Overvejer stødhegn. Overvejer stødhegn.
som overskriften siger er jeg ved at være så desperat at jeg overvejer at hegne min have ind med stødhegn.
problemet er min lille hund som kan hoppe eller kravle over alt, og der mener jeg virkelig alt.
problemet er vis den er selv to sekunder eller man lige er optaget af noget anden. eller endda hvis det er kæresten der er med den ude. hvis den ser noget eller hvis den lugter komøg, så smutter den over. jeg kan råbe den fra det, men jeg kan ikke være der hele tiden. idag var den med kæresten og vores anden hund ude for at spille fodbold, og der gik så en dame forbi, den lille lort strøg lige over hegnet, og var få centimeter fra at blive kørt ned af en bil... og det kan jeg simpelhen ikke have.
jeg syntes selv stødegn er mishandling, men som situationen er nu så kan jeg snart ikke se anden løsning på problemet. for jeg har sgu ikke råd til at få muret en to meter høj mur hele vejen rundt om min have. og havehegn på 120 tror jeg ikke kan bremse ham, for det har vi et sted i haven og der har han været kravlet over.
jeg har snakket med flere mennesker, og de har sagt at han kun gør det få gange også har han lært det. andre siger at de vil skade ham psykisk og jeg vil få en nervøs hund..
jeg leder ikke efter den nemmeste løsning, for vi har trænet det intensiv i et halv år eller nok mere. men det kan bare ikke fungere at det kun er mig der kan lufte ham, og at jeg skal have øjnene på ham hele tiden, når det nu er i haven.
nogle der har guldkorn, råd for og imod, eller en anden løsning med en fornuftig økonomisk sans. da jeg allerede har hegnet for 3000.
jeg er godt klar over at der nok ikke bliver set posetivt på sådan en tråd, men bare kom med hvad i har, for jeg er lidt i vildrede mht løsninger, da jeg syntes jeg har prøvet alt.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.416
De der halsbånd med stød i når hunden går over grænsen, de kan have grimme bivirkninger ( nervøs hund)
Hvis du feks har hegn rundt om hele haven, så sæt en eltråd øverst oppe, så den forbinder det med at kravle over hegnet med noget ubehageligt.
Et hegn på 120 cm er nu heller ikke ret højt til at holde hunde inde med..
du skal nok regne med mindst 180 cm.
Her kan rionet (staves) anbefales
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 5 Emner: 14 Svar: 639
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.416
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 329
vores grund er 2000 m2, og det kun til hundene, så det er det hele de skal have til rådighed..
alex n. tak for dit svar, det halsbånd du omtaler er vist også ulovligt. så det skal det bestemt ikke være.
så det jeg havde tænk var også et synligt, nok i hvid som til heste. som skulle være lige fem centimeter over det nuværende hegn. således de stadig kan spille bold og komme imod hegnet uden at få stød, for det skal kun være ide at de hopper over at de mærker noget. og så skal de være noget der ikke slår så hård som det til køer og heste. de vejer jo kun 12 kilo, så de skal jo ikke lammes, men blot forstå beskeden. jeg skal bare bruge en løsning nu, så mine hunde ikke ender som road kill, på trods af at der er ting de ikke kan opdrages til.
jul 2006
jeg vil heller at de får få korte smertefulde oplevelser, fremfor at de dør for mig.
jeg vil ikke syntes at det er behageligt når de får stød, men jeg kan bare ikke blive ved med at købe mig fattig i humane løsninger som ikke fungere.
jul 2006
det er vigtigt for mig at de kan have hele haven til rådighed.
så 180 hegn og nye stolper til 2000 m2, det bliver skisme for dyrt.
jul 2006
vores stolper er 5040-50 centimeter i jorden, og det er special lavet, ekstra tykke og solide, de kan faktisk ikke bøjes. så det vi har står bare rigtig godt. det kan jo næsten holde til at hunden kravler i det. hegnet bliver dog lidt medtaget.
i over et halvt år har vi forsøgt det med at gå med ud, og det virker men kun med mig, og kun hvis jeg kigger på ham hele tiden.. og jeg skal trods alt arbejde, og også have lidt kontakt med den anden hund.
men tak for dine forslag, desværre har vi forsøgt uden den ønskede held.
jul 2006
susi: jeg troede heller aldrig vi skulle komme til overhovedet at overveje stødhegn, desværre står vi nu i sådan en situation hvor det alligevel er blevet aktuel. vi har forsøgt meget med træning, men det har ikke haft den ønskede effekt. en snor/line duer ikke da han stadig skal kunne spille fodbold og bøvle med søster, og det ved vi fra erfaring at det kan han ikke med snor på.
vores håb er også at de rigtig kan få gavn af den kæmpe hundegård de har, og frit kan løbe ud og ind mens vi hygger i haven... for sådan mener vi et godt hundeliv er.
jeg har også været i mod stødhegn, men alternativet er at min hund bliver kørt ned, så jeg ved nok allerede at stød er bedre.
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 114 Svar: 491
Vi forsøgte alt. En dag havede jeg nær selv kørt ham ovre da jeg kom hjem fra arbejde.
Det var dråben. Så vi satte hvid stødhegn op. Det støder ikke ret hårdt. Jeg har selv haft fat i det op til flere gange. For at mærke efekten.
Julius var i det en gang og nu ved han hvor grænsen går. Han peb da han fik et rap, men ellers var han ikke synderlig påvirket af det. I dag har vi slet ikke stødet tændt. Men det hænger der endnu.
Jeg har fået at vide mange gange at det var dyremishandling. Men jeg vil heller være dyremishandler end at jeg skal ud og samle min hund op fra vejen.
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.419
Og hvorfor din kæreste går med ham uden snor, når hun ved hun ikke kan kalde ham til sig.
Og hvorfor han ikke kan få afløb for al hans energi et andet sted, væk fra vejen.
Ikke for at være negativ, undrede mig bare.
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 35 Svar: 745
Det hedder et eller andet commander, og koster 1000 kr og mere, men ved en butik som lejer dem ud.
Min venindes Rottweieler blev stoppet i at springe over hegnet på den måde.
sep 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 259
jul 2006
til jer andre jeg er heller ikke begejstretfor støm, men nu er det nu engang sådan at alt det hegn vi har haft oppe ikke fungere. og jeg nægter at blive ved med at smide penge ud på noget som ikke virker. så nu har vi købt stødhegn, og pillet alt det ekstra hegn ned som vi har stillet op i tidens løb, og så ser vi havd der sker. vi selvfølgelig stadig hegn opp.
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.419
Men så sørg i det mindste for at der ikke er særlig meget stød i hegnet, og at hunden kan se hegnet tydeligt, så den er klar over hvor stødet kommer fra. Når det absolut skal være.
Overvejer stødhegn.