2.633 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar

28. maj 2006 Følger: 57 Følgere: 56 Hunde: 4 Emner: 266 Svar: 1.142
Forstand på racen Pomerania? Forstand på racen Pomerania?
jeg har fundet frem til at jeg godt kunne tænke mig en Pomerania, men problemet er bare, at jeg har fået at vide at man kan få den i 3 forskellige størrelser og jeg kunne godt tænke mig den lille af dem. nogen der ved noget om dem?
0 synes godt om
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 107 Svar: 757
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 107 Svar: 757
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
jeg har også hørt om tre størrelser, men det passer altså ikke. der findes kun en type Pomerania, og den må MAX være 22 cm høj.
der findes dog flere typer af spidshundene som høre til i samme kategori. der er middel spitz. klein spitz også pomsere, som er den mindste af dem. (der er vist også flere, men dem kan jeg ikke lige huske hvad er for nogle) jeg tror det er denne inddeling der forvirre folk.
kleinspitz og pomseren bliver ofte forvekslet. og hundeejere der ikke har sat sig grundigt ind i deres race inden de køber, er ofte blevet snydt.
jeg hører ofte fra folk jeg møder, at mine hunde er små i forhold til dem de ellers kender, hvor til jeg så må svare at der nok er tale om en kleinspitz (hvilket gør nogle mennesker vældig fornærmet)
der findes vist også enkelte forbund i udlandet hvor man kan udstille pomsere der er for store som kleinspitz. men den går ikke her hjemme.
jeg vil råde dig til at nærlæse hjemmesiden www.pomdies.dk
her finder du rigtig meget nyttig information om racen - ikke mindst om helbredsproblemer.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
Det er de tyske spidser der inddeles i forskellige størrelser. Og pomeranieren sammer fra disse ja. Men i dag er pomeranieren i gruppe 9 - selvskabshundene. Mens de tyske stadig er i gruppe 5 - spidshunde
Du kan læse stndarten for de tyske spidser fra de store keeshond til pomeranieren her
http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Kleinspitz.pdf
Forstand på racen Pomerania?