1.313 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Opstart på BARF Opstart på BARF

Jeg har tit overvejet om BARF er noget for os.
Hunden vil gerne have rå ben med lidt kød på, men de gange han har fået feks en torntap ( de der opretstående ryghvirvler ) fra en ko med det kød, der er for besværligt for slagteren at skære fra, så har han simpelthen overskidt hele stuen dagen efter.

Hvordan har I andre skiftet fra tørfoder til BARF og hvor smertefrit gik det ?

Grøntsager vrænger han af... Ikke engang et stk gulerod vil han have.

HVIS jeg skal igang med BARF, så bliver det ikke færdig hakket i små poser... det bliver noget med at købe "affald" fra slagteren og hele og halve dyr..
Men hunden kan vel ikke leve af kød alene ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opstart på BARF
  • #1   2. mar 2013 Okse er generelt hårdt for maven, derfor starter man dem på lyst kød som f.eks kylling for at undgå racermave.

• #2   2. mar 2013 Aha.... Det var så første fejl smiley

Tak

• #3   2. mar 2013 smiley Ib: men der er jo tusind måder at gøre det på. Men dengang jeg startede for 10 år siden -før det blev trendy- var det standard viden , idag starter BARFcentrene jo hundene op på kallun der er totalt nærringsfattigt, hvilket resultere i rigtig mange hunde bliver mega syge.. men igen: de er jo "proff" , vi andre er bare hundeejere så hvad ved vi;) ?

Jeg ville starte ham på kylling -altid.

• #5   2. mar 2013 Og der er så næste forskel: mine får ikke alt det der oliefnidderfnadderbarftilskud. De lever af kød dertil får de lidt hvidløgsgranulat.
    Så får de de fiskeolietabeletter som vi også spiser (hvis vi husker det) og Nova får hyben for sin slidgigt.
    Grønt og rester får de hvis vi har noget i overskud og så får de også rå æg ca. en gang om ugen for vitaminer (igen hvis vi husker det.)

• #6   2. mar 2013 I denne uge har de f.eks fået :
    Mandag : Hest med ben.
    Tirsdag: Kylling med ben
    Onsdag : oksestruber
    Torsdag : Tøm-køleskabet. Der var lidt æg, lidt pålæg med sidste dato, lidt rugbrød, en rest chiliconcarne oveni fik de så et lille lammeben.
    Fredag : Groft hakket lam og lammekallun
    Lørdag: idag : står der oksekød med ben til optø. Vi har så i morges delt min morgenmad hvor de fik lidt honningmelon, noget pære og jordbær.

Skal nok tilføjes at i min optik er hunde altædere med en kødpræference, ikke strikt carnivore.

• #9   2. mar 2013 Stine: aha jeg læste det som var det alle de tilskud fra BARFcentrene som gør det hele mega besværligt;-)

• #12   2. mar 2013 Præcis.

har du prøvet at blande det med hakket kød og f.eks et par skeer græsk yougurt?

• #13   2. mar 2013 Skal lige tilføje det heller ikke er alle dage mine gider det grønne.. jeg plejer at give det hvis de på turene begynder at spise græs, så bliver de tilbudt lidt og så glider det gerne ned:)

• #15   2. mar 2013 wierd. har du prøvet stædighed.. ? spis det der er eller også spiser du ikke?

• #17   2. mar 2013 Albert spiser alt blandet råt kød ( minus gris ), men grøntsager og frugt køber jeg moset på frost ved en barfforhandler. For at få han til at spise frugt/grønt blander jeg det i hans køs ca en gang om ugen. Lakseolie får han en tsk af hver dag, som han slubrer i sig.
    Ben får han en til to gange ugentlig.

• #18   2. mar 2013 Jeg vil gerne..
    Men vil ikke betale i dyre domme for færdigmixet barf.
    Men omvendt synes jeg også jeg ved for lidt om det til at kunne sammensætte en fornuftig foderplan..

Bliver jeg for teknisk og kompliceret inde i mit hoved?? Gør jeg det sværere end det egentlig er ?

• #19   2. mar 2013 Ib : det synes jeg jo smiley

Vi fodre vores 4 for mellem 500 -1000 kr om mdr.

• #22   3. mar 2013 Morten: aner ikke hvad vores koster i strøm.. den er energiklasse A ..

Ja det kræver lige man gider sætte sig ind i en hunds basisernæring, men det behøver ikke være hverken besværligt eller dyrt. Det er MEGET billigere for os at råfodre end at tørfodre + at hundene bedre kan li det + at vi ser væsentligt mere energi/glans og livskvalitet på råt end tørt.

• #26   3. mar 2013 Morten: næh vi køber ind til en måned af gangen som vi plejer og så har vi bare fundet de rigtige steder. Det er et spørgsmål om at gøre sit fodarbejde.

f.eks kylling kan det sagtens betale sig at købe i f.eks fakta på frost.
    Sidst vi faldt over et tilbud kostede 2 kg 15 kr.

• #28   3. mar 2013 Dine spørgsmål hjælper også mig Morten.. tak for dine input smiley

Min tvivl ligger i om jeg kan få ham til at spise andet end kød, når det ikke er puttet ind i en foderpille..
    Og i forvejen er han meget småt spisende, så jeg tvivler på han gider æde tørfoder som suplement hvis han får kød.

• #32   3. mar 2013 Tak for link. Det vil jeg lige kigge på

• #50   5. mar 2013 Okay.. Skal lige se om jeg forstår det rigtigt..

Hunden behøver intet grønt.. Den kan nøjes med kød alene.
    Skift mellem kød fra forskellige dyr.. kylling, lam, hjort, hest, gris.
    pas på med okse i starten.
    Giv kallun en gang om ugen.
    giv ben 2 gange om ugen ( også kød.. Ik ?)

Hvis man giver kylling med ben gælder det så som ben ?
    Skal ben være noget man kan forvente hunden kan spise helt på en dag eller ?
    Jeg har hørt man skal være lidt varsom med kallun, men kan ikke huske hvorfor.

• #53   5. mar 2013 Hjerte, lunge, nyre, lever er godt.. ik ?
    Sådan i begrænsede mængder

Er det ligemeget om det er frisk eller tørret ? Feks lunge

• #55   5. mar 2013 Struber fra f.eks okse, hest og kalkun er også gode. Det har mine fået idag. Sammen med lidt hjerte og oksekød.

Kommentér på:
Opstart på BARF

Annonce