{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

Plejehund søges? 6000 Kolding! {{forumTopicSubject}}

Hej. Quila og jeg søger en plejehund, hun kan komme hos evt. en weekend. Quila mangler en til at tage lidt fat i hende, og lære hende nogle ting, som jeg desværre ikke formår. Vi har meget svært ved at blive renlig. Hun vil overhovedet ikke tisse udenfor. Vi har lavet en pyt udenfor i dag, men ellers er det helst inde. Det er bestemt ikke fordi vi ikke er ude med hende, for kan man være andet i dette dejlige vejr? ( Vi er selvfølgelig også ude i sne og slud ) Hun piver lige så snart hun skal tisse, og jeg kan da også se hun snuser rundt, men hun er en stædig dame. Jeg synes simpelthen det er så synd for hende. Vi har en have, men det er en vi deler, og damen vi deler den med vil ikke have der er den mindste lort, så vi samler op, hvilket jo er en skam da det jo muligvis kunne gøre Quila mere tryg. Quila laver ikke de mindste tegn, og hun tisser jo også uden for de "normale" tider. Som mad, leg, søvn .

Så jeg tænkte på en plejehund. Jeg bor selv i Kolding, så hvis der er noget i dette opråde ville det da klart være dejligt. Hvor meget ville det evt komme til at koste.

- Håber det er nogen som kan hjælpe os.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Plejehund søges? 6000 Kolding!
  • #1   20. apr 2008 nej tror heller ikk det vil hjælpe.. tror mere i skal have profesionel hjælp til hende.. det virker da som om hun har et seriøst problem med det at besøge ude..

• #3   20. apr 2008 En hund som kan det. Jeg ved ikke hvad betegnelsen så er for det, men jeg snakkede med en som havde en hund der havde dette "job" Så jeg ved de findes. Hvad end det så hedder. Og sådan en leder vi efter =)

• #4   20. apr 2008 Vi kan jo ikke blive ude i 3 timer, hver evig eneste gang - så kan jeg jo lige så godt slå telt op! Jeg har altså snakket med nogen som havde sådan en løsning. Og alle de hvalpe de havde haft i "pleje" eller hvad i nu vil kalde det ( gider egentlig ikke det flueknepperi, I ved jo hvad jeg mener, hvis i har læst hele min tekst ) var blevet renlig efter 2 dage. Så jeg ved de findes, og tror bestemt det ville hjælpe. Der er jo mange ældre hunde, som hjælper på den måde.

• #5   20. apr 2008 Jeg vil så give retarderet frugt kage ko (sikke et navn..GG*) ret. En plejehund gør ikke din hund renlig...
    Det gør tålmodighed der i mod....Og at i samler op gør ikke hunden mindre tryg ved forhaven. Den tisser der jo også og i må blive udenfor (!) til den har tisset og lavet. Så efter mad, drikke, legning, sovning : Ud med det samme og ellers ud 1 gang hver eller hveranden time.
    Du skriver hun piver og at du synes hun snuser rundt inden hun skal besørge.... Så når tegnene erder, grib en jakke og hvalp og skynd jer ud...

• #6   20. apr 2008 Så i må egentlig bare gerne skrive, hvis det er JER jeg nævner =)
    - Jamen hun gør ikke tegn. Pånær når hun pludselig sætter sig ned, og der er væres hus så stort at når jeg har fået hende ud i haven er hun for længst færdig, og så står hun bare og kigger på mig.

• #7   20. apr 2008 Det må i bruge en weeekend på at lære den, pak en god madkurv og find et sted som kan være "hendes" og luft hende så der fremover indtil hun er tryg ved andre steder og det kan tage rigtig lang tid før de er det....

• #8   20. apr 2008 Er din hund ikke kun 9 uger ??? ... det er altså begrænset hvad man kan forlange af så lille en baby-hvalp......du havde da ikke regnet med , at den allerede ville være næsten renlig nu....
    Så tager du da ret MEGET fejl.....du skal først begynde at undre dig , når den stadig ikke er renlig om 4 måneder.... så bare klø på , med tisseturene og rosen ...:O)

• #9   20. apr 2008 Hun snuser ikke inde. Men er faktisk ikke rigtig interesseret i hvad i mener. Det ikker for at være snerpet, men hundegalleri'mennesker har tit bare en mening, og så er det det. I kender ikke Quila, og nej det er ikke som normale hvalpe. For jeg har da haft hvalpe før. 3 stk. Men dette er ikke det samme.

Skriv - Hvis i kender nogen som har sådan en hund, eller kender til det. Det er det jeg interessere mig for lige nu. =)

• #10   20. apr 2008 Mille:
    Muligt du synes det er flueknepperi.... Men der er altså ingen nemme løsninger når det gælder om at få en hvalp renlig.... Nogen hvalpe er dog nemmere end andre, men det er stadig hårdt arbejde.
    Men du skriver selv, at hunden piver og snuser rundt!! Det er tegnene på at du skal ud med hunden med det samme.... Grib hunden og ud i haven...*SS*

• #11   20. apr 2008 Hold da op, håber da ikke du får større problemer med hunden smiley

• #12   20. apr 2008 Hmmm.....

• #13   20. apr 2008 Nej selvfølgelig ikke . Men hvis du nu gad læse teksten så ville du se, at hun ikke gider at tisse uge OVERHOVEDET. Læs lige teksten . hehe =)

• #14   20. apr 2008 Hun snuner INDENFOR. I læser jo ikke teksten venner. Kom igen =)

• #15   20. apr 2008 hvis hunden skal tisse og i er ude og bliver ude... ja så er det jo ikke sådan at hun kan holde sig i 3 timer til i kommer ind igen... så i må være ude på de gale tidspunkter... for når en hvalp skal tisse så skal den tisse og så går der ikke mange sekunder.....

• #16   20. apr 2008 Mille:
    Det er altså meget normalt for en 9 uger gammel hvalp.... og undskylder på forhånd at jeg skriver dette, da det jo åbenbvart ikke er, hvad du ønsker at høre.
    Held og lykke med din hvalp...

• #17   20. apr 2008 Jeg synes sgu det er synd at blive ude med en hvalp på 9 uger i 3 timer bare fordi man mener , at nu SKAL den altså tisse.... så mit fine gulv ikke bliver vådt... men det er jo bare min mening......

Jeg tror ,at hvis man er alt for hysterisk med at gøre hunden renlig på 3-4 dage.... så får man en nervøs hund ... og det tager meget længere tid....

• #18   20. apr 2008 HOV * UDENFOR .. Hehe. IKKE inde. Desværre.
    Men kom endelig forbi. Så kan vi snakke om det, og så kan i se det. I stedet for at lære mig en masse om en hvalp i ikke kender. Jeg har skam været dette igennem mange gange før. Men ikke hvor en hvalp overhovedet ikke vil tisse ude, og direkte piver når hun skal.

• #19   20. apr 2008 hmm hvad med at snakke med den person igen hvis du er så sikker på at det virker.. altså hvis vedkommens hund kan noget spicielt hvad med så at høre der

• #20   20. apr 2008 hun er da altid velkommen til at gå ud. Vi sad bare ude i haven og hyggede os . Døren står altid åben for hende. Der er skam ikke tvang til hun SKAL tisse.
    Men de skal jo lære det er udenfor, og hun har slet ikke forstået idéen i det.

• #21   20. apr 2008 Det handler jo for he... om tryghed *grrrr*

Det jeg mente med at jeg ikke håbe hun før større problemer er din måde at tage mod råd på........

I guder !

• #22   20. apr 2008 Jamen hvorfor beholdt du så ikke de 3 hvalpe du havde før.... hvis de allerede var renlige da de var 9 uger ???

• #23   20. apr 2008 Det vil jeg også meget gerne. Desværre fik jeg ikke nummert på personen. Så derfor skriver jeg her, men der er kun modgang og kloge ord. Jeg har prøvet, og søger egentlig bare sådan en person. =) Det er alt venner. hehe.

• #24   20. apr 2008 Fordi det var min fars eks kærestes. Da jeg boede med dem smarte. Du skal ikke komme og sige jeg bare går af med mine hunde. Det var lige så meget mine, men da jeg flyttede kunne jeg ikke tage dem med, da de jo havde fundet dig til i familien. Så. Tænk dig lige om, inden du "indirekte" beskylder mig for noget. Tak =)

• #25   20. apr 2008 Tror vist ikke der kan siges andet end ..Hmmmmm...:O(

• #27   20. apr 2008 Du skal vel for søren heller ikke være ude i 3 timer.. En hvalp kan da ikke holde sig særlig længe af gangen..

Og ja hvis det så er 3 timer, så må det være 3 timer..

Og det hjælper da heller ikke at hun kommer hen til en anden hund og skal lære at være renlig (hvis sådan en hund findes, hvad jeg tvivler på), hvad så når hun kommer hjem igen?

• #28   20. apr 2008 Tænk!

Jeg synes at du får rigtig mange gode råd og erfrainger, som du burde tage til dig i den mening de er skrevet - nemlig på en velment måde!..ss....

crist!

Som René skriver, håber jeg sørme heller ikke du får større problemer med den senere, for stakkels hvalp så!

• #29   20. apr 2008 eddi var over et halvt år før han var uhelds fri.. det tog rigtig lang tid for ham.. men heyy rom blev ikke bygget på en dag

• #30   20. apr 2008 Luna var også 5-6 mdr gammel før hun var renlig.. Du kan ikke forvente at sådan en bette hvalp allerede skal være renlig

• #31   20. apr 2008 Jeg er lige blevet beskyldt for at gå af med mine hvalpe og jeg ved ikke hvad!
    og NEJ, jeg skælder hende bestemt ikke ud for at gøre det indenfor, og det får du mig heller ikke til !! For hun kan jo ikke gøre for det, den stakkel.
    Jeg vil bare gerne lære hende det. Men hun forstår det ikke. Crist !

Alt hvad i siger, gør vi jo selvfølgelig også. Kom bare forbi, og kig. Der er altså ingen mishandlet hund her. Tværtimod. Jeg er nok lidt pivet. Jeg synes sgu er det synd når hun piver. Hun er jo ikke lukket ude i tre timer. Hun kan altid gå hjem.
    Jeg føler mig meget angrebet, og hvis der ville blevet skrevet mere "pædagogisk" ville det være nemmere at arbejde med. Jeg søger selvfølgelig hjælp. Men de råd i giver mig, er jo noget alle hundeejere forhåbentlig ved. Jeg forventer på ingen måde hun er renlig nu ELLER snart. nej nej misforstå mig nu ikke. Men det ville da være dejlig hun bare gad tisse udenfor. Det tager hende virkelig lang tid, og det gør hende ked af det.

• #32   20. apr 2008 Synes nu ærligt talt også i er lidt hårde ved trådstarter ....

Og undskylder til trådstarter for irrelevant indlæg ..

• #33   20. apr 2008 9 uger ?? Jeg havde engang en hvlap, han var 7 mdr før han var helt renlig !

• #34   20. apr 2008 Mille

Ud med hende og bliv ude til hun har besørget, der er ikke andet for, om det så tager 3 eller 5 timer....

Hun skal skabe sit eget "sted" i en verden fuld af nye dufte og det sted har hun pt. fundet indendøre.

• #35   20. apr 2008 Mille - vores den mindste - Molly - var da først stueren da hun var henad 7 mdr. eller der omkring. Øv hvor jeg var træt af det - til gengæld har hun ikke ødelagt noget som helst i hjemmet.

Da hun var lille kunne vi ikke se på hende, hvornår hun bad om at komme ud. Så vi brugte bare de faste - efter søvn, leg, spisning og når hun sank ned i bagbenene - og så var der alle de gange, hvor VI bare ikke fattede, at hun egentlig bad om at komme ud. Selv den dag i dag hvor hun er 1½ år gammel sidder vi stadig og diskuterer om hun skal ud eller ej, men nu kan hun heldigvis holde sig lidt bedre GGGGG Hun sidder ofte bare og kigger på os - og så mener hun vel, at DET bør vi da kunne forstå. Når så der er gået for lang tid, så endelig begynder hun at småpive, men det er SÅ fine toner, at jeg næsten ikke kan høre dem. Næste skridt er at hun begynder at blive urolig og trave lidt frem og tilbage. Og sidste hyl er hvad jeg lige har skrevet - ET HYLERI af rang - og så kan vi forstå det (ikke at hun går så lang tid normalt, men sidder man lige og ser en god film ......)

• #36   20. apr 2008 "Jeg søger selvfølgelig hjælp. Men de råd i giver mig, er jo noget alle hundeejere forhåbentlig ved. Jeg forventer på ingen måde hun er renlig nu ELLER snart. nej nej misforstå mig nu ikke. Men det ville da være dejlig hun bare gad tisse udenfor. Det tager hende virkelig lang tid, og det gør hende ked af det. "

Okay...du lyder oprigtigt :o)

Jeg har aldrig hørt om sådan en hund som du efterlyser, dermed ikke sagt at de ikke findes...ss.....

Men indtil du finder sådan en, så er det bedste råd jeg kan give dig, at væbne dig med mild og konsekvent tålmodighed og løfte hende op hver gang du "fanger" hende i at tisse og ellers tilbyde hende muligheden hver 1. - 2. time og efter leg, søvn og mad.

Som andre også har skrevet, er det at du kender 3 hvalpe der lærte det hurtigere slet ingen målestok du kan bruge til ret meget.

For tydeligtvis er din 4. lille hvalp andreledes end de første 3 :o)

Hun ser dejlig ud og også meget ung ud, jeg er sikker på at hun nok skal lære det inde for de næste 3 - 4 måneder, hvis du og i alle arbejder støt, roligt og 100% konsekvent med tisse-træningen.

Pøj-pøj med det.

• #37   20. apr 2008 Lilly var 9 mrd da hun blev renlig.

Silas som jeg fik for en uge siden nægtede at være udendørs bare det er en smule koldt - men det er ikke ham der bestemmer - det er mig. Det handler om at være "hård" og konsekvent og ikke pylre om hunden.

• #38   20. apr 2008 ...og selvfølgelig blive ude, lige ind til hun har tisset og derefter masser af ros til hende :o)

• #39   20. apr 2008 næææ ... det synes jeg ikke.. trådstarter har fået MASSER af velmenende råd i starten af tråden........ men den lille hvalp er altså KUN 9 uger... man kan ikke forlange alverden på 3-4 dage.

Men det kan da godt være DIN hund , kan lære den lille hvalp at tisse... på et par dage... *GG*

• #40   20. apr 2008 Mille - Jeg har været inde og læse hundens profil...

Du skriver at hun er lærenem og intelligent.. Og kan se hun allerede kan en del (håber ikke "hop" betyder spring??)..

Hvordan træner du hende til alt det andet?

Især nu hvor vejret er dejligt har du netop mulighed for at blive ude indtil hun har besørget.. Jeg kan huske hvordan Kayser meget hurtigt blev renlig, men han kunne også gå ud og ind faktisk hele dagen (fik ham i juni hvor det var varmt)..

En hund kan lære det på 2 uger.. en anden - endda fra amme kuld - kan være 1 år om at være sikker i renlighed..
    - Du skal have stor tålmodighed, og er det utryghed vil din hund INTET lære af den anden hund.. Den vil jo netop ikke tisse hvor den anden færdes..

En "plejemor" kan lære en hvalp hvordan er skal reageres på biler, fugle, andre hunde osv.. Altså situationer hvor hvalpen er usikker på hvordan der skal reageres.. Men ikke renlighed, det er noget der kommer med trygheden..

• #41   20. apr 2008 Jeg beskylder skam ikke nogen for noget..

Da jeg fik Luna hjem som 8½ uge gammel var jeg nede med hende (boede på 3. sal) 6-7 gange i timen i den første uge.. og derefter tog jeg det som det kom.. med at øge tiden mener jeg

Men du er nødt til at tage hende ud og blive ude til hun har tisset..Ikke noget med at presse hende eller "holde øje" med hende.. Sæt dig på græsset og nyd det gode vejr.. og ros hende til skyerne når hun tisser..

• #42   20. apr 2008 ovenstående var til
    *I see it all in my baby *

• #43   20. apr 2008 *NITTIB* ... Var den til mig ?

• #44   20. apr 2008 Hun piver, og sidder hos mig. Hun kan ikke forstå hvad det er jeg vil, og tit vil hun slet ikke med ud. Jeg får hende jo altid lokket med ud, men så er det hun bare sidder og kigger - eller ligger sig ned og sover videre . Eller hvad hun nu gør. Alt andet end at tisse i hvert fald. Jeg synes da også det er synd at "tvinge" hende til at være ude i tre timer. Jeg skal måske bare tage mig sammen? Det bare, hvis hun nu forstod at det var ude der skulle tisses også, hvis man kan sige det.
    Jeg skælder hende aldrig ud for at gøre det inde, og forstår også godt det vare længe før vi bliver rigtig renlig. Dette handler bare om hun OVERHOVEDET ikke vil tisse ude. Jeg bliver så fusteret over det, ikke fordi det gør MIG noget, men synes det er synd hun skal tisse i sin egen hule.

-* I see it all in my baby * Tak for dine ord. Det glæder mig at se jeg ikke er monster snerpet. Har følt mig lidt angrebet. Hvilket ingen jo ønsker =)

Er ked af hvis jeg træder jer over tæerne, men bliver lidt "rebelsk" når jeg føler mig uretfærdigt behandet =)

• #45   20. apr 2008 Mille A - du har oprettet din hund d. 10 april - der var den 9 uger, så dvs. at din hund er godt 10 uger, ikke ???

Det er en lille hvalp - så derfor kan du ikke forvente at du kan få den renlig på 2 dage - og der findes INGEN hund der kan lære din hun at blive renlig.
    Det du derimod skal gøre, et at læse nogle bøger om hundens adfærd, for jeg vil ærligt indrømme, at jeg ikke helt tror på din hun ikke viser tegn på det er tid til tissetår. Klart den ikke pver og går til døren, den er kun en baby - DU skal lære den at blive renlig og der gør man med tålmodighed, tålmodighed og tålmodighed og MASSER af ros når det lykkedes.
    Jeg syntes det skinner ret så meget igennem, at du ikke helt ved hvornår en lille hvalp er tissetrængende, det er den når den har sovet, spist og leget. Så start med at tage den lille fims med i haven, når den har sovet og spist - så skal du se, den vil hurtigt finde ud af at det foregår udenfor.

God læse- og arbejdslyst....

• #46   20. apr 2008 *I see it all in my baby *

Du skriver .....Synes nu ærligt talt også i er lidt hårde ved trådstarter ....

Jeg svarede....næææ ... det synes jeg ikke.. trådstarter har fået MASSER af velmenende råd i starten af tråden........ men den lille hvalp er altså KUN 9 uger... man kan ikke forlange alverden på 3-4 dage.

Men det kan da godt være DIN hund , kan lære den lille hvalp at tisse... på et par dage... *GG*

• #47   20. apr 2008 Mille - måske kan grunden være at DU ikke gider være ude?

Leg evt med hende.. gør det lidt mere spændende at være ude?
    Og hvor du kan lide at være, der vil hvalpen føle sig tryg rimelig hurtigt..

Tag en kop the og en bog med ud og nyd det gode vejr.. sæt snor på hende og øv en smule gå-i-line (bare 3 min).. leg find-kiksen-mor-har-smidt-2-meter-fra-dig og sådan nogle ting...

• #48   20. apr 2008 *NITTIB* ... Tror ikke Mickey er den rette til at hjælpe andre med at blive renlig .... smiley Han kan stadig godt have en ups'er på ganggulvet ... Primært om natten ... Dog noget tid siden sidst ... smiley

Men hvis hun gerne ser lidt assistance fra en ældre hund der måske kan hjælpe hendes, så er det vel hendes valg ...

• #50   20. apr 2008 Det jeg hører dig sige er:
    at du søger en anden voksen hund så din hvalp måske bliver lidt mere tryg ved at tisse udenfor.

Det handler om tillid og tryghed og det er selvfølgelig noget I er ved at få indarbejdet, men ting tager tid smiley

måske ville det være en ide for jer at lave sjove ting samme i haven så hvalpen associerer stedet med noget godt - ligesom indenfor.
    held og lykke med projektet

• #51   20. apr 2008 Luna fik da ikke engang lov til at sniffe i starten.. Det var bare ned, hver gang hun havde spist, drukket, leget, sovet og så lige et par gange til.. så som sagt var vi nede 6-7 gange i timen

• #52   20. apr 2008 Pinky ... ej come on .... Emnet omhandler tisseudetræning ... Ikke alenehjemme træning osv ...

• #53   20. apr 2008 I see it all...... hvis hvalpen er meget alene i starten, bliver den jo ikke lige så hurtig tryg ved det hele... måske derfor den så ikke er tryg nok til at turde tisse.... så det hænger jo altså sammne

• #54   20. apr 2008 $ Pinky Babs $ - Her har jeg så nogle svar =)
    - Jeg er hjemmegående. Så jeg er hjemme hver dag, lige indtil august. Også derfor vi valgte at få hende nu. Der er masser af tid til det.
    - Ja vi træner hjemme med hende =)
    - Hun er ikke alene - medmindre hun går ind i et andet rum.
    - Vi går ca. 15-30 min af gangen. Med mange stop, og pauser, hvor vi sætter os ned, så hun kan snuse ordentlig rundt. Det hele skal jo med.
    - Vi går med hende ca. 3 gange om dagen det kan dog godt blive 4.
    Men vi har have. Så hvis spørgsmålet er hvor mange gange hun er ude, så kan jeg ikke helt fortælle dig det. Men det er mange . Flere end jeg lige kan holde styr på =)

• #56   20. apr 2008 Du behøver slet ikke gå tur med hende endnu.. I skal bare ud i haven og få hende tisset af.. gåture kan komme om nogle uger

• #57   20. apr 2008 I misforstår mig, føler jeg. Det er bestemt ikke fordi jeg forventer hun skal være renlig lige nu. Men hun vil ikke tisse ude, overhovedet. Altså slet ikke.
    Det er der problemet er. Ved godt der kommer en masse uheld, men hun har næsten ikke tisset ude.

• #58   20. apr 2008 Camilla og Pinky ... Ja okay ... Tænkte ikke før jeg tastede ... Beklager smiley

• #59   20. apr 2008 Jeg tager endnu en tur ud nu. Så svarer igen når hun har tisset, hvis i mener jeg skal tvinge hende til at blive ude til det er gjort. Ses senere =)

• #61   20. apr 2008 Citat:
    Hun er jo ikke lukket ude i tre timer. Hun kan altid gå hjem.
    Citat slut.

Som JEG forstår det, går hun selv ud uden at du nødvendigvis er med? SÅ kan jeg godt forstå at hun ikke er tryg ved at tisse derude.... Når jeg har hvalpe, er jeg med derude HVER gang og traver rundt i haven og hygger mig. Det skal lige siges at vi har en 3000 kvm. stor have, så det bliver til nogle traveture. Både i regn og slud, om natten, midt i madlavningen (mange sorte retter i hvalpetiden) og mine hunde er blevet renlige på under 1 uge. Så det der med at tro at man bare kan lukke hvalpen ud og så klarer den det hele selv: glem det. Gå med hende ud HVER gang!!!

• #63   20. apr 2008 Må lige give Mette H ret ....

• #64   20. apr 2008 Pinky ... Weeeee godt :D:D

• #65   20. apr 2008 Mille A - jeg tror altså det handler lidt om, at du er mere obs på hvornår hun skal tisse.
    Og hvad mener du egentlig med hun ikke vil ud ? Lukker du døren op og forventer hun går ud alene ???
    Du skal være der med hende - og det er når hun har sovet, spist og leget ? lidt ekstra. Det er MANGE gange i døgnet når hun er så lille.

• #67   20. apr 2008 Jeps Mette H, helt enig!

....OG hun skal sørme huske at blive derude sammen med den hele tiden, gør det til noget hyggeligt for dig selv også, så skal det hele nok komme..ss....

• #68   20. apr 2008 *LOL*

Mange der var enige der..ss....

• #69   20. apr 2008 Mille - tisser hun på aviser indendøre ?????? Hvis hun gør - og det er dét der gør, at hun føler sig tryg, så skulle du måske lægge et par aviser udenfor (holdt fast af et par sten). Bare en idé.

• #70   20. apr 2008 Mille, det du forestiller dig er at en tissedygtig hund vil kunne vise din hvalp hvordan man gør, er det rigtigt forstået?

Det kan faktisk få den stik modsatte effekt, fordi du derved kommer til at give hvalpens base (jeres have) en lugt af fremmed, voksen hund. Og det kan være rigtig voldsomt for sådan en lille størrelse at skulle tisse hvor der er lugt af voksne hunde, hvorfor det også er bedst at finde et tissehjørne der ikke lugter af andre hunde/finde et sted at gøre helt jeres eget for din lille hvalp.

• #71   20. apr 2008 Husker du forresten ALTID at vaske af med Rodalon, når den lille har tisset indenfor ??????? Hun bliver jo ret logisk tiltrukket til at tisse på steder, der lugter genkendeligt (og dermed godt). Og de steder er det jo, at I skal have flyttet udenfor ;o)

• #72   20. apr 2008 Hvis man leger med sin hund i haven.... så tisser den automatisk , når den har leget et stykke tid.......hvis man så roser ... læs...( spiller idiot ) og hurtige er der med en godbid.....så nægter jeg at tro , at denne hvalp er den eneste i hele landet , der ikke fatter pointen.... *GG*

• #73   20. apr 2008 Og så husk når du roser, at lægge stor vægt på DYYYYYYGTIIIIIIIG - HAR DU TIIIIIISSETTTTTT - MORS LILLLE TIIIIISSSSSEEEEEETROLD o.s.v.

• #74   20. apr 2008 *LOOOOOL* weeeee

• #75   20. apr 2008 Forresten - min gamle labradorpige blev stueren på en weekend - bare lige for at træde i det he he he he he

• #76   20. apr 2008 Min hvalp blev os renlig fra den ene dag til den anden..... hvilken dag, er jo så en anden snak......

• #77   20. apr 2008 Når man snakker om solen skinder den sørme =) OG så blev der tisset og rost med godbid . Hurraaaa.
    Nej venner, jeg er ALTID med hende ude. Jeg snakkede om at når vi var ude i haven kunne hun altid gå ind, hvis hun ikke ville være ude længere. Vil aldrig lade min hund være alene, og slet slet ikke når hun er hvalp da. Det er gak. Ved aldrig hvad hun finder på at spise. Jeg er skam lige ved hendes side hele tiden.
    Når hun ikke vil med ud, så betyder det at jeg står uden for døren og kalder på hende. Men hun vil ikke med. Men vi får hende da altid lokket =)

• #78   20. apr 2008 Den kan jeg godt slå.... æ...bæææ buuuu..... min Lasse tissede kun inde 2 gange... aldrig bummelum... og sov hele natten , ...fra kl. ca. 24.oo til 6.oo.... Praler lige lidt også , nu vi er ved det ...:O)

• #79   20. apr 2008 * Altså hun kan gå ind når hun vil - betyder at jeg sidder ude sammen med hende.
    Hun er aldrig alene. Det er vigtigt for mig at understrege. =)

• #80   20. apr 2008 Super at hun fik tisset ude.....

• #81   20. apr 2008 Dejligt:-) Og vil hun ikke ud, så må I bære hende *S* Det kan I godt her i starten:-)

Men god start.. vi håber det fortsætter:-)

• #82   20. apr 2008 Det håber jeg også. =) Jeg krydser alt hvad jeg ejer på det ..
    Bare et par af gangene i hvert fald. Det kunne være skøøønt smiley

• #83   20. apr 2008 Sådan smiley

• #84   20. apr 2008 Mille - nogle gange så kommer det bare lige pludselig og andre gange skal man næsten knokle for at komme så langt som til at få et lille bitte tegn, men det skal nok komme. Du må bare ha' tålmodighed og masser af rosende ord og Rodalon ;o)

Jeg har i øvrigt aldrig givet godbidder for at tisse m.v. kun rosende ord.

• #85   20. apr 2008 wee dygtig lille hund... og du sagde hun ikke vil tisse uden for... hehe tosset hunde mor hehe (det er ment på en god måde)

• #86   20. apr 2008 Hehe selvfølgelig er det da det =)
    Jamen jeg blev også helt overrasket, på en rigtig dejlig måde .. hihi..

Kommentér på:
Plejehund søges? 6000 Kolding!

Annonce