1.126 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Forstoppelse på BARF? Forstoppelse på BARF?

Hej alle - har to dejlige engelske bulldogs (hanhunde) på henholdsvis 7,5 mdr. og 21/2 år som har været på BARF ca. en mrd. - jeg skriver fordi at den lille nu ikke har haft afføring siden mandag aften - ved godt at det sikkert er at råbe vagt i gevær men skal jeg give noget laksantia eller andet for at få gang i den lille mave - han virker glad nok og legesyg som han plejer

Håber at I kan give mig svar hurtigst muligt ...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forstoppelse på BARF?
  • #1   23. apr 2008 Tror det er helt naturligt at maven bliver lidt træg i starten, især hvis der har været meget ben og brusk med i foderet.
    Som *Q* skriver - lyt efter om der er lyd i maven og mærk evt. efter.
    Sørg for at der er rigeligt vand hele døgnet.
    jeg har i perioder fodret mest med råt kød og lidt grønt, men suppleret med tørfoder (ved godt at ægte Barfere siger man ikke må blande....) men så har afføringen også været mere uregelmæssig. Det er den nu næsten altid, for jeg fodrer meget forskelligt....kan godt være jeg er sær, men min hund får hvad der lige er, sammen med hendes tørfoder, ben, rå kylling osv.
    jeg bekymrer mig ikke, med mindre der ikke er kommet noget ud efter godt 3 døgn alt efter hvad hun har fået, og selvfølgelig iøvrigt virker frisk. Er mere bekymret når afføringen er tynd.

• #2   23. apr 2008 Loppefrøskaller eller Psyllumskaller kaldes de også er gode mod maven.

Min hest får det blandt andet pga af sandforstoppelse, og hunden i weekenden da han havde spist tændblokke.

• #3   23. apr 2008 Alexandra: Av puha! Tændblokke.. Hvordan kunne vapsen dog få det ned?

Bliver de så ikke slemt forgiftede?

• #5   23. apr 2008 Berit 2-½ år skal du læse det som *GG*

Ellers prøv at give indmad, det vil nok kunne få systemet i gang.. Lever og sårn

• #6   23. apr 2008 når man barfer skal man vide hvor meget kalk/ben, kød osv. de skal have. ellers bliver de forstoppet.... En bulldog på 7,5 mdr. er det vigtigt at ikke få for meget kalk, men heller ikke for lidt da det kan ødelægge hans knogler og led. Måden man kan se det på er om deres aff. bliver kithvidt, så skal man holde igen med kødbenene...
    en gylden regel er at de skal have 1/3 del kød, ben og grønt. og så skal en hund der vokser osse have fosfat ellers kan de ikke optage kalken...

• #7   23. apr 2008 Synes ellers det var flot med en hund på 21½ ;O)

• #8   23. apr 2008 chevie

Bulldogen er åbentbart altædende....:-(

Jo det er røvgiftigt. Vi havde været væk hele dagen og da vi så kom hjem lå tændblokkene spredt i hans kurv, men ved ikke om han kun har tykket i dem, eller om han rent faktisk har spist et par stykker. Så læser man på pakken : Ved indtagelse, undgå opkastning!!! Ja så må man jo have fat i dr. dyr en lørdag aften. Heldigvis kunne det så klares pr. tlf og med lidt mælk blandet med loppefrøskaller...:-)

Kommentér på:
Forstoppelse på BARF?

Annonce