{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.391 visninger | Oprettet:

Opstart på Barf... {{forumTopicSubject}}

Nåede aldrig at få kopieret min oprindelige tråd i en af de andre grupper, så jeg håber at i vil bære over med mig, at jeg spørger igen igen....

Nu har jeg efterhånden læst alle trådene herinde omkring opstart, og forslga til forskellige fodreplaner, og håber i vil rette mig, eller komme med svar på mine spørgsmål som jeg er usikker på jeg har forstået korrekt.

Jeg har to bamser på omkring 43 kg, hvoraf min tæve er 5 år og min han 13 måneder - dvs at min tæve skal dagligt have 860gr, at spise, og min han indtil han er fyldt 18 mdr skal have 2,2 kg, eller???

- Man skal ikke fodre på faste tider, da der så er risiko for dannelse af mavesyre på faste tider, og det er bedre med en jævn fordeling, og derfor skæve fodringstider (?)

- Inden overgan fra tørkost til Barf skal hundene faste 24 timer så tarmsystemet er tomt, og en ensartet fordøjelse vil finde sted (forskellige varighed af fordøjelse af hhv tørkost og råfodring)

- I opstartsperioden gives 3 dage med kallun og herefter 3 dage hvor der er blandet vitaminer og grøntsagspulver i.

- Efter 4 uger på Barf sætter man en ugentlig fastedag ind i fodreplanen, og fastedagen lægges dagen inden bendagen så hunden får det fulde udbytte af knoglerne.

- Indmad må ikke kun bestå af indmad (hunden kan ikke tåle den mængde indmad), men skal gives sammen med lidt kød.

- Svinekød - kan give forstoppelse

- Fisk skal fryses ved - 20 grader pga bakterier fx rundorm, men hvis man køber frysefisk vil dette problem være afhjulpet da frysevarer er nedfrosset ved - 21 - 23 grader

- Kallun gives efter en bendag eler kød/bendag så tynd mave undgåes.

- Glukosamin - kemisk / naturligt, hvad er det man køber hos fx dyrlægen?

- Grøntsager som pulver eller blende selv, havd er at foretrække? Hvor stor variation skal der være hvis man vælger selv at blende?

Når i taler om bendag går jeg ud fra det er knogler som hunden skal tygge, eller????

DXP pølser, hvad er det?

Måltider - 1 eler 2 gange dagligt, hvad er at foretrække?

Hvor meget skal man til opstart købe hjem af de forskellige ting, hvis man skal have til f 1 måned... ved godt jeg kan regne det ud selv eller det vil sige jeg er en tumpe til, at regne så jeg ville enden med for lidt ... og vil ikke stå og mangle.

Sorry mit laaaaaaaaange indlæg, men er jeg helt på afveje?


/ Trine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstart på Barf...
Kommentér på:
Opstart på Barf...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce