1.153 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

David K
David K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Separationsangst - hjælp! Separationsangst - hjælp!

Hej

Vi har en bomuldshund på 10 måneder.
Efter juleferien er vi løbet ind i det problem, at han ikke kan være alene når vi er på arbejde/i skole (før juleferien har vi ikke oplevet at der skulle være nogen problemer).
Nu kan vi ikke tage overtøj på uden at han piber og er urolig, det tidspunkt vi går ud af døren, kradser han på ruden (i hoveddøren) og gør.
Vi har prøvet følgende:
- Alene hjemme-træning (hvor vi tager overtøjet på uden at gå ud, går udenfor i 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder, 1 minut, 1½ minut, osv., dog skal det også siges at han godt kan fornemme at vi står ude ved siden af døren, da der er vindue i døren).
- Thundershirt
- Forskellig aktivitetslegetøj
- Adaptil duftspreder
- Bach's Rescue Remedy Pet
- Musik for hunde
- Gåture/løbeture/leg kort tid forinden
- Lavet en hule til ham (som han gerne bruger når vi er hjemme)

Dog skal det siges at han bliver hentet hver dag, kort tid efter vi er taget afsted, da han ellers står og gør og hyler faktisk hele dagen. Men da det ikke er nogen holdbar/langvarig løsning, er vi ved at løbe tør for ideer, for hvad vi kan gøre.
Vi har også snakket om at købe et bur, og prøve at vænne ham til det, og efterhånden prøve at lukke det, men da vi også har læst en del negativt om det, har vi valgt ikke at prøve det.
Hver gang vi har trænet alene hjemme-træning med ham, ignorerer vi ham, både når vi går og når vi kommer hjem igen. Og når han er alene nu, gider han hverken spise eller drikke noget.

Håber I kan hjælpe smiley
På forhånd tak

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Separationsangst - hjælp!
  • #1   8. feb 2015 Jeg ville starte forfra med alenetræningen. Han er også i en hormonel fase som gør de er lidt forvirret, det var min Boston (som også er selvskabsrace) jeg er en af de onde mennesker som har hunden i bur og jeg har en hund som er mega god til at falde til ro i sit bur pga han er tryg i hans bure hjemme og ude.
    Hvor sover jeres hund om natten? Er han med jer over alt i hjemmet ?

• #2   8. feb 2015 Det er alderen. Da er det normalt med tilbageskridt.
    Kør en desensibiliseringsprocess på udløseren af angsten. Derefter kan I træne alenehjemme forfra - helt fra bunden.
    Lav udmattende, mentale aktiviteter før alenetid, dvs ingen leg, kun spor, søgeøvelser, problemløsning.

• David K
    David K Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   8. feb 2015 @ Ansofie K - Vi startede faktisk også forfra med alene hjemmetræningen efter juleferien, men vi overvejer netop også om et bur skulle være det næste trin.
    Han sover på gulvet enten ved siden af sengen, eller ude i gangen, som han selv bestemmer i løbet af natten.
    Efter juleferien følger han os også meget mere rundt i lejligheden, end han tidligere har gjort.
    @ Malene - Vi har desværre ikke fundet ud af endnu hvad angsten præcist bliver udløst af, men angsten ift. at gå ud af døren, er blevet væsentligt værre på det seneste.

• #4   8. feb 2015 lær ham at være alene, imens i er i lejligheden. min sover ikke soveværelset. min fik alt lækkert i sit bur (gerne en kong med frossent vådfoder i) og så må han kun spise den i buret. alle gode ben er i buret (også maden hvis han er glad for sin mad. og altid kiks når han går i buret. når han tryg ved buret. så kan du begynde at lukke. jeg fjernede alle kurve i huset, så han kun kunne vælge buret som en kurv, evt starte med at stille buret i soveværelset om natten så han vænner sig til det.

ellers træne at han skal være uden for toilette når i er der inde.

Kommentér på:
Separationsangst - hjælp!

Annonce