{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Ny vaccine {{forumTopicSubject}}

Synes det er lidt sjovt og er også lidt glad for, at jeg har skiftet dyrlæge til en der følger med i hvad der sker og nye ting.

I en tråd omkring vaccination af hund, tror det var i går, gik snakken på at hunde kunne nøjes med at blive vaccineret hver 2. år. Jeg skrev så, at min dyrlæge havde fortalt, at kennelhoste-vacc. kun holdt et år, men at det år hvor den ikke skulle have en sprøjte, skulle den have dryppet noget væske i næsen som vaccine for kennelhoste.

Nu har jeg så lige i dag modtaget bladet "Hunden" fra DKK og lige netop deri er der en artikel om den nye næse-dråbe-vaccine. De skriver bl.a.

Det er nu blevet muligt at vaccinere hunden mod både Bordetella Bronchiseptica bakterien og paraplyinfluenza med en vaccine, som dryppes i hundens næse, hvorefter hunden danner antistoffer mod smitten helt ude i næsehulens slimhinde - netop på det sted, hvor smitstoffet optages. Den vaccinerede hund vil således blive beskyttet mod Bordetella Bronchiesptica bakterien og paraplyinfluenza og vil samtidig være med til at hindre smittespredning, blandt de øvrige hunde i deres nærmiljø (træningsplads, park, udstilling, hundepension osv.)

Jeg synes det er FEDT, at hundene kan nøjes med at blive stukket hvert 2. år og så lige klare kennelhoste-vacc. på denne nemme måde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny vaccine
  • #1   16. apr 2008 Super:-)
    Tak for oplysningen.

• #2   16. apr 2008 Hvilken slags ubehag ?

• #3   16. apr 2008 Mine har hele tiden fået den 2 års vaccine og som du siger er det kun kennelhoste som den ikke dækker i mere end et år, men som jeg snakkede med min dyrlæge om så er det jo med kennelhoste som med influenza hos mennesker, der kommer hele tiden nye udgaver af den og man kan kun vaccinere mod dem der allerede har været der, så mine får ikke kennelhoste vaccinen mere end hver andet år... Og de har 7-9-13 kun haft kennelhoste 1 gang dvs Fluffy havde det da hun var 10 måneder gammel og Gizmo har aldrig haft det... Så jeg føler ikke det er nødvendigt at vaccinere mod det hvert år... Og de kommer altså i hundeskov hver dag så det er ikke fordi de ikke er udsat..

• #4   16. apr 2008 Jeg bryder mig bestemt heller ikke om at få dryppet næse, men foretrækker dog det frem for en nål. Vores den ene hund, er en kylling når den skal vaccineres med stik.

Og det må jo være op til folk, hvilken form for vaccination de vil give deres hunde.

Men mine hunde har ikke prøvet den nye vaccine endnu, men det havde jeg da tænkt mig at de skulle. Vi kommer jævnligt på udstillinger, og jeg synes ikke det er fedt hvis en af dem slæber kennelhoste med hjem.

• #5   16. apr 2008 Det en hund bliver vaccineres mod er for det meste disse her ting ik?:

Parvovirus
    Hundesyge
    Leverbetændelse
    Parainfluenza
    Leptospirose

(Det blev Ludwig vaccineres for d. 10/3. og så skal han have sin anden vaccination igen imorgen.

Det I snakker om, er det noget man skal bede dyrelægen om at vaccineres mod? eller er det noget som sker helt naturligt når dyret skal vaccineres?

• #6   16. apr 2008 Christina du kan først starte med den 2 årige vaccine når hunden får sin 1 årige vaccine, den skal have hvalpe vac og igen når den bliver 1 år, for at være sikker på den er dækket ind...

• #7   16. apr 2008 Tante Brahe
    Hvad siger din hund til nasal vaccinen ?

• #8   16. apr 2008 Nadja> det forstod jeg ik så meget af. Han fik sin første vaccine d. 10/3-08, og så skal han have sin anden vaccine imorgen. (hvalpe skal jo have to).

hvad er det så du siger? smiley (undskyld hvis jeg er lidt tungnem)

• #9   16. apr 2008 Ja, lidt nysen skader i hvert fald ikke.
    Min den "gamle" kommer til at prøve den til næste år, så får jeg se hvordan han reagerer.

Synes også bare, at jeg herinde på HG ville gøre opmærksom på denne vaccinations-mulighed, hvis der var nogen som ikke kendte den.

• #10   16. apr 2008 Lepto...... Hvordan viser den sig ? Symptomer ? Behandling ?

• #11   16. apr 2008 Mk> åhh okay på den måde, ja det er klart :o) Jeg var godt klar over at han skal vaccineres med de mellemrum.

En vaccination kan jo indeholde flere ting, er der nogle ting man selv skal bede dem om at vaccineres imod? eller vaccinere dyrelægen mod "alt"?

• #12   17. apr 2008 Grim sygdom den der Leptospirose.
    Men Leptospirose-vaccinationen er i paraplyinfluenza vaccinen ikk ? Dvs. også i nasal vaccinen - hvis jeg har forstået det rigtig

• #13   17. apr 2008 Øv, blev ellers lige så glad.
    Nå, men det må jeg gå i seng og sove på. Tak for snakken og oplysningerne.
    Godnat !

• #14   17. apr 2008 ~~***Nadja***~~
    Som der også står i bladet Hunden så kan hunde med meget kort snude, blive noget hårder ramt af kennelhoste end hunde med en en lang snude, pga. den smallere passage de har, så derfor syntes jeg det var rart at få vaccinert Saga mod kennelhoste, nu er det også sådan at kennelhoste kan sætte sig på lungerne og derved gi lungebetændelse, jeg ved at hver gang et menneske får lungebetændelse får de små ar på lungerne, jeg vil tro det er det samme med hunde, og så vidt det er muligt at ungå dette gør jeg det gerne.

• #15   17. apr 2008 Saga har også fået den nye kennelhoste vaccine, da der har været rigtigt mange tilfælde af kennelhoste her hvor jeg bor, mest pga. af besøg i vores hundeskov. Saga opdagede slet ikke hun fik det sprøjt i næsen og logrede bare og gav et lille nys lidt efter hun havde fået det, så på hende var det åbenbart ikke så ubehageligt. Mht.. hvor tit de skal vaccineres så sagde vores Dr. dyr, at det har noget at gøre med hvilken vacciner de får fra starten, den en "pakke" vaciner kræver nemlig en revaccination hvert år, som jeg har forstået det. Jeg har også valgt at få Saga vaccineret mod rabies, det er i forhold til hvis hun skal med på udstilling i udlandet , ved at specielt Sverige er meget strikse med at man ikke må indføre en hund som ikke er vaccinert mod rabies, fordi at der visse steder i Sverige er rabies, og de kræver derfor en blodprøve fra hunden inden indførsel, hvor de tester om den har nok antistoffer.

• #16   17. apr 2008 Vores hunde bliver også ved med at blive vaccineret, med stik, en gang om året.

Har set en lille hund få den omtalte næsevaccine og den gik totalt i panik fordi den ikke kunne trække vejret. - Deet skal mine hunde IKKE opleve, var rimelig grimt at se på. .

• #17   17. apr 2008 Jeg har lige været ved dyrelægen med Ludwig. Han fik den såkalte nye vaccine mod kennelhoste. Det blev "sprøjtet" ind i næsen hvilket gik helt fint :o) Ingen problemer overhovedet

• #18   17. apr 2008 Tante Brahe> ja det er han. Bortset fra nu ligger han og flader helt ud og sover dejligt. Det har nok været en stor oplevelse for ham at køre i bus til dyrelægen :o)

• #19   17. apr 2008 mjoan> ja det vil jeg da helst sikkert også gøre!....

Kommentér på:
Ny vaccine

Annonce