Misbrugt. {{forumTopicSubject}}
Hunde med piercinger, tatoveringer, tylskørter og anden unødig beklædning/pynt.
Hunde med alene hjemme-problemer får et bur at være i, og vupti! Så er problemet løst (for ejeren!).
Hunde, der videresælges pga manglende tid, lyst, engagement, what ever!
Hunde, som flås levende og bruges som pelskant på modetøj (åh nej, men jeg vidste jo ikke, pelsen kom fra en hund!)
Hunderacer med stor efterspørgsel, hvor hundene lever deres liv som fødemaskiner og kun er blevet anskaffet pga forventet indtjeningsmulighed.
Og så videre...
Og sidste nye tiltag:
Hunde, man kan leje i X antal dage om ugen, og så være dejligt fri for ansvaret resten ugens dage.
(Saxet og oversat fra hjemmesiden http://www.flexpetz.com ”Ideen til Flexpets blev startet af en gruppe hundeelskere, som desværre måtte erkende, de ikke havde muligheden for at at blive ansvarlige hundeejere på fuld tid.
Grundene kunne være: Forbud mod hundehold i boligen, travlt arbejdskema, travl hverdag.
Hvad de alle havde tilfælles var et ønske om at bruge noget tid sammen med en hund, og sådan opstod Flexpetz.”
Der kan vist ikke længere være tvivl om, at der efterhånden er mange mennesker, der ser på hunde som bare endnu et forbrugsgode. :o(
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 844
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.001
aug 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 1.124
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 730
en hund er en hund en kat en kat hvis man ønsker sig andet skulle man nok bare købe sige en dukke
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.752
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 93 Svar: 839
det gavner både hund og ejer.
Hunden får motion og kommer ud. Ejer får selskab, mulighed for at finde ud af om en hund er for dem./ knytte sig osv.
Ja sgu. Tag bare og ryd alverdens gader for hunde, shine dem op og lej dem ud til folk der ønsker en hund, men ved de ikke har tid eller mulighed for at tage sig af dem hele dagen.
Øreringe og kuperinger er ikke lige noget jeg går ind for.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Jeg tror nok ikke at hunde med ustabil baggrund er de mest egnede til den form for omgang med mennesker. Det er netop de hunde der har mest brug for faste rammer og trygge hverdage.
Nervefaste hunde med tryg opvækst i hht mennesker ville nok egne sig bedre
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 252
Da påklædning af hunde var nyt for mange, var forargelsen stor over tylskørter, hatte og andet (der ikke hører sig hjemme at iklæde en hund), men når vi udsættes for noget forargeligt længe nok, bliver vi hærdede, og der skal mere til næste gang.
Piercinger og tatoveringer er nu blevet introduceret i rækken af hovedløse behandlinger af hunde.
Jo mere, vi udsættes for noget negativt, des mere neutralt forekommer det.
Det er godt og heldigt, at vi er i stand til tilvænning, at vi har overlevelsesinstinkt, men det er dårligt, hvis det er på bekostning af sund fornuft og naturlighed.
Den sunde fornuft og respekten for vores medskabninger bør fortælle os, at det er dybt forkert at jonglere med dyrenes levevis, som når vi forlanger at de skal kunne passe ind i vores travle hverdag.
Hvorfor have hund, hvis man ikke har tiden til den? Det er forkert at forlange af en hund, den skal være alene mange timer hver dag (8-10 timer), blot for at vi kan hygge os med at have hund, når vi langt om længe kommer (trætte) hjem om aftenen.
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 47 Svar: 272
Undskyld jeg siger det men synes det er noget fis at sige.. De fleste mennesker arbejder i 8-10 timer om dagen, så hvis man har et normalt arbejde kan man ikke have hund????
Fis.... Mine er alene hjemme 8 timer om dagen også er de med mig overalt resten af dagen.. De lider ihvertfald ingenting..
Så er det kun folk på bistand eller pensionister som må eje hund fordi de er hjemme hele dagen eller hvad mener du???
Ellers er jeg enig med dig i alt andet
Misbrugt.