separationsangst - vi har et problem! {{forumTopicSubject}}
Min dejlige tæve på knap 5 måneder er pludselig begyndt at lide af separationsangst.
Da hun var yngre trænede vi alene hjemme, og hun elskede at være alene. Nogle gange sov hun så tungt, at hun først vågnede når vi stod ved siden af hende.
Jeg havde en fornemmelse af at noget var galt, fordi hun pludselig er begyndt at bide i møblerne når vi ikke er hjemme. Jeg har nu prøvet at filme hende, og hun hyler i al den tid vi er væk.
:(
Hun er utrolig stærkt knyttet til mig, og hvis jeg går og de andre bliver hjemme, så piber hun indtil jeg er hjemme
igen.
Jeg har selvfølgleig læst om forskellige muligheder for at gøre hende selvstændig, og vi er også allerede igang. Men hvad med i andre, har i oplevet noget i samme retning, og hvordan har i håndtereret det?
Fra på fredag har jeg 17 dages ferie, og der starter vi alene hjemme træningen forfra. Jeg håber vi hurtigt får givet hende noget selvtillid, så hun ikke er så bange for at være alene hjemme.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.937
Kunne også være lømmelalderen der "trykker" .. Så bliver de jo helt "skøre" og glemmer stort set alt de har lært.
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.429
aug 2007
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 107
Så kender det godt, da hun blev 2 år startede det uden nogen varsel og holdte gradvist som vi trænede og at hun blev ældre..
Hvor sover hun henne, hvor tit kommer hun med dig ud af døren, har du en rutine inden du går ud af døren, følger hun efter hvis du går i et andet rum i huset ..? Så kan jeg måske give dig lidt nyttige råd..
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 229
Hundesind - Nej hun har ikke haft sin første løbetid, er det ikke også lidt for tidligt?
Casper N - Hun sover i sin kurv i soveværelset. Vi er ude og gå 1-3 gange om dagen. Hun er med i bil én gang om dagen. Hun følger mig i alle rum! Hun går hvileløst rundt efter mig, hvis ikke jeg sidder stille.
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.105
Jeg har haft samme problem med Mickey.....
aug 2007
Det var godt nok hårdt og frustrerende..
Vi startede op med alene hjemme træning IGEN.. Og så aktiverede jeg hendes hovede mere om aftenen med "hunde spil" og hver gang jeg roste hende var det over på hendes seng som var blevet flyttet ind i stuen (de første nætter sov jeg på sofaen)
i bund og grund viste jeg hende at hun ikke behøvede at følge mig i hvert rum og at hun altid ville få ros af at ligge på sit tæppe, (hendes fri sted).
hun kan godt finde på at komme ind i soveværelset, så sidder hun og kigger i 2 min og går ind i stuen igen og sover..
og hun følger mig heller ikke rundt i huset længere med mindre jeg beder hende om det.. men skulle hun gøre det, så går jeg ind og sætter mig igen og når hun så lægger sig, så roser jeg hende og går igen stille og roligt..
Det tager lidt tid, men bare man har et godt system som hun også syntes godt om så skal det nok gå..
Hvis du vil have nogle trin mere specificerede så må du lige skrive en besked til mig... Held og lykke med hende, hun ser ellers rigtig skøn ud..!
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 16
Jeg forlod lejligheden, og blev lige uden for døren, og lod ham "skabe" sig et par minutter, og sådan blev jeg ved, til han var tryg ved jeg gik, og til sidst var der ingenting, og nu kan han sagtens være alene igen (:
sep 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 585
aug 2007
Diff "høre" altid radio hvis hun er alene..
sep 2008
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.108
sep 2008
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.108
separationsangst - vi har et problem!