{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
627 visninger | Oprettet:

Vi har et problem !! {{forumTopicSubject}}

Vores hund er lidt uopdragen ... Og ALT for glad ... Når vi får gæster går han heeelt i selvsving og ryger, ja nærmest, op i luften af bare glæde ... Og springer meget gerne op af folk .. Lidt voldsomt ... Som om han lige skal op og sige : Se her er jeg, kan du se mig nu ?!

Men altså .. Vi har prøvet at distrahere med godbidder ... Og griseører... Vi har også prøvet at vende ryg og sidde til ham ... Han fatter lissom bare ikke et vink med en vognstang ...

Men vi skal altså have gjort noget ved det ... Duer ikke den opførsel ...

Har set folk indimellem gir råd om at træde på hundens poter, men det kan jeg altså ikke få mig selv til ...

Nogen andre tips og trisk som kan prøves ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af lampe 500 kr.
  • Montering IKEA kommode 400 kr.
  • En badeværelsesdør der skal være 1-2 cm kortere 1.350 kr.
  • Elektriker: Lægning og tilslutning af ca. 5-6 m2 elvarmemåtte. 2.200 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Trække strøm til vaske- og opvaskemaskine. Ledninger skal ikke fræses ind men kan gemmes bag elkabler. Herudover tilslutning af komfur jf. stik. 4.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vi har et problem !!
  • #1   11. apr 2008 OOOOBSSSS !!! Når vi besøger andre er der intet .. .Han blir glad , men slet slet ikke noget i samme stil ...

• #2   11. apr 2008 OOOGGGG jeg lytter intenst med ..
    Godt jeg ikke er den eneste med det problem :))

• #3   11. apr 2008 Koncekvens og så endnu mere koncekvens.

Altså ikke kan nok ikke stoppe ham i at være glad, men hvis i sætter jeg for en metode, så bliv ved bliv ved og bliv ved... HVER gang.

Går i til nogen form for træning med ham?

• #4   11. apr 2008 M&J ..... Neeej .... Det er utroligt hvor meget glæde osv der kan være stoppet inde i sådan en hund ... Tror fakkertalt Mickey har et heeelt specielt energi lager, som han gemmer helt specielt til når vi får gæster ... smiley

• #5   11. apr 2008 I skal ikke træde ham over poterne.

Inden i åbner døren, skal han være i snor, så i kan styre ham. Få ham til at sidde pænt, og sig "nej" og gå om nødvendigt ind foran ham, for at få ham til at blive siddende.

Så er det at lade gæsten komme ind, ignorere hunden så længe den er urolig, og først hilse på når han sidder pænt og i giver lov til at hilse.

• #6   11. apr 2008 Det eneste der virker her er at folk ignorerer 100%....

• #7   11. apr 2008 Ja, jeg var bare alt for langsom igen

• #8   11. apr 2008 Tanja ... Nej, det har ikke været jordens nemmeste job at finde sted at træne ham .. Har først for nylig hørt om et sted han kan få træning ... En slags hundeskole skulle det være .. Venter på info fra familie om den smiley
    Så det blir kun til det vi selv kan ... Men han kommer stadig ud blandt mennesker og andre hunde ...

• #9   11. apr 2008 Det med at tage ham i snor prøvede vi idag .. Min kæreste skulle nemlig have sin søn på weekend, og ham eeelsker mickey simpelthen ... SÅ havde vi ham i snor, han fik lov at hilse på ham og så skulle han ellers blive til han slappede af og var faldet ned .. .Tog alligevel en halv time fordi han var så overglad ...

• #10   11. apr 2008 Ja, men der skal en hel del tålmodighed til ;-D
    Bare rolig, hvis i er helt konsekvente, så tager det altså ikke en halv time hver gang *GGG*

• #11   11. apr 2008 Benedikte ... Vi prøver ... smiley Og det skal lykkedes ... For det er det eneste problem vi har med ham ...

• #12   11. apr 2008 *I see it all in my baby* *STOP A.R. *
    Det skal nok lykkes... især, hvis det er det eneste problem, for så er der noget, der tyder på at i har en god kontakt med ham, og han gerne vil gøre "det rigtige". Måske syntes i bare, det var sødt i starten, at han blev så glad... og så skal han jo lige finde ud af, at det ikke er den rigtige opførsel.

• #13   11. apr 2008 Jeg har trænet noget lignende til træning inkl hilseøvelser.
    Vi gør det på den måde at man får en bekendt til at ringe på døren, man får hunden i sit (hunden skal ikke være under kommando dvs bliv f.eks)
    og så bakker man hen til døren, hvis hunden rejser sig undervejs fører man den tilbage til det sted man bad den om at sitte, det fortsætter man med til man kan kommer hen til døren uden hunden rejser sig. Så åbner man døren, stadig med front mod hunden, og hvis hunden rejser sig lukker man døren og fører hunden tilbage og gør det forfra. SÅ man skal have en bekendt der ikke har noget imod at få en dør smækket i, i lang tid måske. Når personen så er kommet ind og hunden stadig sitter lkan man så laver en hilse øvelse hvor man giver hunden kommandoen Hiilse. Hunden går hen til personen som får den i sit, giver den en godbid, og ejeren siger slut og fører hunden væk fra gæsten-

• #14   11. apr 2008 Så er der jo lige dem , ( mig hi hi ) ... der også har prøvet at sætte hunden i snor , til de er blevet " rolige"....... og når man så endelig tager snoren af.... er de lige så glade og umulige igen....
    Sååååå er der andre gode råd ?.........ikke de råd med at vende ryggen til.... lægge armene over kors... ignorere....gå igen ..... sige sit....osv ... osv.... ...... men gode råd der VIRKER... *LOOOOL*

• #15   11. apr 2008 Benedikte ... Indrømmet ... Det er vores egen fejl han opfører sig på den måde, fordi vi ikke havde noget imod det da han var lille ... Meen nu er han altså for stor .... Men ellers er han faktisk meget nem at have med at gøre bortset fra det ...

En overgang var han også en værre vildbasse hver gang vi skulle ud og gå tur .. Men så begyndte vi at træne, at hver gang vi stod foran døren og skulle ha snor på, så skulle han sitte, forholde sig roligt og kigge på os ... Det tog tid at få det på plads, men nu sker det bare på automatik og uden at sige noget ... Vi startede ud med at sige han skulle sitte i en periode .. Så gik vi til at stå foran døren og vise ham snoren , så gjorde han det .. OG nu skal vi bare gå ud i gangen og så gør han det ... Det samme gælder når snoren skal af .. .Sit, kontakt og så kommer den af ... Det brugte vi også når han trak.. Så stoppede vi, så skulle han sitte og få kontakt og så kunne vi gå videre .. Og nu går han som en drøm ...

• #16   11. apr 2008 A woman ... Det lyder da egentlig som en ret god ide ... Så skal man bare lige finde sig en frivillig .. Tror kæresten ville blive utålmodig nemlig ....

• #17   12. apr 2008 Ha´ gufferne fremme når i får gæster , og få kontakt med hunden inden i åbner døren .. Bed ham sætte sig og giv ham guffer og ros imens han sidder , først når i kan se at gæsterne er kommet på plads og først når i kan mærke hunden er rolig lader i ham gå .. Husk masser af guffer ..

• #18   12. apr 2008 *I see it all in my baby* *STOP A.R. *
    Jamen, så er i da top-professionelle, og det med gæsterne skal nok komme på plads også. Dejlig vovse (har lige været inde og lure profilen)

• #19   12. apr 2008 Vi har fire hunde som også har elsket gæster. Vi har løst problemet ved at i det øjeblik gæsterne kommer og skal ind igennem lågen i hundegården, så får de guffer på græsplænen. Så er de optaget af guf, og regner ikke det at få gæster som noget særligt.

• #20   12. apr 2008 Her bliver hundene lukket enten ud eller ud i vores bryggers. De kører også i højeste gear når der kommer gæster og de kan godt komme op og toppes om at få mest opmærksomhed. Det eneste der får os har virket er at de bliver lukket ud. Så lukker jeg dem ind når de er faldet til ro.

• #21   12. apr 2008 Benedikte ... Vi prøver da i hvert fald at gøre vores bedste med ham, så han er et godt eksempel på racen ... smiley

Gitte ... Det har vi prøvet , også med griseører som han normalt er helt ekset med ... Men hjalp ikke .. Gæsterne var meget mere interessante ...

Kommentér på:
Vi har et problem !!

Annonce