,hvad koster det og hvor lang tid tager en svømmetur....min ¨må kun gå i kort snor,da hun ik støtter endnu,så man ska passe på hvis der ligger meget sne,så smider hun sig bare ned og ruller...så man ska ha øjne i nakken...

• #12   27. mar 2008 Hej igen Betina

Vil du dele ud af din erfaring? Hvad mener du med et helvede de første 3 uger?

Har ringet og talt med dyrelægehuset som Pernille har anbefalet. De anbefalede os klart at operere hende, hun er knap 7 år og hende vi talt med ville gøre det med hendes egen, selvom den var helt op til 8 år. De var billige, men vi skal så bruge 1500,- i at komme over broen, så går det næsten lige op med den pris på de 6.000,- vi har fået i dag.

Vi har fået priser fra 6.000,- til 10.000,-. Men vi er helt lettet fordi beslutningen er truffet.

Hilsen

Jette

• #13   27. mar 2008 jamen det var dejligt.. beslutningen er den værste...

jamen selvf er det forskeligt fre hund til hund.. men vi har næsten ikk sovet en ordenlig nat igennem de sidste tre uge. den første uge foregik på hynder ved siden af buffy, bandagen blev ved med at glide ned selvom vi havde fået med hjemt til lige at fikse det lidt, sådan foresat det i et stykke tid, derefter begyndte hun jo at ville røre på sig, det hjalp jo ikk meget, hun har også haft nogle andfald pågrund af smærter (tror vi)
    Buffy har haft en træls foretid som har gjordt hende lidt navøs overfor fremmed ting, så Krave var bare ikk nogen mulighed..

Og så er der også det psykiske i det, for mig var det utrolig svært at se hende ligge der og være så svag, at være magtesløs når dyrelægen har lukket og hunden ligger med andfald, og vagtdyrlægen kan kun sige at man skal give hende en ekstre pille. og at det er det eneste han kan gør på daværende tidspunkt.

men ved jo sådan set heller ikke så meget endnu for vi har jo sådan set først fået overstået de tre uger igår... men skal da endelig skrive når der er nyt, det må i også endelig gøre, til slut har i taget fri fra arbejde eller??

• #14   27. mar 2008 Laila, du kan se det hele her

www.hh-hundecenter.dk... der er det hele..

det er sjovt det gør buffy også, altså det med at rulle sig i sneen... hehe

• #15   27. mar 2008 Hej

Nej vi har ikke taget fri anden mandag, vi skal begge starte nyt job på tirsdag, så det er total dårlig timet. Nå men det med nattesøvnen er vi vant til, har 3 børn i alderen 1½-6 år, så underskud af søvn er vi altid i. *s*. Ej, vi håber så sandelig at det går rimelig smertefrit for hende, det andet lyder meget grimt!!

Opdater endelig, og vi skal nok gøre det samme.

Hilsen

Jette

• #16   28. mar 2008 altså som sagt de tre første uger er værst eller jeg vil faktisk sige at det nok kun er de ´2 uger for den sidste begynder man at kunne se at nu heler skidtet sku hehe..
    Ja det med buffys andfald, det skal i slet ikke forvente.. buffy har haft et enkelt andfald inden den her opration, det andfald var så også det største vi har set, der var ingen kontakt overhovedet, men de andre her ligger hun "bare" og ryster med hovedet.. tror på en måde i får lidt nemmere da jeres hund jo har alderen til at kunne lægge stille længere tid af gangen hehe smil. plus opdragelsen betyder nemlig også en del her, for jo mere kontrol du har jo nemmere ( vi har kun haft buffy i 6 måneder hvor de 4 har været med skade)

Nå jeg ku blive ved ku jeg... men et godt råd få en god ven som hunden kender, til at være hos den når i er på arbejde, hun må jo ikke pille i såret hun må ikke løbe, hun må ikke hoppe op i møbler, kortsagt hun må ikke en skid, hun må lige hoppe ud og tisse og så det ind igen...
    men held og lykke vi krydser alt hvad krydses kan for jer..

• #17   28. mar 2008 hej jeg vil lige blande mig lidt.. jeg er glad for at høre i har besluttet jer for at få hende opereret vi har fået max opereret 2 gange 1 i hvert knæ, og vi har ikke fortrude det, det er nu 6 måneder siden første operation. Som der var en der skrev så er det et helved de første par uger.. men for vores vedkommen var det mere på grund af bekymringerne om det nu blev godt igen, max havde mest onde de første par dage, hvor han pev meget, men ellers haltede han bare... det første ben haltede han på i næsten 3 måneder indtil det andet sprang. efter det så blev lavet støttede han næsten fuldt på efter kun 2 uger, så jeg tror det er meget forskelligt.
    Det sværeste nu er at haven er forbudt områdemed mindre han er i snor.
    Men hvad gør vi ikke for de kære...

Hilsen Michelle

• #18   28. mar 2008 Vi skal have Freja opereret og vi glæder os til det er overstået. Vi er blevet anbefalet Espergærde Dyreklinik og de har indtil videre udvist stor stor hjælpsomhed!! Prisen er ca. 4.000,-

Vores største problem er at Freja IKKE tisser eller laver stort i snor!! Og hun gør det IKKE! Vi kan blive ved med at prøve fra nu af og til nytår. Så her er en stor udfordring.

Hilsen

Jette

• #19   29. mar 2008 Hej

Så er vi tilbage. Sikke en omgang, men heldigvis med lykkelig slutning.

Vores dyrlæge er et skvadderhoved har vi fundet ud af. For det første må man ikke afskrive en hund på 6-8 år så let. (Hun bliver 7 til juni) For det andet kan man ikke stille sådan en diagnose og anbefale operation eller aflivning uden at tage røntgen. Vi kom af sted og hun blev bedøvet, han hev i hendes ben og sagde at ”den er helt gal”. Jeg blev helt dårlig, tænkte at benet var knust eller lign. Og at hun nu skulle aflives hos ham. Men det var diagnosen fra vores egen dyrlæge der var hel gal. Freja fik taget billeder af ben og hofterne og de var SUPER flotte!!! Og så fejlede hendes ben ellers kun det at hun har fået et slag og havde smerter og det var så hævet at hun måske også havde en infektion. Jeg stod bare og gloede på ham. Det var alt!! Ingen ødelagte ben eller noget. Bare et voldsomt slag.

Tænk at vore egen dyrlæge ville aflive hende, godt vi bestemte os for at give hende en chance.

Han fik en stor æske chokolade, jeg var bare så glad!!!

Hilsen

Jette

• #20   29. mar 2008 hold da kæft mand... ejj tillykke med det.. åhaa hvor var det godt at i gik til en anden dyrelæge... åhaa det er bare dagens bedste nyhed

• #21   29. mar 2008 Ja det er sindsygt. Vores hund var sgu blevet aflivet igår hvis ikke vi havde bestemt os for at finde et andet sted. Vi er bare så glade.

• #22   29. mar 2008 Hej jette...Tillykke med det....aflivning kom også på tale,med min hunni...men heldigvis blev det ik sådan..skønt....Bettina, vi kommer fra fr-havn....har ringet til svømning,ska lige vente til sårene er helet,tager nok en mdr tid....sagde dyrelæge

• #23   29. mar 2008 Laila ja buffys er også kun lige helet.. så ja en måneds tid, det passer.. ..

Jette det må være skæbne... eller også bare en fandens god mave fornemmelse... kan dælme godt forstå at i er glader, har i også alle grunde til

• #24   26. nov 2008 hej Jette, ved ikke om i har fået jers hund opereret eller hvad? jeg har lige præcis fået min hjem idag efter en korsbånds operation. hun kan bare ikke slappe af, de første 14 dage må hun kun komme ud og tisse og ikke andet, derefter en lille kort tur i snor, så de næste par uger må hun komme ud og en lidt længere tur. Alle voldsomme bevægelser skal undgåes. det er lidt svært med Alfi da hun er rimelig livlig når hun ser andre mennesker.Efter 10 dage skal hun have taget stingene, og efter to til tre mdr må hun løbe uden snor.

Jeg kom af med 8500 for en operation, og så 2700 for billeder af hofter, albuer og knæ. Det var i Ålborg ved dyrehospitalet hobrovej, men de er også rigtige dygtige, smiler.

Men du er vel kommen til at skrive til mig hvis det skulle være mere du vil vide

• #25   26. nov 2008 gav også 4700 for selve operatione, men så kommer smerstillende og narkose og alt det oven i

Kommentér på:
Korsbåndsoperation - spørgsmål

Annonce