4.784 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Yvonne L
Yvonne L
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

hvalpefoder??? hvalpefoder???

Er der nogen der har et tip til noget godt hvalpefoder. Vi har en schæferhvalp. Lige meget hvor jeg forhør mig er det jo lige netop deres foder der er bedst. Lige nu får han Royal kanin og det koster 600 kr for en stor sæk. Dyrt syntes jeg, men hvis det er rigtig godt er det også ok. Men hvis der er nogen der kender et bedre og billigere foder vil jeg gerne høre om det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvalpefoder???
  • #1   10. apr 2008 Jeg synes Arion premium er rigtig godt.
    Det koster 422 kr for 15 kg. og hvis du køber hos samme forhandler får du den 7. sæk gratis.

Se evt mere her.
    www.arion-premium.dk

• #2   10. apr 2008 Vi bruger Hill's, som vi har fået anbefalet af dem vi kender smiley

• #4   10. apr 2008 Vi bruger samme mærke, det var det vi blev anbefalet på dyrehospitalet. Kender derfor ikke til så mange andre...

• #5   10. apr 2008 En af årsagerne til at Royal Canin er noget dyrere end Arion Premium er at RC bruger mange flere penge på reklamer....

• #6   10. apr 2008 nutro choice er også godt....

• #8   10. apr 2008 Som Tim&Tina... siger, så skal du være varsom når du skifter foder. Blande lidt af det nye i det gamle, og så langsomt øge det, til den kun får det nye foder. Bare så maven vænner sig til det. Det gælder i øvrigt både voksne hunde og hvalpe smiley

• #9   10. apr 2008 Hill´s har tilbud på deres hvalpefoder pt... 100 kr i rabat...

• #10   10. apr 2008 Der findes virkelig mange gode mærker på markedet.

Når det nu er en schæfer ville jeg være særlig opmærksom på at foderet ikke indeholder ingredienser som kan give allergi.
    Dvs. oksekød eller okseprotein
    Kornprodukter med undtagelse af ris, som faktisk er rigtig godt for hunde
    soja

Jeg ville også gå efter et premium produkt. Premium er en kvalitets mærkning der stiller store krav til foderet og fremstillingen, så man er sikker på at få præcis det samme produkt hver gang..
    Mærker der ikke er premium må gerne bruge det protein feks. som er billigst lige nu. Dvs. at produktet ændrer sammensætning fra produktion til produktion

• #11   10. apr 2008 Vi bruger os royal canin til begge vores..

• #12   10. apr 2008 Alex: Hvem siger at de ikke må kalde det premium hvis det er noget skidt?? Mig bekendt er der ingen regler på det punkt, men hvis du kan gøre mig klogere er du velkommen til det smiley Dyrlægens bedste eller hvad det nu hedder SKAL ikke have en dyrlæge bag sig før de må kalde fodret det

• #14   10. apr 2008 hills fra dyrlægen, vi har fået at vide de skal ha det i det først år, pga vitaminer og alt det de har brug for når de skal vokse

• Yvonne L
    Yvonne L Tilmeldt:
    feb 2008

#15   10. apr 2008 Hej Alex.
    Ja du har ret i det med allegi. Jeg har haft 2 schæfer før og de kunne ikke tåle hundefoder pga at de fik allegi. Men jeg håber at ham her kan, da man så er sikker på at han får alt hvad han behøver.

• #16   10. apr 2008 vi giver vores hvalpe Olivers start. de voksne får olivers adult

det kan købes over nettet, det er forholdsvis billigt, har ry for at være noget af det bedste, mine hunde trives med det, men da det er en anden race ville jeg lige ringe/maile og få en snak med Olivers, god betjening har de nemlig også

• #17   10. apr 2008 Fordi der står Premium på skal man altså stadig kigge på hvad der er i.....det mærke er ikke et kvalitetsstempel og det kan stadig være fyldt med alverdens ting.

• Yvonne L
    Yvonne L Tilmeldt:
    feb 2008

#18   10. apr 2008 Mange tak for alle jeres svar. Hilsen Malick og hans "mor"

• #19   10. apr 2008 vores får olivers smiley
    hvor er du fra ?? for jeg ka f.ek købe 15 kg olivers start til 330 kr, hvor deres normal pris er 449 kr. jeg køber gennem arden dch der køber stort hjem

• #20   10. apr 2008 vi har også en lokal forhandler hvor man kan købe det lidt billigere

• #21   10. apr 2008 connie - ja det er dejligt. Så er det faktisk rigtig billigt i drift. F.eks vores hankat's 15 kg sæk holdt 6 mdr. sidst. Billig kat smiley

• #22   10. apr 2008 Bianca:
    For at få tilladelse til at skrive Premium på foderet SKAL mærket ISO 9000 godkendes.
    Dvs der er nogle bestemte krav der skal være opfyldt :
    Mindst 30 % rent kød
    Mindst 83 % optagelighed
    Skal indeholde omega 3 og 6 fedtsyrere
    Ingen farvestoffer
    ingen kunstige konserveringsmidler
    Pillerne skal være ens i form og farve
    Ingredienserne skal være de samme i alle produktionerne. Dvs, at man man ikke må bruge det protein, der er billigt lige nu... Og det sikrer et ensartet produkt
    Sikkert flere krav som jeg ikke lge kan huske nu...

• #23   31. aug 2009 jeg har også en schæfer og kan klart anbefale regals foder der er ikke em masse tilsætning i og er ikke så dyrt et foder, eller mera dog

Kommentér på:
hvalpefoder???

Annonce