Forstoppelse på BARF? Forstoppelse på BARF?
Hej alle - har to dejlige engelske bulldogs (hanhunde) på henholdsvis 7,5 mdr. og 21/2 år som har været på BARF ca. en mrd. - jeg skriver fordi at den lille nu ikke har haft afføring siden mandag aften - ved godt at det sikkert er at råbe vagt i gevær men skal jeg give noget laksantia eller andet for at få gang i den lille mave - han virker glad nok og legesyg som han plejer
Håber at I kan give mig svar hurtigst muligt ...
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
Som *Q* skriver - lyt efter om der er lyd i maven og mærk evt. efter.
Sørg for at der er rigeligt vand hele døgnet.
jeg har i perioder fodret mest med råt kød og lidt grønt, men suppleret med tørfoder (ved godt at ægte Barfere siger man ikke må blande....) men så har afføringen også været mere uregelmæssig. Det er den nu næsten altid, for jeg fodrer meget forskelligt....kan godt være jeg er sær, men min hund får hvad der lige er, sammen med hendes tørfoder, ben, rå kylling osv.
jeg bekymrer mig ikke, med mindre der ikke er kommet noget ud efter godt 3 døgn alt efter hvad hun har fået, og selvfølgelig iøvrigt virker frisk. Er mere bekymret når afføringen er tynd.
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 385
Min hest får det blandt andet pga af sandforstoppelse, og hunden i weekenden da han havde spist tændblokke.
dec 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 3.831
Bliver de så ikke slemt forgiftede?
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
Ellers prøv at give indmad, det vil nok kunne få systemet i gang.. Lever og sårn
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
en gylden regel er at de skal have 1/3 del kød, ben og grønt. og så skal en hund der vokser osse have fosfat ellers kan de ikke optage kalken...
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.609
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 385
Bulldogen er åbentbart altædende....:-(
Jo det er røvgiftigt. Vi havde været væk hele dagen og da vi så kom hjem lå tændblokkene spredt i hans kurv, men ved ikke om han kun har tykket i dem, eller om han rent faktisk har spist et par stykker. Så læser man på pakken : Ved indtagelse, undgå opkastning!!! Ja så må man jo have fat i dr. dyr en lørdag aften. Heldigvis kunne det så klares pr. tlf og med lidt mælk blandet med loppefrøskaller...:-)
Forstoppelse på BARF?