{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

hjælp.... hva gør vi {{forumTopicSubject}}

I går da jeg kom hjem med børne og åbnet døren, løb vores hund på ½år ud og lige ud foran en traktor og blev kørt ned...vores den dtore dreng på 3år så det hele. han er helt knust for det var jo hans bedste ven/bror. men nu er problemet hvordan får vi snakker med ham om det. har prøvet det med at han er kommet i himmelen, men han er helt utrøstelig... nogle der kan hjælpe...



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp.... hva gør vi
  • #1   15. apr 2008 Puha, det var en svær en... Tror det skal tages som det kommer. Blive ved med at trøste og svar så godt I kan på de spørgsmål der kommer. Hvis det bliver ved, må I jo kontakte læge/sundhedsplejerske.

  • #2   15. apr 2008 Han skal have lov til at være ked af det - det er jo en forfærdelig oplevelse. Så lad ham græde, snak om det, når han har brug for det, men selvfølgelig på en måde, som han forstår.

  • #3   15. apr 2008 ARRRJ Jane, det mener du for pokker da vel ikke??????????

  • #4   15. apr 2008 tak for rådet... det vil vi prøve...

  • #5   15. apr 2008 Jane: Er det ikke at overdrive lidt. Drengen er forståeligt nok ked af det, men børn kommer hurtigt viedere, og glemmer hurtigere end os voksne.

  • #6   15. apr 2008 ...øv...synd for jeres lille hund.... :o(

    Sov sødt...

    Har I ik haft ham tilsalg på et tidspunkt..? (...jeg kigger tit hunde, som er tilsalg...hehe...underlig hobby..?!!!)


  • #7   15. apr 2008 viedere=videre

  • #8   15. apr 2008 Sikke da en forfærdelig oplevelse for jer alle :o(

    Aiii slap nu lige af, selvfølgelig skal drengen da ikke til en psykolog...


    Snak med ham, når HAN har brug for det, trøst ham så godt som det er muligt, det tager tid at hele sådan et sår, men han skal nok komme over det med tiden *S*


  • #9   15. apr 2008 Husk på, at selve oplevelsen er et chok, som han skal have lov til at tale sig igennem på sin egen måde.
    At miste er naturligt, ikke noget sygeligt. Det man har brug for, når man har mistet er, at græde, at være ked af det, at tænke og tale om den, man har mistet og at mærke, at nogen er der for en.

    Det gælder også treårige børn.

    Giv ham lidt ekstra kram ......


  • #12   15. apr 2008 jo han har væet til salg og havde fundet en rigtig god famile til ham som var og hilse på ham i søndags og ville hente ham den 22 april. og han døde så mandag. så måtte lige en tur forbi dem og fortælle den dårlige nyhed.... min vi prøver at trøste og lytte. tak for de gode råd...

  • #13   15. apr 2008 Ej hvor tragisk, stakkels dreng og stakkels hund. Jeg føler med jer.

    Vil give CH... fuldstændig ret. Tag tingene som de kommer stille og roligt uden at køre det op til vilde dimensioner. Masser af kram, lad ham græde, trøst ham, fortæl at nu kan hunden ikke mærke noget og er kommet i hundehimlen. Det tager lidt tid, men han skal nok komme over det, hvis i ikke gør det vildt dramatisk. Du må også gerne vise at du er ked af det, så barnet forstår at det er en naturlig reaktion.


  • #14   15. apr 2008 En god ide er også at give ham et billede af hunden, som han så kan have med - også i børnehave. Det giver ham en mulighed for at snakke om det og vise de andre børn, samt voksne, den han savner.
    Endvidere er det, som flere så rigtigt skriver, vigtigt at tale med ham - lade ham bruge sine egne ord så godt som muligt og ellers hjælpe ham med at udtrykke sig, holde om ham, lade ham blive både ked af det og gal, hvis det kommer.
    Hans følelser kan man jo aldrig tage fra ham, og det vigtigste er at anerkende de følelser.
    Pas på jer selv og hinanden.


  • #15   15. apr 2008 Hvis I på nogen måde kan løfte skyldfølelsen væk fra ham er det godt. I skal slå på at det kunne ske for alle og at det var et uheld. Jeg mistede også min første hund på den måde......den fik lukket døren op og ville løbe efter mig da jeg gik i skole.....lige ud foran en bil....jeg går stadig med lidt skyldfølelse selv om det ikke direkte var min fejl....

  • #16   15. apr 2008 Tore O: Jo tak kunne være en godide det med billede de har jo den kuffert i børnehaven der følger dem til de skal i skol så kunne vi komme et billede i den...

    Til alle jer andre... tak for de fine ord.


Kommentér på:
hjælp.... hva gør vi

Annonce