Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dhl.-stamtavle.
  • #1   11. apr 2008 http://www.dhl-hund.dk/

Efter MIN mening?? Nej:-)

• #4   11. apr 2008 OG en enkelt af opdrætterne har 52 voksne hunde.......+diverse hvalpe:-)

• #6   11. apr 2008 Jeg kan ikke tage en kennel alvorligt der har 7 racer. Det kan kun betegnes som hvalpefabrik!!! Fra DHL

• #7   11. apr 2008 Mette H
    tænker vi mon på den samme?

• #8   11. apr 2008 Min moster besøgte en kennel med ckc-spaniels fordi hun ønskede sig sådan en. Men købte i stedet en chiuhaua til en pris på 12.000 kr. , nedsat p.g.a alder. Stamtavle i dhl.

Syntes det lyder lidt dyrt, når stamtavlen ikke er en pind værd!!

• #9   11. apr 2008 Nej......cavalier king charles hvalpe!

• #10   11. apr 2008 Øh jeg har ikke noget kendskab til klubben, men må lige høre hvorfor er det at schæfere ikke må være langhåret i avlen? Der er vel værre problemer for en klub end om de tillader avl på langhårede schæfere?

• #11   12. apr 2008 Hmm okay ja ja sådan er det jo åbenbart så.

• #12   12. apr 2008 Hos den kennel hvor jeg skal hente Silas i dag, tager hun max 12000 kr for en Chihuahuahvalp, sagde hun til mig, da jeg var dernede. Det er DKK.
    Så 12000 kr for en ældre hund med en ubrugelig stamtavle lyder ret dyrt.

• #13   12. apr 2008 Tinna - nemlig , chier koster ( og har ikke kostet mere ) end max 12000 kr i DKK. så der er virkelig mange der er blevet taget ved næsen , da priserne jo har lagt på 15-16000 kr i de andre klubber, mens chihuahua vandvidet var på sit højeste ..

• #14   12. apr 2008 Det er ikke en hund der normalt siger mig noget, men blev da en smule småforelsket i et par stykker dernede. De er godtnok søde - og større end jeg havde forventet.

• #15   12. apr 2008 Tinna - ja de er ikke så små , de må veje op til 3 kg , de fleste vejer omkring 2,2 - 2,5 :o)

• #16   12. apr 2008 Jeg vil ikke til at sige en masse dårlige ting om andre stambogsførende organisationer, men bare sige, at der er en grund til, at det er DKK, der er internationalt anerkendt (FCI).

• #17   12. apr 2008 Fæhunden; Det er nok fordi at jeg kommer fra en race hvor tingene er meget anderledes. Her avles der på brugsegenskaber og ikke efter racestandarder, border collien skal ikke nødvendigvis udstilles (heldigvis) men skal være øjenspejlet og HD-fotograferet, men så kan den også avles på. Dette bunder selvfølglig i at folk der skal have en arbejdshund i marken er ligeglad med udseenet og det ville delme være ærgeligt hvis en god arbejdshund gik tabt fordi den var overvejende hvid (imod racestandarden). Her tænker jeg lidt det samme med schæfere er det ikke ærgeligt hvis man har en helt sund og rask schæfer med gode papirer, knaldgod arbejdshund osv. og så går den tabt i avl pga. den er langhåret?
    Det er ikke for at forsvare de andre organisationer, da jeg ikke ved noget om det. Men helt klart sundhed skal komme før andet, men gør det det i DKK når de tilladder avl på hunde med meget HD indenfor visse racer?

• #18   13. apr 2008 Fæhunden.

Det er som sagt nok fordi at det er så anderledes ved border collien. Efter min mening ville man ødelægge racen hvis man sagde at der kun måtte avles på individder der var udstillet, det er min store frygt.En arbejdshund skal kunne arbejde og ikke være pæn og ligne en border collie, den skal ligne en arbejdshund :o) Kender folk der har udstillet deres arbejdsbordere og fået at vide at den har for lyse øjne!!!! Ja tak det er det de bruger til at arbejde med! hehe

Jeg er slet ikke et øjeblik i tvivl om at DKK er førende indenfor sundhed når det kommer til avl. De gør virkelig et kæmpe stykke arbejde. Men alligevel kommer der så lige et eksempel med mopsen og syntes også at kunne erindre at der avles på berner sennen og sct. bernards hunde med mere end b-hofter og det syntes jeg ikke er ok.

• #19   13. apr 2008 hvorfor er det lige i ikke mener DHL´s stamtavler er noget værd ???

De udstiller efter FCI`s regler, og man kan udstille på samme måde som i DKK både her i landet, og i udlandet

Der kan kun være 1 kennel klub, som er FCI registreret i hvær land, og det er altså DKK, som er det her i landet.

Sammen slutningen af UCI er på verdensplan, på højde med FCI

• #20   13. apr 2008 Hvis de udstiller efter FCI's regler, så er der godt nok nogle svagtseende eksteriørdommere hos DHL ;o)

Igen henviser jeg til, at schæfere, der er langhårede kan blive avlsgodkendt. I FCI-tilknyttede klubber, kan den end ikke udstilles..

(I øvrigt er det en diskvalificerende fejl som følge af, at nogle af de langhårede schæfere ikke har underuld, og de derfor er mere skrøbelige i forhold til vind og vejr. Det er ikke hensigtsmæssigt at avle videre på - en skam, at nogle klubber ser stort på det...)

• #21   13. apr 2008 Jeg tror nogle af jer glemmer, at en del af dommerne på udstillingerne faktisk er uddannet under dkk´s reshi (staves)
    Men selvfølgelig, hvis i mener de så er dårlige, ja så skulle i måske kikke i egne rækker.

(går ikke op i schæfer, så det gider jeg ikke diskuterer)

• #22   13. apr 2008 Søren, at de er uddannede under DKK hjælper jo ikke en dyt, når det er andre regler end FCI's, der gælder... Og det er jo det, der er problemet. At klubberne tillader at avle på fejl.

Det er at undergrave racerne...

Langhårede schæfer var et eksempel ikke et diskussionsoplæg...

• #23   13. apr 2008 De dømmer altså efter FCI`S regler.

Der findes en racer alt deutsche Schæfer hvad er det ????????
    Godkendt af FCI

Et andet eksempel, boston terrien, skal ikke udstilles i DKK, det skal den i DHL.
    Man må avle på en boston, der fek. har 3 ben, for det er der jo ingen der kan se i dkk, da den ikke skal udstilles.

Alle hunderacer skal udstilles i DHL.

• #24   13. apr 2008 CH Kvinde
    Mon ikke snart mine Grand Danois dør af kulde her i det danske vind og vejr smiley De har jo heller ingen underuld smiley

• #25   13. apr 2008 DK Fæhunden.

Kan du ikke tåle, at jeg akumenter, med noget der er korekt.

Hvem er det der griber efter en halmstrå her.

• #26   13. apr 2008 er i faldet i søvn, eller er i inde og lede efter den deutsche Schæfer

Så vil jeg da bare lige fortælle jer i kan finde den på de tyske sider, og fortælle jer at den er langhåret.

• #27   13. apr 2008 DK Fæhunden.

Langhåret schæfer er godkendt af FCI i tyskland, og det er det DHL, forholder sig til.

Og ja hvad er det der er korrekt af det du siger?? Kom venligst med beviser for at DHL, er dårliger end DKK

• #28   13. apr 2008 Jeg har talt med en der forklarer det sådan her.

Jeg citerer: ”DHL dømmer efter FCI standard for de racer, hvor en sådan foreligger.

Derudover har man i UCI valgt at godkende yderligere nogle racer, (det kan man så synes om, som man vil) deriblandt Hvid Schæfer, Langhåret Schæfer og Beaver Yorkie a la Pom-Pom, nogle små klubber godkender endog ”racen” Bolonka (dette er dog ikke i DHL regi)”.

Ja., så fik i der er interesseret i nye hunderacer, lige det med ;o)) (TIL STOR IRRITATION FOR DE DKK FIKSEREDE) hahahahaha

• #29   13. apr 2008 Søren, en langhåret schæfer kan IKKE avlskåres og udstilles i FCI-regi...

Sådan er det bare, du kan ikke rigtig gøre fra eller til

Det er en fejl.

(og så har en GD i øvrigt en pels, som også ofte kræver dækken. Og eftersom en schæfer er en brugshund og at standarden også stiller krav hertil, så er det bestemt ikke forligeligt med, at den skal gå med dækken)

• #30   13. apr 2008 ERGO - DHL avler på fejl.....

• #31   13. apr 2008 "DHL dømmer efter FCI standard for de racer, hvor en sådan foreligger"

Væsentlig forskel fra dette og så til at sige at FCI Tyskland godkender langhåret scfæfer...

• #32   13. apr 2008 Vil du i øvrigt vise mig standarden for den nye race, der hedder langhåret schæfer???

• #33   13. apr 2008 Tænk, hvis det er mig, der har den største Borthe :o)))))))

(her mangler altså så meget en rødme-smiley)

• #34   13. apr 2008 Frem med pincetten.... TJIIIING... AUCH....

Pist væk var det..

• #35   13. apr 2008 Selv om man er tilfreds med FCI´s standart, ja så er det jo ikke sikker man kan li alle DKK´s regler vel.

DKK er for slap, hvad angår avls restrektionerne, på flere forskellige racer efter min mening.

Envider har de en etisk grænse på 6,25% i indavl, også kaldet linieavl, en tom etisk regel, folk kan lave helsøskende paringer hvis de vil.

Envider høre man om mange hovsa paringer, hos DKK som får såkaldte dispentation = en stamtavle i røven, og ja på hvad.

• #36   13. apr 2008 Nææ og af nøjagtig samme grunde har mange mennesker noget imod DHL .........Hver sin smag:-)

• #37   13. apr 2008 Søren, jeg tror du skal kigge dig lidt omkring i de andre klubber :o))))

Jeg er ganske enig i, at avlsrestriktionerne er for slappe for nogen racer, men generelt har FCI fat i den lange ende.
    Og kigger man på kravene i raceforeningerne, så ser det faktisk fornuftigt ud.

Og så bliver der ikke avlet på fejl...

Hovsa parringer - rygtet går om en blandingshund, der kunne få DHL tavle....

• #38   13. apr 2008 En ting der undre mig meget, er at man ikke kan føre en saglig diskution her på HG uden der går børnehave i det.

• #39   13. apr 2008 Ja, jeg vil så spørge til det usaglige... ;o)

Synes nu nok debatten er som den skal være...

At blive bedt om at underbygge påstande er da ganske naturligt - især hvis saglighed ønskes..

• #40   13. apr 2008 DK fæhunden

ganske eneklt du er fuld af løgn, man kan overhovedet ikke få overført noget som helst pr. telefon...

• #41   13. apr 2008 DK fæhunden

Hvor vil du lige hend med det link, Dhl samarbejder ikke med dem

• #42   13. apr 2008 DK fæhunden

Så vil jeg da meget gerne vide hvem du har talt med, det burde du jo kunne fortælle, når nu du er førstehånds vidne

• #43   13. apr 2008 så skriv det til mig i bs

• #44   13. apr 2008 Fæhunden, troede du ville skrive det i BS. men du ved måske ikke hvem du har talt med, måske du heller ikke er sikker på hvilken klub du kontaktede.

• #45   13. apr 2008 En PB er også udhængning:-))

• #46   13. apr 2008 Mette H

Dårlig undskyldning, det pleger ellers ikke være noget i holder jer til bage for her på HG, altså at skrive i BS.

Men måske man pludselig intet kan huske, nu hvor man er førstehånds vidne

• #47   13. apr 2008 Dårlig undskyldning?? Jeg er ikke ansvarlig for hvad andre gør, men det ER udhængning, hvis man sender oplysninger om andre mennesker i en PB...

• #48   14. apr 2008 Fæhunden > det er ikke helt relevant at ligge et link ind, som jo rent faktisk ikke underbygger, det du siger...
    Ifølge det skema, du linker til og som bygger på oplysninger hentet direkte fra klubberne, så anerkender DHL ikke CKC bøger, det gør kun DDKC, DHS og CKC selv...

Du skriver endvidere dette :
    "Det er meget simpelt egentlig. Hvis man tillader at ignorere standarden for en race, hvad skulle så holde dem fra at ignorere andre ting, såsom sygdomme, HD, AD, PRA?
    Ignorere manglen af brugsegenskaber ved de racer dét er en karakteristik, osv. osv. ??"

Hmmmm....der er da betydeligt forskel på at acceptere avl på en længere pels og så acceptere invaliderende sygdomme/skavanker!!!

Vil du så også påstå, at fordi man kan finde på at gå over for rødt lys, så kan næste skridt være,at køre spirituskørsel?

CH> i DDH, hvor der tillades avl på langstock schæfer bedømmes de efter FCI standarden dog med det tillæg, at pelsen må være længere., men de SKAL have underuld!

• #49   14. apr 2008 Christel - ergo avler de på fejl....

• #50   14. apr 2008 Altså jeg var med så længe at begrundelsen var at der ikke skulle avles på langhårede schæfere fordi at de ingen underuld havde. Men hvis de kan have underuld forstår jeg simpelthen ikke problemet! Specielt når DKK er med til via deres racestandarder at avle udstilingsbordere som aldrig ville kunne klare en arbejdshunds hverdag. Kender border collie opdrættere der vil avle instinktet ud af border collien for at lave bedre familiehunde, og de har nogle af de bedste udstillingshunde herhjemme, i min verden er det da virkelig at avle på FEJL!!!

• #51   14. apr 2008 Charlotte, synes du, vi skal avle på restriktioner som er sat sammen ud for den laveste fællesnævner?
    At man laver sådan noget juks med en border synes jeg bestemt ikke giver grund til at lave noget tilsvarende på andre racer..

Schæferen har en standard - og den indebærer at hunden skal være korthåret.
    Grunden til, at det i sin tid blev betragtet som sådan er beskrevet - nu handler det om at bevare racen i forhold til den standard, der blev sat for snart rigtig mange år siden.

• #52   14. apr 2008 I øvrigt - de KAN have underuld... Men det kan også blive født uden...

Det kan man ikke vide på forhånd, hvorfor så løbe risikoen?

• #53   14. apr 2008 Jeg er nok slet ikke nok inde i avlen omkring schæferen til egentligt at kunne udtale mig om hvad der bør avles på eller ej. Vi kan dog helt bestemt være enige om at hvis de avler hvalpe uden underuld er det meget uhensigtsmæssigt at bruge dem i avl.
    Er desværre nok lidt let at hidse op på området, da jeg ser hvordan den race jeg holder af og er så dybt facineret af, bliver ødelagt af de restriktioner DKK har sat op. Heldigvis må der stadig avles på border collier uden at de er udstillet og jeg gruer for den dag det ændres

• #54   14. apr 2008 Charlotte H

"Er desværre nok lidt let at hidse op på området, da jeg ser hvordan den race jeg holder af og er så dybt facineret af, bliver ødelagt af de restriktioner DKK har sat op. Heldigvis må der stadig avles på border collier uden at de er udstillet og jeg gruer for den dag det ændres"

hvorfor er det slemt at en border skal udstilles? jeg kender ikke rigtig til racen ...

• #55   14. apr 2008 Charlotte, hos "min race" har man valgt at løse problemet med racen som henholdsvis brugshund og udstillings/familiehund ved at køre to seperate linjer, som begge overholder standarden både hvad angår eksteriør og brugsegenskaber, men fra begge deres "yderpunkter"

For racen tror jeg det er en god løsning, men jeg skal da ærligt indrømme, at jeg som er til brugslinjerne får et stik i hjertet når jeg ser en smuk schæfer, som bare slet ikke kan eller vil lave noget. Og omvendt får dem, som udstiller det nok skidt, når de ser, hvor elendigt hunde af brugslinjer præsenterer sig i en ring.

Ingen vil gå på kompromis, og måske er det godt nok - men vi skylder racen at gøre hvad vi kan på begge områder synes jeg.

Jeg undskylder for turen OT ;o)

• #56   14. apr 2008 Citronmåne: Border collien er en arbejdshund og der skal avles på arbejdsegenskaber og ikke på udseende. Border collien er meget forskellig i udseende og der er utroligt mange hunde af arbejdslinier der ikke ville kunne klare en udstillingsring, men som tilgengæld er den bedste hyrdekammerat i marken. Det uheldige er at hvis det skulle ende med at der ikke måtte avles på en border collie med mindre den var udstillet, ville en del/mange vælge at avle uden papirer eller med ISDS (international sheepdog sociaty) stambøger(de hd fotograferer ikke) og dette ville muligvis give avl på en del usunde individder, når der DKKs sundhedsregler ikke skulle følges.

CH: I England er racen delt op og det kunne være et ønske at den også bliver det herhjemme. Rart at høre andre der får et stik i hjertet når de ser en brugshund der ikke vil arbejde :o) Trods et ønske om opdeling vil det dog være et endu større ønske at de ikke nødvendigvis skal udstilles, se svaret til citronmåne...

• #57   14. apr 2008 Charlotte
    OK- ja det ville være et tab for racen , da den jo er en hyrder smiley

• #58   15. apr 2008 Charlotte, jeg kan se, at et udstillingskrav vil have store konsekvenser for racen, hvis det bliver indført.
    For vores vedkommende har der altid været udstillingskrav, så brugslinjerne er avlet til både at opfylde de eksteriørmæssige krav (dog nok kun lige på grænsen i mange tilfælde) og brugs-kravene.

Havde der været udstillingskrav hos borderen tidligere, havde opdrætterne haft det in mente, når de avlede..... Det er svært, når det bliver indført lige pludselig, det vil jeg betyde, at en masse gode arbejdshunde vil gå ud af avl fordi de falder for eksteriørdommerne bedømmelser.....

Det er ærgerligt... Men jeg synes også det er ærgerligt, når en hunds standard eksteriørmæssigt biver ignoreret - det er også et tab for racen.

• #59   15. apr 2008 Tja, hvad fortæller så lige alt det her????
    Skal vi skal skrive som Mette H

Bare modsat, at Dkk inter er værd

Der vil jo altid være uenigheder klubberne imellem, men det er da ikke det samme, som at man straks skal skrive.

At alt andet end DKK intet er værd.

Jeg mener der findes meget positiv i de andre klubber, som DKK, måske kunne lære en del af, men nej de lukker øjnene, og giver alt andet en finger

• #60   15. apr 2008 Søren A:

Læs venligst at der bliver spurgt om den klub er noget værd og jeg skriver: "Efter MIN mening, nej"!!!! Og senere skriver jeg : "Hver sin smag".......Hvor skriver jeg at der kun er DKK???? Og du skal ikke lade din galde over Dennis gå ud over mig!!!!!!!!

• #61   23. apr 2008 Og hvad skal jeg sige - pas eller fisk.....
    Fra en som har 2 vapser i DHL - og ja jeg er godt tilfreds. Det er mig selv der sætter standarden for hvordan jeg har hunde, og evt. avler på dem, - og jeg er rigtig meget sikker på at min moral er lige så god som en fra DKK.
    Og nej, jeg synes heller ikke at det er optimalt at opdrætte så mange racer - men jeg synes at man skulle prøve at se omtalte opdrætter til en udstillling, - se hvordan hun har kontakt til sine hunde, og hvordan hun er som person - førend man farer i blækhuset..... Alting er ikke sort og hvidt.

• #62   23. apr 2008 Hørt Dorte G

Der er da også opdrættere i DKK der har mange racer, men det er ikke nemt at gennemskue hvem, da racerne er delt op hvær for sig, og ikke under hvem.

Jeg kunne ikke finde på at skifte klub, har det fint i DHL

• karin s
    karin s Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Svar: 1
    #63   6. okt 2010 Har selv købt hund som er registreret i DHL - har lige snakket med dem, da jeg undrer mig over deres formulering i ejerskifteblanketten - tænk manden smider røret på uden at jeg får en fornuftig forklaring på formuleringen - jeg er målløs!! - det er en person som repræsenterer et firma og så opfører man sig sådan!! det gør man bare ikke. Jeg har absolut ikke fået et godt indtryk af DHL efter denne behandling, så jeg vil ikke anbefale dem til nogen overhovedet - men jeg elsker jo min hund uanset hvor hun er registreret smiley

Kommentér på:
Dhl.-stamtavle.

Annonce