Alene hjemme problemer (separationsangst) Alene hjemme problemer (separationsangst)
Hvad har i gjort for at løse: Alene hjemme problemer (separationsangst)
Hjælp da min hund er begynd at vise tegn på det.(eftersnak med dyrelægen)
Begynder fra idag med basic træning, tage overtøj på, nøgler, gå ud og ind af døren.
Nogle hjemmesider snakker om medicin (natur medicin) hvad siger i til det?
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.856
Herefter skal du vænne ham meeeeget langsomt til det.Start med at gå hen mod hoveddøren et utal af gange, indtil han ikke reagerer på dette
Gå herefter over til at gå hen til hoveddøren, tag i håndtaget, giv slip og gå væk igen.
Nårhan er tryg ved dette, så kan du åbne døren lidt, lukke den igen, åbne den lidt mere, så kan du begynde at gå et skridt ud, komme ind igen. Så kan du åbne døren, gå ud, lukke døren næsten i og komme ind igen. Når han er tryg ved det, kan du gå ud, lukke døren 1-2 sekunder komme ind igen. Forlæng langsomt tiden.
Gentag tingene indtil han er tryg ved det.
Alt skal foregå roligt, langsomt og i hans tempo.
Derudover kan det være du skal skrue op for mental aktivering - dette er der mange gode tråde om hvis du søger på det i forum.
Jeg mener ikke man skal lave vilde aktiviteter lige inden hunden forventes at være rolig alene hjemme. Når jeg skal gå, sørger jeg for at der er ro på ca. 20 minutter inden jeg går hjemmefra. Jeg snakker med hunden, men det hele foregår roligt og fattet. Ingen vilde lege, løbeture mv.Alt alene hjemme træning skal foregå langsomt, roligt, og uden at du er bekymret, for det går lige i hunden.
Begynder han at hyle, er du gået for hurtigt frem, og må gå tilbage til et trin hvor han er tryg, og træne derfra
Som udgangspunkt ville jeg ikke bruge naturmedicin, men bare træne det roligt.
En KONG er god, frosset med vådmad i f.eks. eller en foderbold. Så har han noget at være beskæftiget med
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 197
Vil prøve de forskellige ting.
Det er også som om at det var kommet mellem jul og nytår, hvor jeg have 14 dages fri, hvor den havde vennet sig til at jeg var meget hjemme igen, så skulle jeg arbejde en uge, og så om morgnen når jeg tog på arbejde var den tryt.
Men nu er jeg "heldigvis" fyrret, og går hjemme. Så er der tid til at træne.
Den hyler dog aldrig, så det meget heldigt.
aug 2012
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
Træn dernæst en masse af den træning, Petra nævner.
Når hunden skal være alene (mere end et par minutter
Et kødben eller en Kong med fyld kan hjælpe, da det at hunden tygger/gnaver på den, virker afslappende på hunden.
Hvis du har radio eller andet kørende det meste af dagen, kan det hjælpe IKKE at slukke den, når du tager afsted.
aug 2012
Alene hjemme problemer (separationsangst)