{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
525 visninger | Oprettet:

hvilken race(ville passe til mig) {{forumTopicSubject}}

ja når jeg flytter hjemmefra en gang om et par år vil jeg gerne have en hund, vi har altid haft hun herhjemme(formel 1 og golden retriver) så har fuldstændig styr på hvad der hedder sundhed omkring hunde foder træning osv.

men da der jo er så mange dejlige racer har jeg svært ved at vælge en race

indtil videre er en golden retriver den jeg hælder mest til men kom gerne med nogle bud og skriv lidt om racen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken race(ville passe til mig)
  • #1   28. mar 2008 jeg syntes du skal vente med at beslutte dig til du er flyttet, eller i det mindste ved hvad du flytter til.., det er jo ikke til at vide om du kommer til at flytte i en meget lille lejlighed på 4.sal, eller du finder en lækker lejlighed med masser af plads og have til.. en anden ting er jo om du finder et sted hvor hunde er tilladt.. er sku mange steder de frabeder sig dette

men det er jo en stor beslutning og det er da super at du tænker på det allerede nu..

en hund sætter jo også mange begrænsninger for en... man kan jo ikke bare lige tage med vennerne til fest og så komme hjem dagen efter...

det er ikke ment på at du ikke skal ha hund når du flytter hjemmefra, men jeg syntes du skal vente med at træffe beslutningen til du ved lidt mere om din fremtidige situation..

men hvis jeg lige skal komme med et bud, så ville jeg tænke mindre hund, de er tros alt nemmere og ha med rundt, og skulle du ende på 4 sal er en lille hund nemmere at tage under armen op/ned af trapperne

• #2   28. mar 2008 Ud fra hvilke kriterier skal folk foreslå racer?

• #4   28. mar 2008 retter lige det der fuldstændig smiley hehe for jeg har self. en masse at lære endnu smiley hihi ville ha' skrevet nogenlunde smiley
    men har helt selv opdraget og passet hvores formel 1 lab tæve, så lidt er faring har jeg men ja jeg har MASSER at lære endnu

grundet til at jeg gerne vil have hund er at jeg ikke er en der går til fester og jeg kan egentlig bedst lide bare at være der hjemme. jeg er rolig og hunden skal også have et roligt og venligt sind.
    jeg vil ikke have en lille hund(har ikke noget i mod dem) de passer bare ikke til mig, og jeg har heller ingen erfaring med træning af små hunde.
    så det skal være en mellem størelse hund som fx golden retriver.

ja jeg ved godt at der følger et MEGET stort ansvar når man har hund, men jeg er som skrevet ovenover en der helst vil være hjemme og ikke går i byen osv.

• #5   28. mar 2008 "jeg vil ikke have en lille hund(har ikke noget i mod dem) de passer bare ikke til mig, og jeg har heller ingen erfaring med træning af små hunde. "

Sådan havde jeg det også indtil jeg fandt den rigtige race.
    Men for at være helt realistisk, så vil du sandynligvis enten ende på et kollegie hvor man ikke må have hund (og så er der ikke så meget at rafle om), eller en bette lejlighed med mange trapper - og der er det ikke snedigt med en hund som man ikke kan bære.

• #6   28. mar 2008 Hvor meget træning er du interesseret i, og hvilken form for træning? Hvor meget kan/vil du gå tur med den og stimulere den mentalt?
    Der er jo også lækre hunde, som australian shepherd, toller, kleiner münsterlænder og lign, som dog kræver en god portion mental stimulering/aktivering hver dag og som man også helst skal bruge til noget, da det er arbejdende hunde, som elsker at lave noget.. smiley
    Men en golden eller en lab. vil jo være en rigtig god førstegangshund og især når du har så godt kendskab til dem.. Så ved du hvad du går ind til.. smiley

• #7   28. mar 2008 jamen selv om du på nuværende tidspunkt ikke går i ben eller fester, så er der jo nogle år hvor der kan ske meget.. jeg var heller kke til fest og farver i din alder men så blev jeg ældre og tingene kan ændre sig mange gange...

med små hunde er det jo ikke nødvendigvis chiuahua..der er jo mange, rigtig mange forskellige racer som kan mache dig og din livs stil..
    men for din egen skyld så vent med den store beslutning..

• #9   28. mar 2008 grn skulle stå -gå i byen - og ikke i ben

• #10   28. mar 2008 okay tak for svarene, jeg vil bare blive ved med at kigge lidt efter racer men tror det bliver en golden

Kommentér på:
hvilken race(ville passe til mig)

Annonce