{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
571 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til HAN hunde/hvalpe ejere {{forumTopicSubject}}

Hejsan

Håber nogen af jer han hunde/hvalpe ejere har lyst til at dele jeres erfaring med mig, så jeg kan blive lidt klogere på min lille han hvaps.

Hvornår begyndte jeres hanhund (hvis overhovedet) at "pisse" deres territorium af - vel at mærke INDEN FOR husets 4 vægge?!?

Vores hvaps er nu godt 10 uger og er lige pludseligt begyndt at tisse (nogen gange blot smådryp) inden for. Han er ellers blevet grundigt tissetrænet og har pudsigt nok som oftest kunnet holde sig hele natten fra dag 1 af. Han har også gjort det flere gange i sin egen kurv og en enkelt gang dryppet på min kæreste. Jeg var godt klar over, at problemet kunne dukke op, men bare ikke så tidligt i en alder, opmend han er en mand med et stooort M. :o)

Derfor, hvad er jeres erfaringer med det og hvordan griber man problemet bedst an???

Tak for evt. input/råd!!! :o)

Kati

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål til HAN hunde/hvalpe ejere
  • #1   9. okt 2005 svaret i den første tråd :o)

• #2   9. okt 2005 Jeg vil sige, han er kun 10 uger, og selvom han måske har været renlig fra start, tror jeg ikke han 100% er det. At han små tisser på din kæreste og i sin kurv lyder lidt underligt, jeg ville nok snakke med dyrlægen om det, måske der er et eller andet galt, for det er ikke normalt de tisser i deres seng.
    Jeg tror IKKE han tisser sit territorium af.

• #3   9. okt 2005 min hund har aldrig gjort det indenfor. Men her for et par dage siden tissede han op ad en dame der sad på hug.. Jeg lover dig for at jeg blev gal. Jeg nåede lige at se det ud af øjenkrogen og jeg skreg bare alt hvad jeg kunne og kastede min flexi line efter ham for at forskrække ham.. Havde håbet på at ramme ham i røven, men ramte overhovedet ikke.. Men jeg tror han blev forskrækket og det var det vigtigste. Men for at gøre det klart så tolerer jeg ingen form for dominans, han får ikke lov til at humpe nogen, får ikke lov til at være territoriel med ting, får ikke lov til at grave i jorden efter han har tisset og skidt. Jeg prøver også at regulere at han ikke pisser over det hele når vi går tur. det kan lyde lidt hårdt, men dem der kender mig ved at jeg ikke er særlig hård overfor ham, der er bare noget jeg slet ikke vil tolere og hvis han begyndte at pisse indenfor ville jeg sætte ham alvorligt på plads. Evt tage ham i det og lægge ham på ryggen og tage hovedet ned til halsen af ham og knurre helt vildt. Jeg bruger(når jeg ikke smider med min flexi LOL) rigtig meget hundesprog og når jeg stirrer på izak og knurrer, ved han godt hvad det betyder. Har mange flere råd og har været igennem det meste med min teenager så hvis du vil høre mere skal du bare sige til

• #4   9. okt 2005 Jingo tisser territorium

• #5   9. okt 2005 hov.. så først nu at han kun er ti uger.. er fuldstændig enig med bolette

• #6   9. okt 2005 I starten troede jeg også, at der var noget galt, men har siden hen hørt fra et par andre, at de har oplevet lignende.

Han kan jo fint holde sig hele natten igennem, hvilket også bekræfter os i, at blæren ikke fejler noget. Han ved også helt klart, hvad det går ud på, men han er ganske udspekuleret og som sagt en stor mand inde i en lille krop. Faktisk lettede han ben for første gang i dag, og det er jo heller ikke helt almindeligt i så tidlige en alder - måske det var en svipser. :o)

Men jo, han skal snart re-vaccineres, så hvis ikke det er blevet bedre, vil jeg da helt sikkert vende det med dyrlægen...

Men det er jo altid rart at høre om andres erfaringer!!!

• #7   9. okt 2005 Jeg har altid hørt man aldrig må skælde dem ud hvis de tisser indenfor

• #8   9. okt 2005 forsat
    af ude han har aldrig gjort det inde han er 15 md
    han har selvfølig haft uheld inde da han var lille men aldrig tisset tereitorium af inde

• #10   9. okt 2005 hvis hunden tisser indenfor fordi den ikke kan finde ud af det eller ikke er renlig må man selvfølgelig ikke skælde den ud.. men en teenage hund der tisser indenfor fordi den vil afmærke sit territorium, må man efter min mening gerne skælde ud.. Den skal klart vide at det skal den ikke.

• #11   9. okt 2005 Vi mener bestemt, at han aldeles godt ved, hvad det går ud på, da jeg har gået hjemme med ham i 14 dage nu og været over ham KONSTANT.

I de første 14 dage var der kun få svipsere imellem, der kan tælles på een hånd, men nu kan han dryppe 3 gange inden for 5 minutter lige efter han har været ude, så han er absolut IKKE trængende.

Jeg har som sagt kendskab til få andre tilfælde i en så tidlig alder, så det er set før. Spørgsmålet er, hvordan man bedst griber det an, for han skal IKKE have lov til at markere sig på den måde... what so ever!

• #12   9. okt 2005 er han ellers dominerende?? altså gør han nogle af de ting jeg nævnte i mit første indlæg??

• #14   9. okt 2005 ja det er vildt nok.. ti uger.. izak begyndte først at lette ben for et par uger siden og han er 11 måneder

• #16   9. okt 2005 Atter engang, blæren burde ikke fejle noget, da han fint kan holde sig hele natten igennem og har sjovt nok gjort det fra starten. Men jo, dyrlægen er på programmet, da han skal vaccineres igen.

Nope, han hverken humper eller dominerer på andre måder endnu, men som nævnt lettede han ben i dag (nok en instinktiv svipser) og en gang har jeg set ham slå ud med bagbenet i jorden efter han lavede stort. Alt sammen ting, han er alt for ung til endnu...

MEN det er tydeligt allerede, at han har et stort ego, han gerne vil hævde, hvorfor vi også skal være på vagt med ham, så han ikke render om hjørner med os på sigt. I dag blev han gjæffet lige op i hovedet af en fuldvoksen han gravhund (trods alt en del større end han selv er endnu) og han gav bare igen uden nogen former for tegn på underkastelse. Altså, han er "barn" endnu, så det kan være af ren dumhed, men samtidig måske også et tegn på, at han ikke er den bange type af slagsen.

• #17   9. okt 2005 men det får han lov til af de andre hunde endnu.. altså at opføere sig tåbeligt.. men når han kommer i puberteten tror jeg somænd nok at han skal finde sin plads. Men har du ikke en opdrætter der er kan hjælpe. min opdrætter har været fantastisk til at hjælpe os. Jeg har nemlig som dig været i tvivl om hvad man skal finde sig i og hvad der er okay. Jeh har nemlig kun haft tæver før i tiden.. og tit hjæl¨per det at kende til racen og forædrene

• #18   9. okt 2005 Nope, desværre ingen opdrætter i nærheden, men vi har nu sat os godt ind i både racen og hunde generelt. Har masser af erfaring med hunde, blot er netop dette problem nyt for mig... i hvert fald i en så tidlig en alder.

Vi skal nok få hånd om det, men vil jo gerne gøre det mest rigtige fra start, så vi får det bedste resultat. I og med, at vi efterhånden kender størrelsen af hans ego, så ved vi også godt, at det er NU, vi skal sætte ind, inden han tror, han har magten.

Men må da indrømme, at jeg aldrig har set en så lille hund puste sig op på den måde. ;o) Lige nu kan man kun grine over det, men klart den ikke går, når han er større. Men tror nu også, at der nok skal møde ham en hund en dag, der sætter ham på plads. Det har han behov for. :o)

• #19   9. okt 2005 bliver helt glad når der er en ansden hund der siger "stop kammerat" til min, for han kan være sindsyg provokerende.. Jeg tror det lyser som om i gør det rigtige. Det skal helt sikkert nok gå når i er så opmærksomme på det. Men ja det er da lidt morsomt, med sådan et stort ego i sådan en kær lille indpakning

• #20   9. okt 2005 Jep, det kunne være godt!

Skal også siges, at hans første møde med en fremmed hund sammen med os var en 1/2 årig gravhundetøs, der mildest talt smeltede på stedet, da hun så ham. Hun var vitterligt nærmest genert bare ved syne af ham, og da hun så endelig vovede sig helt hen, så smed hun sig på stedet med alle 4 i vejret og har kastede sig stolt over hende. Så det var jo som smør til hans ego... dog legede de helt vildt fedt sammen bagefter og det var skønt at se.

Men nu skal han meget snart møde 2 voksne kastredede hanhunde (atter gravhunde), så det skal blive spændende at se hans og deres reaktion...

• #21   9. okt 2005 JEG FORVENTER IKKE, AT HAN SKAL VÆRE RENLIG HER OG NU - OVERHOVEDET IKKE!!!

Det er slet ikke det, snakken går ud på. Vi undrer os blot over denne pludselige adfærd fra hans side efter 14 dage uden problemer overhovedet. Det er jo klart, at det tager tid, for nogen mere end for andre. Men hans pludselige adfærdsændrig i så drastisk en grad, giver da stof til eftertanke... hvilket også er grunden til mit skriv.

• #22   9. okt 2005 jeg er overbevist om at i ikke forventer noget som er urealistisk.. synes også det lyder lidt mærkeligt, men hvad i skal gøre ved jeg simpelthen ikke når den ikke er ældre..

Kommentér på:
Spørgsmål til HAN hunde/hvalpe ejere

Annonce