{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

spørgsmål til han-hunde ejere... {{forumTopicSubject}}

kan i huske, hvornår jeres hanners sten faldt ned?
har en lille 8 uger gammel han, der gerne skulle udstilles en hel del senere hen, så jeg er lidt nervøs for, om de måske helt bliver væk...
opdrætter siger, det normalt sker ved 8 ugers alderen, men jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer, om i har oplevet det er sket senere?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spørgsmål til han-hunde ejere...
  • #1   5. aug 2009 De var faldet ned da jeg fik min, da han va ti uger.

• #2   5. aug 2009 Vi fik Pepsi da han var 9 uger - der var de faldet ned, men om det er hurtigt ved jeg ik.

• #3   5. aug 2009 Vores har været faldet ned v. ankomst..

• #4   5. aug 2009 Da jeg fik min var det kun den ene der var faldet ned. Den anden faldt ned efter et par uger så vidt jeg husker, ihvertfald inden anden vaccination.

• #5   5. aug 2009 Ville lige se tiden an et par uger

• #6   5. aug 2009 har haft en kul schæfer hvalpe da de blev dyrlæge tjek som 8uger var der 3 der ikke havde stene nede ,den ene er min bondo den faldt først ned lige før den var 3 månder ,og det galdt også hans brøder .

• #7   5. aug 2009 ja, jeg satser oz på det sker indenfor et par uger... men det kunne jo bare være lidt rart, hvis andre havde prøvet det samme smiley
    min gamle hund fik jeg først som 20 uger, og der var de jo faldet ned, så kunne ikke bruge ham som referance...

• #8   5. aug 2009 elisabeth - det var rart at høre, så er jeg mere rolig smiley -godt med lidt sjælefred smiley

• #9   5. aug 2009 har de ikke skrevet i hundens sundhedsbog om den mangle sten og man skal holde øje med at den falder ned ,eller at den slet ikke er der?

• #10   5. aug 2009 Min gamle dober som nu bor ved min mor, hans ene sten faldt aldrig ned og han måtte opereres for kryptchorkisme.

• #11   5. aug 2009 noddies var faldet ned da han var 8 uger

• #12   5. aug 2009 der står, han er kryptochid...

• #13   5. aug 2009 Det betyder vist netop at der er noget galt "der nede"...

(link fjernet)

• #14   5. aug 2009 Jeg ville kontakte opdrætter. Hvis han forbliver kryptochid så kan han ikke bruges i avl eller udstilling. De kan risikere at komme ned op til hunden er 8 mdr....men jo længere jo mere usiklkert er det.

• #15   5. aug 2009 nå for søren, vidste ikke hunnerne kunne være bærere af genet...
    det er jo nemlig det med avl og udstilling.... han skal selvfølgelig ikke bruges, hvis tilstanden forbliver som den er, men nu må vi se, om ikke de falder ned inden for længe...

• #16   5. aug 2009 af de hanhvalpe vi har opdrættet har stenene været ned ved 6-7 ugers alderen på nogle af dem og dem hvor der kun var kommet en ned da de var 9-10 uger har endt med at være kryptokide.
    Jeg har hørt om en hvalp der ikke havde stenene ned da den blev solgt som 8 ugers hvalp og dagen efter var begge nede.

Det sidste nye jeg har hørt er at hvis man har en hvalp .... nok fra ca. 3 mdr. alderen.. .. som kun har en sten nede, så skal man se på dens gang, for hvis den har en lille skævhed i bækkenet/hoften, så kan det blokere for at stenen falder ned og hvis man (dyrekiropraktiker) retter denne skævhed tidligt nok, så kan stenen falde ned af sig selv.
    Hvis der mangler en sten pga. genetik/arveligt kryptokisme så vil det dog ikke hjælpe smiley men det "nye" er at al kryptokisme ikke er pga de arvelige

• #17   5. aug 2009 Jeg ville ikke købe en 8 ugers hvalp, hvor stenene ikke var nede, hvis det var med henblik på avl og udstilling. Jeg ville heller ikke sælge en 8 ugers til avl og udstilling, hvis alt ikke var ok der nede.

Så heller vente nogle uger og se, om det retter sig. Er den 12 uger og stadig uden en eller begge sten, ville jeg finde en anden hund.

• #18   5. aug 2009 Charlotte: Nej, de færreste sælger vist med garanti for udstilling, men mange sælger jo 8 ugers hvalpe til folk, som de ved gerne vil gå på udstilling. Jeg har da købt mine hunde med henblik på avl og udstilling, men uden garanti for det. Det er ret normalt.

Sælger du alle dine hvalpe til hygge-hjem? Og hvis du sælger til nogle, der gerne vil udstille, hvor længe beholder du så hunden? Og giver du garanti?

• #19   5. aug 2009 altså hvis han ikke fungerer som udstillingshund, når han bliver ældre, ja så er den jo ikke længere, så må han bare være herhjemme sammen med mig som hyggehund smiley
    men det kunne bare være dejligt at komme på udstillinger med ham, det er jo hyggeligt...
    men i mine øjne bliver han ikke mindre værd, af ikke at kunne komme med til shows. han er sgu skøn som han er...

• #20   5. aug 2009 Michelle: Så er vi enige. Men hvis folk nu kommer og vil købe hund og diger, at de gerne vil udstille, så vælger man jo den hvalp, som ser mest egnet ud på det tidspunkt. Helt enig i, at garantier ikke kan gives! Hvis man skal sælge med udstillings- og avl-garanti, skal man lop i en helt anden pris og alder.

Mener bare, at hvis en som trådstarter skulle købe hvalp af mig og hun sagde, at hun gerne ville udstille, så kunne jeg ikke drømme om at sælge hende en kryptorchid hund.

• #21   5. aug 2009 Hvis (når) jeg skal sælge en hanhvalp på 10 uger (den alder vi normalt sælger hvalpene i) og stenene ikke er nede, så bliver det skrevet i salgspapirene og der bliver afkrydset at den er solgt som familiehund.
    På den anden side så bliver familiehundekøbere - begge køn - opfordret til at udstille og deltage i avlen..... jeg har jo en antalsmæssig lille race.

• #22   5. aug 2009 Vi solgte hanhvalpen fra sidste kuld med kun en sten i pungen. Køber fik besked herom, det blev noteret i sundhedsbog, samt kontrakt. Vi forklarede køber at i værste fald, hvis den sten ik kommer ned inden han er max 12 mdr, så skal den operativt ud, hvilket er dyrere end alm kastration. Vi sagde oprigtigt, at det ik var sikkert den kom ned, så hun skulle være forberedt på, hvis den blev oppe i lysken. I kontrakt er der taget højde for fejlen med prisnedslag, samt at han under ingen omstændigheder må bruges i avl, med mindre hans fejl rettede sig.
    At han manglede en sten blev opdaget ved 8 ugers alderen og da han var 4 mdr manglede han den stadig.

Som Charlotte siger, så kan jeg heller ik forstå dem som sælger dem som udstillingshund. Der kan gå så meget galt imens de vokser op, at ingen kan forudsige, om de egner sig til den tid.

Står der noget i kontrakten om nedslag i pris, hvis stenen ik kommer ned eller hva sker der så? Har du fået ham billigere pga det eller?

• #23   5. aug 2009 Cassius' var faldt ned da vi fik ham otte uger gammel - men en var smuttet tilbage igen, da han fik sin første vaccination tolv uger gammel.

Vi købte ham som familiehund, men fik refusion alligevel. I øvrigt god service, da de ikke ville have noget problem med at sælge ham til andre som tjenestehund.

• #24   5. aug 2009 Mickey's var faldet ned som 8 uger.

Laddie, derimod! Pyha, han måtte til dyrlægen og det var heldigvis en gammeldags dyrlæge, der liiiige ville give det lidt tid ekstra og heldigvis for det. Hans faldt ned, da han var 10 mdr!!!!

Kommentér på:
spørgsmål til han-hunde ejere...

Annonce