{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

Alene hjemme problemer {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen på HG.

Kato har altid været vandt til at der altid har været mindst en hund mere end ham selv. Og for ikke så længe siden mistede vi vores anden hund på grund af at hun var syg. Men nu er Kato jo blevet alene og vi har jo ikke mulighed for at være der hjemme hele tiden så nogen gange skal han jo være alene hjemme. Der er ikke nogen problemer når vi er taget afsted men der er problemer når vi går ud imod bilen og vi skal lukke døren. Det han gør er at han ikke ved hvor han skal gøre af sig selv og han hyler og piver helt sindssygt. Så hvad skal jeg gøre.

Kommentarer på:  Alene hjemme problemer
  • #1   16. sep 2016 Jeg tænker det bedste vil være at starte helt forfra med alenehjemme-træningen.

• #2   16. sep 2016 Har 2 og de skaber sig også når vi kører.
    De er i hundegård.
    Mine holder så hurtigt op.

• #3   16. sep 2016 Kato stopper også lige så snart han ikke kan se os mere. Og så er fjernsynet tændt og så slapper han af. Hvordan skal jeg træne det forfra med ham?

• #4   16. sep 2016 Start med at få fra ham 30 sek og kom tilbage inden han begynder at hyle. Gør det tit. Og øg gradvist tiden. Afled ham evt. med et ben eller noget.

• #5   16. sep 2016 Det vil jeg helt klart prøve af

• #6   17. sep 2016 Prøv at lave de her øvelser, som alle sammen er noget du gør når du skal afsted, men ikke tænker over.

Tag sko på... tag skoene af igen og lad som ingenting, fortsæt med hvad du lavede inden...

Åben hoveddøren, luk den igen. Åben døren og kig ud, luk igen.

rasl med nøglerne.. Læg dem tilbage igen..

gå ud med skraldet, kom ind igen.
    Gå ud mod bilen, men kom tilbage igen.

Gå ud og rundt om bilen 50 gange inden for to timer. Din hund er nu så træt af det cirkus at den ikke gider mere. Nu går du ud i bilen og åbner døren og lukker den igen. Hå tilbage i huset.

Hvis du kan nå alt det her i weekenden, så er du kommet langt.

Når du kan køre bilen ud af indkørslen uden hunden hyler, så har du trænet det væk.

Og alt det med hoveddøren nøgler og sko, er for at starte der hvor hunden synes det er nemt... så.bliver den ikke så nemt nervøs smiley

• #7   17. sep 2016 Det rotterne beskriver, kaldes en desensibiliseringsproces.
    Det bruges ved sådan cirka alt en hund reagerer negativt på, og er genialt at kende til.
    Det bruges bl.a. ved den nyere BAT-metode, som er en metode for reaktive hunde.

Forenkelt kan man sige, at hundens tanke- og reaktionsmønstre vendes til noget andet.

Du skal have fundet din hunds stressorer (altså det den reagerer/stresser på) og så køre en desensibiliseringsproces på emnet.
    Hvis det fx er det at I lukker døren, kører du processen på døren.
    Start med at tage sko på og røre håndtaget. Gå tilbage. Sid lidt. Rejs dig og rør ved døren. Tilbage igen. Gør det ti gange. Efterfølgende kan du åbne døren. Luk den igen. Gør det ti gange henover en dag. Til sidst kan du åbne den og gå ud.

Målet er nul reaktion fra hunden. Du skal kun kun gå frem i så små skridt, at hunden ikke reagerer.

Forud for træningen, skal hunden naturligvis være luftet og mentalt træt.

• #8   17. sep 2016 Det vil jeg prøve lige så snart jeg har tid.

• #10   17. sep 2016 Hvordan virker kalm jeg har aldrig hørt om det før så jeg ved ikke hvad det er og hvor kan man købe det

• #13   18. sep 2016 Okay det vil jeg prøve

Kommentér på:
Alene hjemme problemer