497 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

hjææææææææææælp..... hjææææææææææælp.....

Min lille hund har fået en god omgang mave diarre, hun har nu haft det i 4 dage så i forgårs kom "høne-moren" op i mig og jeg tog til dyrlægen. Jeg fik der noget bakterie dræbende der hedder zoolac, det skulle hun have 3-4 gange dagligt samtidig med at hun skulle faste i et døgn. Dvs i forgårs. Igår skulle hun så have ris og kogt kylling og vi skulle forsigtigt starte op med foder igen, vi har fulgt lægens anvisninger til punkt og prikke men det er stadig VAND der kommer ud af hende... jeg er virkelig ved at være bange for om det er noget alvorligt... håber der er en med en lignende oplevelse, eller en med et godt råd der kan få mig lidt ned på jorden igen, jeg har ikke flere negle at bide i..........!!!!

Mange hilsner Miriam (den bekymrede mor)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• samling af lille ikea skab. Ophænging af lille skab, gardinstang, spejl og loftslampe 1.500 kr.
  • Leak on radiator 2.500 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Hækklipning 1.400 kr.
  • Gravet forhave op og anlagt granitskærver 5.000 kr.
  • Fældning og bortkørsel af hæk/kræt 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjææææææææææælp.....
  • #1   2. okt 2005 det lyder ikk for godt... kan desværre ikk hjælpe dig.. håber du snart finder ud af noget..

• #2   2. okt 2005 (link fjernet) dette link var på tidligere også noget med dårlig mave... måske det kunne hjælpe

• #3   2. okt 2005 1000 tak, jamen jeg kan se på det vedlagte link at det er a38, zoolac og ris der hjælper, så jeg må nok bare væbne mig med tålmodighed =) det er bare hårdt når den lille ikke ser ud til at få det bedre... og Henriette, mange tak for komplimentet, din hund ser også skøøøøn ud =) lægen mente også et var noget udefra, alt skal jo udforskes når man har hendes alder =)

• #4   2. okt 2005 Puha det er ikke sjovt. Mille har været gennem nogenlunde samme omgang bare mere med opkast. Hun fik samme behandling og det gik stille og roligt over.

Bare sørg for at holde hende i ro, så hun ikke skal køre op. Risvand, afkølet er godt, vist for tarmfloraen, og de fleste hunde kan lide det.

God bedring!

• #5   2. okt 2005 Majbritt: Mener du jeg så ikke skal give hende foder? Altså bare ris, kylle og a38? hvor længe vil dit bud være at jeg skal fortsætte med det? TAK =)

• #6   2. okt 2005 Miriam: Du skal da ikke fodre hende med almindelig kost, så længe hun får skånekost :o)

• #7   2. okt 2005 Henriette - Hvad slags cultura er bedst?? den havde jeg ikke hørt om før... Vanilje måske??

• #8   2. okt 2005 Vi gav vores hund A-38 for at holde maven i orden, men han blev ved med at have dårlig mave, så stoppede vi med A-38, gav ham kogte ris og Cani-kur fra apoteket, og det hjalp efter nogle dage..............
    God bedring

Basse

• #9   2. okt 2005 Rikke S- lægen sagde til mig at jeg skulle starte forsigtigt op med foder igen efter en dags faste og noget ris med kylling, derfor har jeg givet hende lidt foder i små mængder igen... men godt at i ved bedre smiley jeg vil straks fjerne hendes foder igen =) så tror jeg at jeg prøver med ris og a38 i aften....

• #10   2. okt 2005 Miriam: Der kan man bare se. De dyrlæger har aldrig samme mening *G* Vores dyrlæge sagde at hun først måtte få foder når hendes afføring begyndte at se normal ud igen ;o)

• #11   2. okt 2005 1000 tak for hjælpen allesammen - jeg er blevet en del klogere =)
    Rikke- lige 1 ting til, skal jeg holde hende i ro?? dyrlægen sagde at det var fint hvis hun ville lege med andre hunde og sådan, hun har ikke haft opkast, men ´hun har et par gange lydt som om hun skal kaste op....

• #12   2. okt 2005 Rikke S - dyrlæger! jeg prøver altså at fjerne hendes mad og kun give skånekost, alt skal prøves lige nu, for stakkels lille pus, jeg har så ondt af hende!!! 1000 tak for alle dine gode råd =)

• #13   2. okt 2005 Hvis det bliver ved med stort set kun at være vand der kommer fra hende, så må du afsted til dyrlægen igen i morgen hvis ikke hun er blevet bedre.

Zoolac er ikke bakteriedræbende, men indeholder selv en bakteriekultur, som stabiliserer tarmkanalens bakteriekultur.

Hvis ikke 1 døgns faste og stille fodring med noget skånekost hjælper, så må du altså afsted med hende igen, for så tyder det på at der er andet galt end blot en forstyrrelse af tarmfloraen.

• #14   2. okt 2005 jamen jeg ringer også imorgen tidlig igen, det er nemlig også det jeg er bange for... bare der ikke er noget helt galt, ved godt at zoolac selv indeholder bakterier, mange endda =) men sagen er også den at hun ikke kun har fået skåne-kost, jeg fik jo at vide at jeg også skulle give foder, så jeg håber at udelukkende skånekost hjælper, og tro mig, ellers har de mig i røret imorgen =) Men 1000 tak for rådet Camilla J =)

• #15   2. okt 2005 har sendt min kæreste afsted efter a38 igen, så prøver jeg at blande det med ris og stadig at give hende zoolac, er det et godt alternativ???

• #16   2. okt 2005 Hej miriam... Min lille hund har været tæt på døden i denne uge med nogle af de symptomer din hund har. Hvis det er så skriv til mig på min mobil for din hund kan altså være dødsyg og så hjælper culture og ris og hvad de ellers har sgat her altså overhovedet ikke! Mit mobil nr er 60820202 Catia

• #17   2. okt 2005 Catia - skriver med det samme

• #18   2. okt 2005 hejsa... du kan os give den franskbrød... det plejer vi og gøre,og det plejer og hjælpe..

• #19   2. okt 2005 Ps: Zoolac er ikke bakteriedræbende-- det er koncentreret mælkesyrebakterier!!

• #20   2. okt 2005 Kog hendes vand, og lad det køle ned. Så det er bakterie frit.

Er også meget vigtigt hvis hun er meget syg!

Kommentér på:
hjææææææææææælp.....

Annonce