{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
454 visninger | Oprettet:

Alene hjemme problemer {{forumTopicSubject}}

Dexter har sagtens kunne finde ud af at være alene hjemme, da han også havde Misha. Nu er vi back to square one, han hyler og skriger når jeg går og han stopper ikke før jeg er tilbage. smiley Jeg håber at han kan lære at være alene igen, men han er jo halvandet nu - kan jeg træne på samme måde som da de var små? Små intervaller hvor jeg er bag en lukket dør, og så forøger vi det langsomt? Eller gør man det på en anden måde, når det er en "voksen" hund?

Kommentarer på:  Alene hjemme problemer
  • #1   11. jun Du starter forfra, men husk medens man træner dur det ikke at efterlade hunden længere end den kan uden at “hyle og skrige” dvs hunden må IKKE nå at hyle før du er retur!

• #2   11. jun Puha, det bliver en kamp så. Han begynder så snart jeg lukker døren.

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 61 Følgere: 992 Emner: 191 Svar: 5.731
    #3   11. jun Separationsangst lyder det som.

• #4   11. jun Så køb et børnegitter og start med at give hunden et godt ben bag gitteret og sæt DI med ryggen til i en stol på modsatte side af gitteret, når hunden slapper af bag gitteret begynder du at gå lidt rundt, når hunden er rolig ved det går du ud af døren og vender retur straks, tiden øges i takt med at hunden bliver roligere smiley

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 61 Følgere: 992 Emner: 191 Svar: 5.731
    #5   11. jun Tag fat i Rotterne herinde, hun har kæmpet med det, og brugte netop børnegitter

• #6   11. jun Helt tilbage til start - præcis som med hvalpe. Og ja når han hyler så snart du lukker døren, så er du allerede gået for langt der. Så er adskillelse med børnegitter 1. skridt. Det er vigtigt at træningen hele tiden følger hans tempo - han skal KUN have gode oplevelser. Så du må ikke efterlade ham "fordi du BARE lige skal op og hente en liter mælk". Så må du få nogen til at passe ham. Der er ikke noget "bare lige" når man står med en hund der har seperationsangst.

• #7   11. jun enig start at lære ham adskillelse imens du er i huset.

brug eventuelt kosttilskud hvis det er nødvendigt.

film ham så du kan se hvordan det går

• #8   11. jun Jeg vil starte helt forfra også når du bare går på toilettet/i bad. Går ud med skraldet. Evt overveje kalm. Og ja et børnegitter. Så når du laver mad ligger han bag det, så han ikke klister.

Evt gå noget noget spor. Det hjalp hent vildt påmindelse sheltie

Kommentér på:
Alene hjemme problemer

x