Brug får noget hjalp ang. min hvalp Brug får noget hjalp ang. min hvalp
Hey alle
som jeg skrev i lørdags havde vi fået en lille hvalp (dansk/svensk gårghund)
hun er stadig super dejlig og meget rolig.
men da vi var ude for hente hende stod den ene ejer og gav alle hundene godbider men det var rigtig kød osv. (hun er 9uger) hendes mave kunne ikke rigtig klare det så hun kastede op lørdag og søndag men det er heldigvis over nu. hun fik kun menneskemad så hun vil ikke rigtig have tørfoder og hun har nu fået noget til hvalpe med sarte maver.
men hun vil ikke rigtig have det skal jeg bare sig hun kan få det og intet andet eller?
hun havde ikke noget legetøj så hun har ikke været vand til at lege så hun vil ikke rigtig lege som en hvalp gøør når de er 9 uger nogle gode råd?
morgen efter hun var kommet hjem hos os kommer hun til at lave noget på gulvet jeg inore det da vi går efter rose metoden. men hun ryster og ryster og løb ind under sofaen og ville ikke ud vi prøvede at berolige hende men hun rystede og rystede efter 15min fik vi hende ud og sad og nussede med hende tror i hun har været udsat får noget?
hvordan skal jeg takle det?
hun har aldrig prøvede at gå i snor så hun nægter at gå selvom vi prøver at opmundre hende og vi har bertha med ud (som hun har knyttede sig meget til) nogle gode tricks?
ja her var en hel masse der lige ´var oppe i hovde på mig.
hun vil helst ligge og sove iarmen på en af os hele natten og dagen men hun er tryg ved det hele herhjemme men hun er meget dovn i forhold til hun kun er uger.
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.226
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 52
aug 2005
Følger: 54 Følgere: 53 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.859
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 81 Hunde: 8 Emner: 524 Svar: 12.619
Jeg synes godt nok, det lyder bekymrende. Selvom en hvalp sover meget, så plejer det nu at være "fuld fart frem" i den tid ,de er vågne. Og en dansk/svensk plejer at holde et ret højt aktivitetsniveau. Hvis jeg var dig ville jeg lige få den checket igennem af en dyrlæge som det allerførste.
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 382
Vedr maden: personligt havde jeg måske valgt at blande lidt leverpostej eller andet i maden de første par gange indtil hun vender sig til det.
Ude fra din beskrivelse virker det som om hun er noget nervøs / usikker så jeg tror at når hun først er faldet til hos jer skal hun nok begynde at lege.
nov 2006
aug 2005
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 14 Svar: 732
For det føste skal du give hende sin hvalpefoder og det skal hun nok spise når hun bliver sulten nok - hold igen med godbidder i et par dage, så hun ikke spiser sig mæt i dem, men en 3-4stykker (hvis de er små!) 2-3 gange om dagen kan være med til at sætte gang i appetitten, da hun ellers kan ignorere/glemme at hun er sulten.
Det med at lege skal nok komme - det er jeg sikker på, hun er jo ikke så gammel...
Når hun fiser ind under sofaen skal I lade som ingenting - ellers gør I det bare værre og så roser I hende når hun selv kommer ud igen...
Jeg fik James da han var 12 uger og jeg var virkelig bange for at han var syg - han sov konstant, men nu skal du huske at de skal jo vokse en del - det gør man ikke når man er vågen og så er der stadig en masse nye indtryk som tager hårdt på det bette pus. Giv hende ro til at tackle sit nye hjem. Hun har tydeligvis ikke prøvet ret mange ting i livet, så det er det hårdere for hende. Men pas en smule på med at have konstant fysisk kontakt med hende, da afsavnet så både bliver fysisk og psykisk når hun skal lære at være alene hjemme.
aug 2005
aug 2005
nov 2006
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.226
nov 2006
hun har lige været ude og spise det hele JUBIII så det var super nu går hun og lorer med halen
aug 2005
okt 2007
James fik sin første vacc som 12.uger(da jeg købte ham) og igen som 16 uger. Der er masser af argumenter for og imod hvornår man skal vaccinere - det er noget man nok tager en snak med dyrlægen om.
aug 2005
aug 2005
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.405
okt 2007
feb 2008
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 163 Svar: 1.190
ang foder så blander vi det rigeligt op med vand og en lille smugle olie. så lade det stå i 5-10 min så er tørfodrer blødt op også elsker han det bare. ellers køb nogen hvalp dåsefoder også giv ham to skefulde i tørfoderen og lidt vand.. de plejer at give dem lidt appetit.
nov 2006
milla som hun nu hedder
efter hun havde spist i går ringede jeg til dyrelægen og fik en snak hun skal først vaccineres når hun er 12uger også tjekker de hende lige ignem dog hvis der var noget inden så skulle vi bare ringe. men i mens jeg snakkede med hende hoppede Milla på vores kat som stadig er en killing så de tonsede rundt i stuen og leget så det var super dejligt at se. senere skulle vi lige lidt ud med sønnen. så vi alle gik ud jeg tog snorren af hende og ja så var det hele okay hende bertha og sønnen løb rundt på græsset så og hun regere enlig meget godt når man siger kom her
hun ændrede sig rigtig meget efter hun havde spist
okt 2007
nov 2006
Brug får noget hjalp ang. min hvalp