{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

separationsangst - vi har et problem! {{forumTopicSubject}}

Min dejlige tæve på knap 5 måneder er pludselig begyndt at lide af separationsangst.
Da hun var yngre trænede vi alene hjemme, og hun elskede at være alene. Nogle gange sov hun så tungt, at hun først vågnede når vi stod ved siden af hende. smiley
Jeg havde en fornemmelse af at noget var galt, fordi hun pludselig er begyndt at bide i møblerne når vi ikke er hjemme. Jeg har nu prøvet at filme hende, og hun hyler i al den tid vi er væk. smiley :(
Hun er utrolig stærkt knyttet til mig, og hvis jeg går og de andre bliver hjemme, så piber hun indtil jeg er hjemme
igen.
Jeg har selvfølgleig læst om forskellige muligheder for at gøre hende selvstændig, og vi er også allerede igang. Men hvad med i andre, har i oplevet noget i samme retning, og hvordan har i håndtereret det?
Fra på fredag har jeg 17 dages ferie, og der starter vi alene hjemme træningen forfra. Jeg håber vi hurtigt får givet hende noget selvtillid, så hun ikke er så bange for at være alene hjemme. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af lampe 500 kr.
  • Montering IKEA kommode 400 kr.
  • En badeværelsesdør der skal være 1-2 cm kortere 1.350 kr.
  • Elektriker: Lægning og tilslutning af ca. 5-6 m2 elvarmemåtte. 2.200 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Trække strøm til vaske- og opvaskemaskine. Ledninger skal ikke fræses ind men kan gemmes bag elkabler. Herudover tilslutning af komfur jf. stik. 4.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  separationsangst - vi har et problem!
  • #1   16. mar 2010 Er der sket noget som ikke " er nomalt " familie forøgelse, skiftende arbejdstid eller lign?

Kunne også være lømmelalderen der "trykker" .. Så bliver de jo helt "skøre" og glemmer stort set alt de har lært.

• #2   16. mar 2010 har hun haft den første løbetid ? kan sagtens være den der spiller ind

• #3   16. mar 2010 Jeg har haft samme problem i ca et år men nu er det heldigvis holdt helt op og Diff kan sove lige fra jeg tager afsted til jeg kommer igen.. Hun kan dog godt finde på at rode lidt ved at skubbe tæpper og puder ned af sofaen.. Men hun ødelægger intet længere smiley

Så kender det godt, da hun blev 2 år startede det uden nogen varsel og holdte gradvist som vi trænede og at hun blev ældre..

Hvor sover hun henne, hvor tit kommer hun med dig ud af døren, har du en rutine inden du går ud af døren, følger hun efter hvis du går i et andet rum i huset ..? Så kan jeg måske give dig lidt nyttige råd..

• #4   16. mar 2010 Belinda - Der er ikke sket noget nyt. Jeg er studerende, og er ikke afsted fra og til samme tid hver dag, men sådan har det altid været.

Hundesind - Nej hun har ikke haft sin første løbetid, er det ikke også lidt for tidligt?

Casper N - Hun sover i sin kurv i soveværelset. Vi er ude og gå 1-3 gange om dagen. Hun er med i bil én gang om dagen. Hun følger mig i alle rum! Hun går hvileløst rundt efter mig, hvis ikke jeg sidder stille.

• #5   16. mar 2010 http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=380747

Jeg har haft samme problem med Mickey.....

• #6   16. mar 2010 Jaa min sov også i soveværelset og fulgte mig over alt, det hun havde var en god del lømmel alder/ separations angst smiley
    Det var godt nok hårdt og frustrerende..

Vi startede op med alene hjemme træning IGEN.. Og så aktiverede jeg hendes hovede mere om aftenen med "hunde spil" og hver gang jeg roste hende var det over på hendes seng som var blevet flyttet ind i stuen (de første nætter sov jeg på sofaen)

i bund og grund viste jeg hende at hun ikke behøvede at følge mig i hvert rum og at hun altid ville få ros af at ligge på sit tæppe, (hendes fri sted).
    hun kan godt finde på at komme ind i soveværelset, så sidder hun og kigger i 2 min og går ind i stuen igen og sover..

og hun følger mig heller ikke rundt i huset længere med mindre jeg beder hende om det.. men skulle hun gøre det, så går jeg ind og sætter mig igen og når hun så lægger sig, så roser jeg hende og går igen stille og roligt..

Det tager lidt tid, men bare man har et godt system som hun også syntes godt om så skal det nok gå..

Hvis du vil have nogle trin mere specificerede så må du lige skrive en besked til mig... Held og lykke med hende, hun ser ellers rigtig skøn ud..! smiley

• #7   16. mar 2010 Jeg har oplevet det samme med min lille pekingeser, lige da jeg havde fået ham, havde han ingen problemer med at være alene. Men jo mere tæt knyttet vi blev, jo værre blev det for ham at være alene. Jeg startede simpelthen forfra med træningen, men stille og roligt.
    Jeg forlod lejligheden, og blev lige uden for døren, og lod ham "skabe" sig et par minutter, og sådan blev jeg ved, til han var tryg ved jeg gik, og til sidst var der ingenting, og nu kan han sagtens være alene igen (:

• #8   16. mar 2010 Vi har også haft det problem! i starten var der ingen ting, men pludselig bed hun i sko og væggene. Det hold gradvist op igen. Vi gav hende musik når hun var alene. Og nu har hun et par gamle sko, som hun må tygge i - hun gør det dog ikke, hun har aktiveringsbold også ligger jeg som regel en reklame eller noget frem, som hun bider i, hvis hun keder sig meget. Nu har vi ingen problemer, men hun er dog også ovre sin lømmel-alder. Nogle hunde er bare bedre til at være alene end andre. Og vores var ikke god til det, så vi prøvede at gøre det sjovt for hende smiley Held og lykke med det!

• #9   16. mar 2010 Ja radio er også en rigtig god ide bare ved meget lav styrke, hunden er jo ligeglad med kvaliteten så selv en klok-radio er fin, den bruger heller ikke ret meget strøm smiley
    Diff "høre" altid radio hvis hun er alene..

• #10   16. mar 2010 Ja, det hjalp os meget, men nu bruger vi det ikke længere. Kun avis og aktiveringlegetøj og godbidder smiley

• #11   16. mar 2010 Hvordan aktiverer du hende?

• #12   17. mar 2010 Lotte d: Hvem skriver du til?

• #13   17. mar 2010 Til trådstarter

Kommentér på:
separationsangst - vi har et problem!

Annonce