{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Alene hjemme-problemer! {{forumTopicSubject}}

I mandags overtog jeg min fars gamle Dværg Pinscher på snart 10 år, eftersom han blev alt for syg af kræft og ikke længere kunne overskue en hund. Jeg lovede at passe godt på hende. Min far døde så desværre i torsdags smiley

Problemet er at Tinka, som hunden hedder, er dårlig til at være alene hjemme. Vi var idag væk i 3-4 timer, og hun var rolig da vi gik, og vi afventede endda en evt. begyndende angst fra hende, men der var ro da vi kørte. Desuden har vi vores anden (afslappede) hund, og de to kan sagtens affinde sig med hinanden uden problemer. Havde håbet vores anden hunds ro, havde smittet af på hende. Men alligevel er jeg blevet ringet op af naboen, der beklagede sig. Han var dog ikke sur, men ville lige orientere os om at vores hund (Tinka) tuede og nærmest kradsede desperat på væggene. Men det er selvf. noget han vil gå til vorex udlejer med, hvis det hænger ved. Hun havde desuden lagt en gave på vores dørmåtte... mmmhh..
Jeg skal nu igang med alene hjemme-træning, så hun gradvist kan vænne sig til at være alene hjemme i kortere som længere perioder. Ville dog høre om nogle af jer kender nogle gode og effektive fif?
Skal siges hun trænger til meget afrettelse, men det går fremad.
Og jeg har desuden også taget højde for at hun selvfølgelig også lige skal falde til, men har allerede ændret adfærd til det mere positive en hel del. Hos min far, som bor på landet, farede hun rundt og gøede af alt, men har ikke gjort nogle af delene her, trods lyde udefra nog naboerne i opgangen osv. Jeg tror ikke det er lydene fra disse ting, der har gjort hende utryg, da det vel ville have påvirket hende fra starten?
Men altså... nogle gode fif, så kom gerne med dem? Jeg har det næste stykke tid tænkt mig at træne længde af tid alene og med radioen kørende.

Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme-problemer!
  • #1   23. nov 2014 Vil lige rette og sige det IKKE er min nabo der har lagt en puha på dørmåtten! smiley

  • #3   23. nov 2014 Tak Charlotte.
    Og jeg må håbe nogen kommer med et effektivt fif smiley


  • #5   23. nov 2014 Tak Ida. Jeg gør alt hvad jeg kan smiley
    Jeg vil dog ikke betegne migselv som nyt menneske, eftersom jeg var den der tog sig af hende i opvæksten. Hun ved godt hvem jeg er, derfor var det også mig der tog hende.
    Jeg er heldigvis på barsel og starter først igen i start januar. Det er dog vigtigt der er sket fremskridt til den tid smiley Men kastebold nægter jeg dog at lade hende blive, jeg har lovet min far det med hånden på hjertet og det agter jeg at holde. Der er ingen tvivl om at jeg får Tinka "afrettet", men søger simpelthen bare gode råd og redskaber til en effektiv alene hjemme-træning. Har aldrig stået med en seperationsangst hund før. Kan da også godt være hun bare skal falde til det nye sted, hvor sofaen med tæppe ikke er tilgængelig når vi ikke er hjemme (stakkels hund) hehe. Men ondt har jeg af hende, og rigtig dårlig samvittighed over hun har hylet sådan.


  • #6   24. nov 2014 Tryghed tryghed.. Det er kun en uge hun har været hos Jer.
    Sørg for hun får brugt hoved og krop dagligt, så hun er mentalt træt og ikke stresser.
    Træn det stille og roligt nu du har muligheden pga barslen.

    Føler med dig mht din far, stod i samme situation for en del år siden, sådanne løfter holder man smiley


Kommentér på:
Alene hjemme-problemer!

Annonce