{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.900 visninger | Oprettet:

hunde bur {{forumTopicSubject}}

jeg købte et hunde bur til bella i mandags og har langsomt vendet hende til det og lavet det hyggeligt. idag var hun så alene i 3 timer i det. da jeg kom hjem var hun brudt ud hun havde mast sig ud at lågen så de metal stænget lav bøjet, sådan noget gammelt lort........
er det nogel der har en ide om hvad jeg skal gøre for hun bliver der?
hun ødelægger nemlig alt i huset hvis hun er alene hjemme


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hunde bur
  • #1   4. apr 2008 Altså hvis hun har været så desperat at hun har mast sig ud igennem metalstænger, så ville jeg nok overveje en anden løsning. Noget tyder jo på at hun overhovedet ikke finder det trygt eller rart at være i buret

  • #2   4. apr 2008 ja men hvorfor går hun så selv derinde når jeg er hjemme uden tvang eller noget og ligger med hendes bamser derinde

  • #3   4. apr 2008 Det kan være hun har det fint med at være der, når du er hjemme. Men at hendes alene hjemme problemer stadig er til stede når hun er alene - selvom hun er i bur. Nogle hunde føler sig trygge i buret, når de er alene, men ikke alle.



  • #4   4. apr 2008 til retarderet frugt kage ko..... strips oki det må jeg prøve. blev din så inde i buret da du brugte det

  • #5   4. apr 2008 Der skal være en lang tilvænningsperiode......synes det er alt for tidligt at lade hende være alene i det.

  • #6   4. apr 2008 hej sanne E jeg havde lagt tæpper derind og små godbidde og bamse og tæpper henover buret, hun havde ødelagt alt da jeg kom hjem plus tisset på tæppet og skidt på wc

  • #7   4. apr 2008 ja på badeværelset hihi

  • #8   4. apr 2008 Hun skal lære at være alene i buret - også med lågen lukket. James elsker eksempelvis sit bur, men bliver meget ked af det hvis jeg lukker lågen. Det er et spørgsmål om tilvænning - og ikke tvang, da det øger usikkerheden og dermed angsten

  • #9   4. apr 2008 men hvorfor lægger hun sig så selv derind når jeg er hjemme hun kan godt ligge der i flere timer og sove

  • #10   4. apr 2008 oki så må vi i gang med og øve men vil hun så blive inde i buret når jeg tager på job


  • #13   4. apr 2008 til helle nu er buret så stort hun både kan stå og vende sig derinde. og dyrplageri er det ikk. har snakket med flere dyrlæger og hunde træner.

  • #16   4. apr 2008 Nu er det ikke lige det samme... men smilla er i bur om natten da hun ellers tisser på gulvet!!! og bare rolig.. det står ved vores seng i soveværelset og hun kommer ud og tisse hvis hun skal, men hun sover nu en hel nat igennem uden hun skal op, hvis hun velogmærke..... sover i buret.. men det var et sidespring.. jeg vil også tro der er noget galt siden hun ikke kan være selv, trænning og trænning smiley

  • #18   4. apr 2008 Jo der er faktisk hunde der bliver mere trygge ved at have at bur at være i.......men i dette tilfælde mener jeg, når hunden er så ung, at du lige så godt kan træne alene hjemme forfra. Det er jo bare en bette hvalp, og den skal nok lære det.

  • #19   4. apr 2008 jo det gør det faktisk.. for i starten vækkede hun os.. det er som om hun sover bedre når hun sover der..
    vores gamle hund..tissede også hvis hun sov indenfor men ikke hvis hun sov i bryggerset.. så det er altså ikke derfor at hun ikke tisser nu .-)


  • #21   4. apr 2008 mine hunde er i bur når jeg ikke er hjemme, og det har de det fint med...

  • #22   4. apr 2008 Det er jo meget forskelligt fra hund til hund hvad de har det bedst med:o) Der findes ik en løsning der fungerer for alle.

  • #24   4. apr 2008 Nogle hunde er trygge ved at være i bur når de er alene hjemme og her fungerer det godt, andre er ikke gearet til det. Dette er min holdning.

    Jeg kan personligt ikke lide tanken om at en hund skal være i bur når den er alene hjemme men jeg har dog set det virke rigtig godt for fx. Sanne Tranekærs hunde som selv opsøger deres bure og den tryghed de finder i disse.

    Min hund kommer aldrig til at være alene i et lukket bur.
    Hun er ikke gearet til det og bliver panisk hvis hun skal være alene i et lukket bur ... Kia, min hund kan godt opholde sig i et bur hvis det står åbent og her er der ingen problemer. Det er først i det sekund buret er lukket eller hun ikke kan se mig at hun går i panik.
    Kunne godt lyde som om din hund måske har det på samme måde?

    I stedet er huset lukket af sådan at hun kun har køkkenet til sin rådighed når hun er alene hjemme ... Og dette fungerer rigtig godt for både mig og Kia.
    Køkkenet er lukket af ind til stuen med et børnegitter som hun selvfølgelig kunne forcere hvis hun ville (hun har så lært at der hvor gitteret går er der en usynlig grænse hvad enten gitteret er lukket eller åbent og denne grænse krydses kun med tilladelse!).

    Det eneste jeg kan forestille mig vil hjælpe din vaps til ikke at ødelægge noget er intensiv alene-hjemme-træning og evt. begrænset adgang til huset når den er alene så den ikke har ansvaret for at forsvare et helt hus på egen pote. Hvor gammel er din vaps?

    Kia stoppede først med 100% ikke at ødelægge noget da hun var omkring de 6 mdr. og ovre tandskiftet. Indtil da var det meget meget vigtigt at hun havde en masse "lovlige" aktiviteter hun kunne beskæftige sig og sine bisser med når hun var alene ...


  • #25   4. apr 2008 Vi har et bur, et kæmpe et... i starten havde vi også de 2 små deri... + de 2 store har også været deri.... nu er det der bare og står åbent hele tiden... det er bare en hule nu.... det er meget sjældent lukket nu... alle 4 går i køkkenalrummet, når de er alene hjemme... smiler

  • #26   4. apr 2008 Når f.eks. de får ben herhjemme, er de aldrig i samme rum.... og een af hundene er i buret, een i gangen, een i stuen og een i køkkenalrummet.... hende der kommer i bur med ben, er/ bliver meget stresset, hvis de andre kommer i nærheden af hende................... nu hvor hun tygger ben i buret, så er hun rolig og nyder sit ben.... smiler

  • #27   4. apr 2008 min hvalp er 6 mdr snart 7. hun går i gangen og wc det er 25 kvm til sammen og hver dag jeg kommer hjem er alt ødelagt skønt jeg fjerner tingene hun skal nok ødelægge noget da.

  • #28   4. apr 2008 det er jo ikk for at være ond ved min hund eller fordi jeg bare vil have fred for hendes bideri og ødelæggeri, men min dyrlæge og hunde træner sagde et bur ville være godt hvor jeg lavede det til en hule og gjorde det til et trygt sted, derfor lyttede jeg til det. er da trist over nogle folk syntes det er ondt og dyrplageri det jeg gør har ingen lyst til at skade min hund, troede bare den ville blive mere tryg og holde op

  • #29   4. apr 2008 jeg træner også med min hund den søger efter sin mad hverdag er ude og blive leget og trænet lydighed hver dag og i weekende i hunde skove og leget med andre hunde.

  • #30   4. apr 2008 fæ hunden. hvis lågen står åben går hun amok på mine ting hun ødelægger det hun kan simpelthen ikk være alene mere en en halv time så laver hun ulykker. derfor lavede vi den hundegård selvom vi trænede alene hjemme træning det virkede bare ikk fik hende da hun var 12 uger. men da jeg er flyttet kan hun ikk være i hunde gård mere da jeg bor i lejlighed

  • #31   4. apr 2008 rolig anja... jeg synes ikke du er en dyreplager... men du skal have fundet det rigtige værktøj til din hund, så den ikke bryder igennem buret og ikke laver ravage... både på sig selv, men også på ting...
    du skal nok igennem mere alene hjemme træning, da buret nok ikke , er den bedste løsning, når nu den forsøger, at komme ud af buret... hvis du forstår hvad jeg mener.. smiler

    det kan også være , at den enten er understimuleret eller overstimuleret... ellers kan du kontakte en adfærdsdims, der kan komme ud til jer... så hun / han kan give jer nogle værktøjer der passer lige til jeres hund.. ss


  • #32   4. apr 2008 jeg forstå bare ikk hvorfor min hund reagere sådan jeg har gjort alt hvad min dyrlæge og hunde træner siger og købt en klikker og bruger den også, også købte jeg det bur i god tro om jeg gjorde noget godt for min dejlige hund. er bare så ked af at komme hjem og se hun har ødelagt hjemmet og begynder faktisk og tro hun ikk er glad for at være der

  • #33   4. apr 2008 til fæ hunden jeg vil ikk skælde dig ud er glad for de råd i kommer med....
    ja min træning har slået fejl det indrømmer jeg blankt.... vil bare min hund det bedste jo... så hvad skal jeg starte med nu, har ingen mulighed for fri på jobbet da jeg skal opereres for galdesten den 21 april


  • #34   4. apr 2008 Enig med DIMACE ...

    For mig hjalp det meget at fokusere på at Kia havde en masse lovlige aktiviteter når hun var alene. At hun skulle bruge hjernen for at finde guffere og at hun hun havde sine tyggeting som hun kunne tygge alt det hun ville i. Så holdt hun sig fra at ødelægge.

    Men min vaps har så ikke været utryg ved at være alene hjemme siden hun var omkring de 10 uger ... Så her var det ikke så meget et alene-hjemme-problem som et kedsomheds/kløende tænder problem så det er ikke sikkert at dette ville hjælpe i dit tilfælde.

    Jeg ville få fat i en adfærdsfidus hvis jeg var dig ...
    Held og lykke ...


  • #35   5. apr 2008 hvad så om morgenen har hørt at man ikk må lave så meget med hunden inden man tager afsted hvor dan skal hun så blive træt også i hoved

  • #36   5. apr 2008 Mine morgener ser mest sådan ud: Om morgenen lige så snart jeg står op går jeg en tur med Kia og så står den på mentaltræning som Fæhunden skriver. Jeg kaster hendes morgenmad ud over græsplænen og lader hende finde den med næsen etc. men jeg går i bad etc.
    ½ time inden jeg forlader hende lukker jeg hende ind og mens jeg tusser rundt lige så stille rundt og bliver færdig til at gå kan Kia falde ned og lægge sig til at sove.
    Når jeg går får hun et marvben med leverpostej at hygge sig med.

    Hunden ikke skal være oppe at køre når I forlader hende :o)


  • #37   5. apr 2008 Du kan bl.a. søge i forummet under "mental træning" hvis du mangler ideér .. Der er vildt mange tråde om dette emne da masser af mental træning er en meget stor del af det at have en velfungerende vaps :o)

  • #38   5. apr 2008 Inge J.: Da vi fik vores den 1 hund, han spiste tapetet i køkkenet, når han var alene, han havde kun adgang til køkkenet.
    Men da en dag vi havde glemt at sætte noget for så han kun ku være i køkkenet, der siden har der aldrig været noget.
    Så det passer altså ikke helt den påstand du kommer med, han er mere tryg ved at være over det hele.


  • #39   14. jul 2010 min hund brækkede benet da den kun var 9 mdr smiley da han lavede et vildt spjæt og måtte derfor sidde i et bur i en og en helv måned efter dyre lægens andvisninger !!!! det bar utrolig hårdt og havde det sku ikke godt med det ...

    han kunne derefter ikke være alene hjemme i huset uden at ødelægge alt mel sukker alt lå rundt i hele gange samt reklamer og en masse andet !!!
    så vi besluttede os til at fortsætte med buret, men der er han kun når jeg arbejder ... han går friivilligt der inde og for sin morgen mad i en boldt der ind når jeg smutter på arbejde ... lig så snart jeg fyllder bolden løber han der ind og venter ... han sover også der inde når vi er hjemme
    ( hans 2 hundenkurv) han føler sig klart tryk ....


    må indrømme jeg havde det skidt med og stadig har det men der er ingen problemer med det smiley da der kun er sket gode erfaringer i buret da der hver gang han skal der ind falder en godbid !!!!


Kommentér på:
hunde bur

Annonce