459 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hjælp til foder Hjælp til foder

Vi har lige overtaget Emma og Olsen, Emma er en ren west highland terrier og olsen er vist en blanding med en pallion. De er 6 og 9 år de har været vant til og kun få kogte ris og kylling til aften, men det vil vi gerne vænne dem af med så de kun for hunde mad(tørfoder). Men hvordan skal man vænne dem til det og hvad skal de have for noget?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til foder
  • #2   11. apr 2008 Kogte ris og kyllig er meget let fordøjelig protein. Jeg ville prøve at finde et tørfoder baseret på ris og kylling, og så skifte ved at blande lidt tørkost i deres mad, og langsomt øge mængden af tørkost. Når de er vant til "våd mad" så skal du nok også fortsætte med at hælde vand på tørkosten, og lige lade det stå og bløde lidt op. Held og lykke

• #4   11. apr 2008 Tager de godbidder?

• #5   11. apr 2008 Det er jo nok mest for vores skyld synes det er lidt besværligt og skal stå og koge ris og kylling, også er det også lidt dyrt med sådan noget kylling, men hvis lle mener det samme bliver vi da ved med og give dem det.
    Vi overtog dem, da de skulle skilles dem der havde dem før, og ingen af dem kunne have dem mere, og hvis vi ikke ville have dem, skulle de skilles fra hinanden.

• #6   11. apr 2008 SS der kan vel ikke være meget næring i kun kogte ris og kylling SS jeg tror jeg ville lytte til benediktes råd, også så du er sikker på de to små vappere får ordentligt næring SS Held og lykke med dem.

• #7   11. apr 2008 Enig med Benedikte J :o)
    Du kunne evt. prøve Fromms Gold, et godt foder hvis hovedeingrediens er kylling og som også inderholder ris - og en mængde andre gode ting :o)

• #8   11. apr 2008 vi er nemtop i dag også begyndt og blande noget meget fint tør foder i maden og det gik fint, og vi havde faktisk tænkt os og gøre som Benedikte foreslog.
    Ja de er helt ville med god bidder, der bruger vi sådan folic foder, der faktisk er fuldfoder men de er vilde med den slags tørfoder men ikke så meget for andet ren tørfoder.

• #9   11. apr 2008 Frolic er fint som godbidder, men begynd for guds skyld ikke at fodre dem med det, det ville svare til at I skulle leve af pizza og McD. hver evig eneste dag - det er det reen junk... :o(
    Jeg kan som sagt anbefale Fromms Gold, super kvalitet og i meget småbidder, hvilket de sikkert vil sætte pris på :o)

• #10   11. apr 2008 det vi blandende i var noget foder fra royal canin, nodet meget specielt noget til små hunde, med alt muligt fint i, det kostede 180 kr for 2,5 kg.

• #11   11. apr 2008 Pas nu på med frolicks, det er ikke andet end biprodukter (affald) og farvestoffer, det kan både give rød afføring og rigtig dårlig mave hvis ikke hundene er vandt til sådanne slags fodertyper.

og forresten, tillykke med dem smiley

• #12   11. apr 2008 Fromms -
    www.hundeogkattefoder.dk

• #13   11. apr 2008 Royal Canin er også fint :o)

• #14   11. apr 2008 hej anne tak for de gode råd. hvad koster det foder du snakker om, har været glad nok for og det fra royal canin for hvis de ikke kunne lide det kunne man komme og få pengene tilbage, som vi har gjord en gang for det var noget forkert foder vi havde fået.

• #15   11. apr 2008 Velbekom :o) Fromms Gold koster 398 kr. for 15 kg. - leveret :o) Men det står også på den hjemmeside jeg linkede til... ;o)

• #16   11. apr 2008 (link fjernet)

• #17   11. apr 2008 Jeg fodrer selv med Olivers da det er det foder min hund trives bedst på, og så tiltaler ingredienserne mig (intet brug af biprodukter)

De har også en variant til ældre hunde.

15 kilo koster 429 leveret, men man kan finde en forhandler i ens nærområde, der kan man spare en del smiley

Olivers har også smags garanti, dvs de henter resten af sækken og så kan man få sine penge retur eller prøve et andet mærke.

Hvis du er interesseret sender de gratis prøveposer ud smiley

(link fjernet)

• #18   11. apr 2008 Tanja - er Olivers billigere ved forhandlere ????

• #19   12. apr 2008 LAD DE TO GAMMLE HUNDE LEVE PÅ DET DE ER VANDT TIL DU KAN JO BARE KOGE RIS OG KYLLING TIL FLERE DAGE AD GANGEN VAR DET MIG DER HAVDE SÅDAN TO GAMLE HUNDE DER SKULLE OM PLASERET VAR DE SOVET IND I STEDET DET ER IKKE VÆRDIG FOR DEM AT DE SKAL FØRST FLYTTE OG SÅ HAVDE LAVET DERES MAD OM HELLE DERES LIV ER LAGT OM TÆNK HVIS DET VAR DIG SELV DET GIK UD OVER OG SÅ I DEN ALDER

• #20   12. apr 2008 JEG KAN OVERHOVET IKKE ANDBEFALE OLIVORS FODER JEG VAR VED AT MISTE ET HELD KULD HVALPE DA DERES FODER VAR DÅRLIGT OG DE HVISTE DET GODT SELV JEG VAR IKKE DEN ENESTE DER HAR PRØVET DET TÆVEN HAVDE DET HELLER IKKE GODT DET KOSTE MIG CA 10.000 KR VED DYRELÆGEN HAN KOM 3 TIL 4 GANGE I DØGNET OG GAV DE SMÅ VÆSKE IND I NAKKEN DET STOD PÅ I NÆSTEN EN UGE KØB ET DANSK FODDER HVIS DU SKAL BRUGE TØREFODER MEN TÆNK DIG GODT OM INU EN GANG DET ER GAMLE HUNDE DU HAR OVERTAGET LAV IKKE FOR MEGET OM

• #21   13. apr 2008 Jeg har kun positive oplevelser med olivers, men igen alle hunde er forskellige, vi gik væk fra det på et tidspunkt fordi han sluger de der små piller i en ruf - men udover det havde vi ingen problemer.

• #22   14. apr 2008 DER MÅ JO VÆRE NOGET OM DET NÅR DER ER MANGR DER HAR PRØVET DET OGHAFT DE SAMME PROBLEMER JEG HAR HAFT BRUG DANSK FODER SÅ VED MAN HVAD DER I DET DER KAN MAN DA KLAGE HVIS DET VISER SIG DET ER DÅRLIGT MAN KAN IKKE GØRE NOGET VED DET NÅR DET KOMMER FRA ANDRE LANDE AF NÅR HUNDE ER SÅ GAMLE LAD DEM LEVE SOM DE PLEJER SÅ HAR DE DET BEDST ER DET EN FOR STOR MUNDFULD FOR JER SKAL I TIL AT OVERVEJE OM MAN SKAL HAVDE HUNDE ELLER DE SKAL HAVDE FRED NU DA DE ER SÅ GAMMLE

• #23   14. apr 2008 En seksårig hund i den størrelse er altså ikke gammel... Den er i sin bedste alder!
    Det skal nok gå med et foderskift, der sikre dem nogle gode ting til deres alderdom...

Personligt ville jeg heller ikke fortsætte på ris og kylling, der er ikke meget i det, som en hund kan leve af. Sådan en hund er fejlernæret, og det ville jeg godt nok ikke med overlæg fortsætte med at gøre..

Jeg vil gerne skyde ind, at Olivers er glimrende - endog rigtig godt - til mange hunde, og så er der selvfølgelig nogle, hvor det bare ikke fungerer. Sådan er det med alle fodermærker af god kvalitet.

Olivers er baseret på ris og kylling og har en rigtig god optagelighed. Synes bestemt ikke, det er et dårligt sted at starte. Fungerer det ikke, så er det jo til at lave om på - ligesom ved alle andre fodermærker...

Kommentér på:
Hjælp til foder

Annonce