{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mad på bordet...
  • #3   16. apr 2008 Godt spørgsmål .... Det ved jeg da ikke ... Vi kan i hvert fald godt have spiselige ting til at ligge på bordet og gå fra ham ... Men ganske alm. mad har vi ikke prøvet på ..

• #4   16. apr 2008 Debbie, hvordan har du fået den til at lade maden være?

• #5   16. apr 2008 det kan jeg sagtens smiley
    Når næsen kommer lidt for langt frem behøver jeg bare sige "Trunteee" smiley

• #6   16. apr 2008 PixeLine, pointen er, at du ikke er i stuen sammen med hunden ;o)

• #7   16. apr 2008 Ja det kan jeg, jeg kan også tage på arbejde, og lade en skål slik eller andet stå på bordet uden hun rører det.

Hun spiser heller ikke af sin egen mad mens hun er alene, tror bare hun snupper min futsko og lægger sig over i kurven med den og sover til lugten af sure tæer smiley

• #8   16. apr 2008 Og ja vi kan også gå fra vores tallerkner med mad på sofabordet og ud i køkkenet og stå der, uden hun rører det..

• #10   16. apr 2008 Vores den "gamle" kan godt.
    Men vores nye hvalp, han er godt nok en nysgerrig fætter, så han skal lige opdrages noget på det punkt.
    Vi gør det, at hver gang han sætter forpoterne op på bordet, siger vi NED. Ikke hårdt, men så han ved vi mener det.
    Hvis han hopper op på bordet (han er en lille springfidus), så råber vi NED og så løftes han ned, hvis han ikke når at hoppe selv. Der lyder det måske nok lidt hårdere, især fordi man lige opdager det og skal reagere hurtigt.
    Håber han får det lært - SNART.

• #11   16. apr 2008 Det er vist ikke helt tydligt..

Spørgsmålet går på, om hunden lader en tallerken være, når der IKKE er nogen i rummet sammen med den...

Maden står på et sofabord.

• #12   16. apr 2008 Ja det kan jeg sagtens.
    Hun tager heller ikke hundeguffer hvis de skulle ligge og flyde på sofabordet.

• #13   16. apr 2008 Emma tigger og får mad ved bordet i ny og næ, men hun ved at hun ikke må tage før hun får lov..

Men sådan har det bestemt ikk været altid.

Da hun var lille havde vi en skål med hundekiks og godbidder stående på sofabordet i stuen, vi gik en halv times tid, og da vi så kom hjem stod der en meget glad og mæt hvalp og bød os velkommen smiley

• #14   16. apr 2008 nåå okay.. men det kan jeg stadig godt. Hun rører ikke mad der står på bordene.

• #15   16. apr 2008 Jeg selv har en hund, som man ikke kan stole på, når det kommer til mad i næsehøjde.

Nu spiser vi aldrig i stuen, men det er helt sikkert, at hvis der stod mad der lige i rette højde, så kunne han ikke lade det være - hvis han vel at mærke var alene i rummet. Når der er nogen kunne han ikke finde på det.

Hvis vi ikke opholder os i stuen, gør han stort set heller ikke, og vi kan godt have en pose slik liggende uden der sker noget ved det. Mad - der ville jeg ikke stole på ham over en dørtærskel...

DERFOR - når vi har noget liggende på sofabordet, som hunden rasende godt kan lide, så lader vi ham ikke være alene med det.

Hvad gør I andre?

Synes I, det er rimeligt at forlange, at en hund skal have den slags selvkontrol, eller synes i, det hører med i hundeopdragelse?

• #16   16. apr 2008 Det må høre ind under hunde-opdragelse. Og ja, synes godt man kan forlange den slags selvkontrol hos hunden, men det skal opdrages ind i den. Tror ikke på at de bare har det i sig - selvkontrollen altså.

• #17   16. apr 2008 Det hører helt klar med i hundeopdragelse at lære dem ikke at tage før man får lov.

• #19   16. apr 2008 Holder også på opdragelse ....

• #20   16. apr 2008 Anne R, hvordan opdrager man en hund, når man ikke selv er i rummet i gerningsøjeblikket?

• #21   16. apr 2008 Laika kan godt finde ud af at lade det ligge.. Det er ikk altid at der ligger noget på køkkenbordet efter en nat hvor døren mellem soveværelset og køkkenet har været åben, for så er den næsten sikker at hun har været oppe og stjæle om natten.. (Fx. rester fra aftensmaden osv.) Når hun er helt alene går det, bare ikk mere end en halv time.. Er hun alene hjemme længere tid, som når vi er på arbejde, så blir hun lukket ude i en lille gang hvor vi har taget håndtaget af døren.. (hun åbner den selv!) Men så kan hun bare lade være med at spise sofaerne!!!

• #23   16. apr 2008 CH
    Har du set nogle af de hundeprogrammer "Hunden eller mig" med Victoria Stillvell (tror jeg hun hedder).
    Der har bla. været en hund som gik i skraldespanden ude i køkkenet. Hun satte en bevægelses-sencor på spanden, så når hunden nærmede sig, blev der pustet/sprøjtet luft eller vand ud i hovedet på hunden. Det hjalp. Og det var noget der kunne gøres, uden at man var i rummet.
    Ved så ikke lige hvor man finder et sådan udstyr henne ?

• #24   16. apr 2008 Personligt kunne jeg ikke drømme om at begynde at regulere på den slags - jeg synes det er langt lettere at tage maden væk, så hunden ikke behøves at konflikte i sit lille hoved over det....

Og arbejdet er noget mindre :o)

Jeg synes ikke det er et problem, når en hund tager mad fra et bord i næsehøjde, når der ikke er nogen tilstede. Madsøgning er så grundlæggende et instinkt hos hunden, at det altid (for de madglade) vil være et djævelsk arbejde at vænne den af med...

• #25   16. apr 2008 Jeg mener at man kan lære ikke at tage det ved at lære dem ikke at tage godbidder og egen mad før man har arbejdet for det.

Så de ved at mad på bordet ikke er tilgængeligt når man ikke har arbejdet for det først.

• #26   16. apr 2008 Chevie, det er ikke noget problem at få hunden til at lade være med at tage sin egen og andres mad, når der står en ved siden af....

Men der er godt nok en forskel, når den er alene og ikke under kommando....

Med et madøre tror jeg faktisk, at det er noget nær umuligt at opdrage sig ud af.

• #27   16. apr 2008 CH
    Men det ville jo være dejligt, hvis man nu skulle spise ved sofabordet, at man kunne gå ud i køkkenet efter kartoflerne eller sovsen, når man dækker bord, uden at man risikere at bøfferne er spist når man kommer tilbage.
    Eller man lige har glemt vandet til maden, så er hele aftensmaden væk fra bordet !

• #28   16. apr 2008 Anne R, ja, det kunne være dejligt nemt ;o)

Her i huset forsøger vi ikke... Hvis det er aktuelt, så kalder vi jo bare hunden med os.... Problem solved...

• #29   16. apr 2008 CH
    Sådan kan man jo også gøre smiley

• #30   16. apr 2008 Jeg kan hvis ikke jeg er gået helt. Altså er jeg i et andet rum eller i haven så kan jeg, men går jeg hjemmefra så er jeg temmelig sikker på det er spist.

Og hvad man gør? Sørger for at fjerne maden fra bordet vel:o)

• #31   16. apr 2008 Nu er Emma jo noget af det mest madgriske..

Men vi har gjort det med øvelser at man lægger en godbid som hun skal lade ligge hvor man først starter med at dreje en runde og giver hende lov til at tage den og så øger afstanden mere og mere til man slet ikke er i rummet mere, så tager hun den først når der bliver sagt værsgo.

Plus hun godt ved det er vores mad på bordet, og tror godt at hun ved at for hun får lov til at smage, så skal hun lade det være til vi har fået noget.

Men som sagt, så har man ikke altid kunne gøre det med Emma.

• #32   16. apr 2008 Ja, det kan jeg godt - ved de fleste af dem i hvert fald... ;o) men jo altså ikke i flere timer, men jeg kan da godt sætte en tallerken mad på sofa bordet og så gå ud i køkkenet og hente noget eller gå på wc eller lign.

• #33   16. apr 2008 Jeg kan lige forestille mig den klat på gulvet hunden ville have genereret hvis jeg gik fra et madfyldt bord, som han ikke måtte røre ved.... :o))))))

Han ville savle gulvet i stykker :o))))

• #34   16. apr 2008 Haha, ja Emma sidde as we speak og er ved at dø fordi jeg sidder og spiser..

Hun bliver så desperat til tider, hvis det er rigtig kræs. Så stiller hun sig ved siden af mig sådan "hallo, jeg er her altså også" smiley

Men nu tror jeg faktisk lige jeg vil prøve at gå ud i køkkenet mens den her mini pizza står her og se hvad der sker..

Det er længe siden der har stået mad på bordet smiley

• #35   16. apr 2008 Jeg har ikke lige læse alle indlægene, så det er muligt at jeg gentager.

Vores hund tager ikke mad på bordet medmindre der ligger godbidder.
    Han ved simpelthen ikke at den mad vi spiser han være henvendt til ham og så skal han altid vente til der bliver sagt værs'go

Vi kan sagtens have en tallerken stående på sofabordet mens vi lige render efter noget i køkkenet ;o)

Jeg har én gang oplevet han har taget noget fra bordet. Vi havde sidet og hygget en aften og da vi gik i seng lå der en skumbanan helt alene tilbage i en skål. Om morgenen da vi kom ned ser min mand lige ud af øjenkrogen at Tiger napper den. Vi kigger bare på ham og vupti kom "bananen" ud igen... tilbage i skålen i hel tilstand ;o)

Han lignede en der tænkte: Hov jeg tror da ikke det var mig der gjorde det!?!?!

• #36   16. apr 2008 Sjovt eksperiment Chevie - det bliver skægt at høre, om hun kan holde sig i skindet :o))

Jannipigen, jeg kan lige se den lille vuf sidde der med sit uskyldige blik, og en snasket skumbanan i skålen :o))))

Min gamle hund kunne ikke lade sukkerskålen være om natten, hvis den stod på bordet.
    Vores forglemmelse blev altid afsløret af tydelige tungemærker og sukkerkorn over det hele..... :o)))))
    Heldigvis smagte han kun lige lidt på det.. ellers havde vi nok haft en temmelig hyper hund :o)))

• #37   16. apr 2008 Haha! Jeg skulle have taget kameraet med ud i køkkenet!

Hun holdt sig i skindet, lå fint på sofaen lige ved siden af pizzaen, så kiggede ud ved døren, og hun lå sådan ligesom hvis en vi har set en rigtig lækker fyr, men ikke vil afsløres i at kigge.

Tror hun lå og dæmpede sig selv smiley "Så Emma, ikke falde for fristelsen, det er en test, det er en test" Haha

Så hun kan stadig den gamle. Men til gengæld, så snart det er gået op for hende at hun ikke får noget af det, så går hun først ud i køkkenet og spiser lidt af sin egen mad, så går hun hen til sofabordet og prøver diskret at snuse til tallerknen og så får gulvet hele snuseturen i jagten efter krummer bagefter!

• #38   16. apr 2008 Ja det kan vi godt, vi kan også tabe noget på gulvet uden hun tager det.

Min venindes hund, stjæler maden mens den står på kogepladen hvis man forlader køkkenet, og den farer over det hvis man taber noget (bliver spændende at se hvordan han vil tacle det når deres datter begynder at kravle/gå rundt evt med mad i hånden/munden)

Så de kan ikke lade noget stå i et rum de ikke er i, og alligevel skal man holde øje, for det er da sket at han snupper det alligevel smiley

• #39   16. apr 2008 Nåååårrh, stakkels lille pige :o))))))

Det er også hårde betingelser at skulle stå imod sådanne fristelser... Lille pus da ;o)

• #40   16. apr 2008 Haha ja stakkels lille dame da!

Hun fik også godbidder for det..

• #41   16. apr 2008 Jeg kan sagtens forlade stuen, med en tallerken mad stående på bordet (jeg spiser i sofaen) og gå ud på toilettet eller lignende.. og det er i hovedhøjde, da hun må være i sofaen.

Men jeg kan ikke have noget som helst spiseligt liggende, hvis jeg forlader hjemmet helt..

Luna har taget mange ting fra mit køkkenbord: chips, rugbrød, havregryn og flere andre ting..

Og så har hun hugget poser med kattefoder (sækkene havde stået der i flere uger på det tidspunkt) og krattet hul og spist halvelen af indholdet..

Det var da hun var på slankekur på kun nedsat mad.. så tilsatte jeg grønsager og det hjalp *G*

Men hun går stadig på bordene, hvis der er det mindste.. Når jeg ikke er hjemme... Men jo, jeg kan godt gå ind i et andet rum..

• #42   16. apr 2008 Nej det kan vi helt sikket ikke smiley

Hverken på spisebordet eller sofabordet....

Og vi spiser alddrig ved sofabordet, højst slik, men det bliver holdt i hånden istedet for.

Men nu har vores hund jo også nået en størrelse hvor sofabordet er så lavt i forhold til hende at hun ikke engang kan bruge det til at hvile hovedet på når hun står eller sidder. Det kan hun tilgengæld snart med spisebordet, så det prøver vi i hærdigt at vende hende af med.....

• #44   16. apr 2008 Jeg har heller ikke bevidst gjort noget.. jo måske skubbet hende ned, når hun som hvalp forsøgte at hoppe op...

• #45   16. apr 2008 Ja det kan jeg sagtens, bare jeg husker at pege på maden og sige det er mors inden jeg forlader rummet, så er jeg helt sikker på det er der når jeg kommer tilbage igen... Og så sørger Fluffy samtidig for at kattene ikke spiser maden...

Men er det nu slik der ligger, ja så er det altså ikke altid den virker med Fluffy, for hun er godt nok en slik mund uden lige... Men hun er klart blevet bedre ingen tvivl om det..

• #46   16. apr 2008 Ja det kan vi godt. Rico har én gang taget snuden på bordet efter mad (min skyld - vi var ved at tage af bordet men glemte tallerknen med bøfferne helt ude på bordkanten fordi telefonen ringede) Og den duftede da selvfølgelig godt. Han snusede kun til tallerknen, og jeg tog ham i det og sagde højt og bestemt NEJ! Han vidste udemærket det var forkert og siden har han ikke gjort det. Så det er dejligt :-))

• #47   16. apr 2008 Chevie B >> Det kan vi også. Det er godtnok skønt *S* Rart at man ikke skal bekymre sig om det *S*

• #48   16. apr 2008 JemKem: Ja det er det.. smiley

Men i det store hele er det nok mere held end forstand, selvfølgelig kan man træne, men kan da godt se det nok ikke er alle der falder for den...

Hendes tørfoder står også fremme i sækken, og det rører hun heller ikke.

Engang efter en bytur kom jeg hjem og lavede mad, spiste ikke det hele og faldt i søvn med det på bordet, dagen efter stod jeg sent op og skulle skynde mig i aftenvagt.. Da jeg kom hjem stod maden der stadig.

Det ville selv jeg da ikke kunne modstå smiley

• #49   16. apr 2008 Ja, jeg kan godt have mad stående på sofabordet UDEN at Tikka spiser noget-også selvom det er en markrelmad eller leverpostejsmad :-))

• #51   16. apr 2008 Ja 6 ud af mine 8 hunde kan lade mad på bordet være.

Arthur har før præsteret at sidde ved siden af en meget velduftende tallerken i måske 10 min eller mere, uden at røre det.

Der er bare en savle pøl under ham smiley

Tror egentlig bare at de har lært det via den alm NEJ øvelse.

• #52   16. apr 2008 Blåbær er den største madgris der findes, om han så skal hoppe op på en stol for at komme videre hen til maden, spises det skal det!!! Men når jeg er i rummet sker der ikke noget.

Jeg mener ikke man kan forlange den slags selvkontrol af sin hund. De bliver aldrig fodret lige så mætte som vi er og deres lugtesans er meget bedre. Man kan sætte sig selv i deres situation og springe frokosten over, og til aften lave ens livret, og den skal stå på bordet UDEN at vi selv må røre det, det er der ikke mange der har selvdiciplin nok til. Jeg ville ihvertfald ikke kunne lade det stå. Hvorfor så forlange det af min hund? Den kan jo ikke se nogen årsag til at føde bare skal ligge der og ligge...

• #53   17. apr 2008 Har ikke læst hele tråden..

Ja vi kan ha' mad stående på bordet uden at Laura noler det....
    Men også kun efter nogle meget hårde ord da hun et par gange havde stået på sofaen med forpoterne på sofabordet og spist...
    Det var nok for Laura at få skæld ud...
    Men tror ikke at det er så nemt med alle hunde. Ved at nogle bliver mere fristede end andre og nogle hunde er mere selvstændige end andre. Så en metode virker ikke på alle....

Til gengæld fatter Laura så ikke at hun IKKE må ligge i vores søns store, bløde siddebamse og sove... På trods af intens skæld ud hver gang... Noegngange glemmer vi at vænne bamsen på hovedet og så kan vi være sikre på at hun ligger der...
    Og på trods af at bare jeg kigger på hende så ved hun at den er gal..

Så herhjemme er en blød oversized bamse mere fristende end alverdens mad på sofabordet..

Kommentér på:
Mad på bordet...

Annonce