{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

Endnu en artikkel om "kamphunde" {{forumTopicSubject}}

Endnu en artikkel til debat..
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11331423.html

Den handler om at dyreinternaterne ikke vil tage imod muskelhunde længere..

To dele jeg især bider mærke i:

"Vi bliver kontaktet af rigtig mange unge mennesker, som har fået hunden, fordi den er smart, eller fordi den fungerer som en slags potensforlænger."

og

"Vi har forsøgt at give kamphunde videre til familier, men de er alle sammen blevet sendt retur og er efterfølgende blevet aflivet. Hundene kan ikke tåle at skifte hjem, og det er i forvejen nogen meget skrøbelige hunde. Meget af tiden kryber de langs væggen, og når de så ser en anden hund, så går de helt amok."

Helt ærligt, var det ikke bedre for hundene hvis de blev ulovlige?
For hundende selv, så der ikke blev ødelagt så mange af dem..

Vi kan diskutere hvorvidt de er "gale" fra starten af, muskelhunde, men det er svært at argumentere imod at en amstaff der er ødelagt er noget mere farlig for mennesker og andre dyr end fx en chiuahua..

Hvad kunne ellers være en løsning for at gøre hunden uinteressant for "de forkerte typer"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en artikkel om "kamphunde"
  • #1   25. apr 2008 hunden bliver helt klart mere interessant for de forkerte typer hvis den er ulovlig....
    Og så kan de der har styr på racen ikke holde den, hvilket jeg synes er synd... Jeg ville sku blive noget trist hvis mopsen blev forbudt...


  • #3   25. apr 2008 Camilla: Tja, men som alle andre forbud vil man ikke gribe ind over for de eksisterende, så du ville få lov til at beholde din mops men du kunne bare ikke få hvalpe eller få en ny senere..

    Jeg ville heller ikke blive glad hvis cairnen blev forbudt, men der er andre racer, endda andre typer hunde jeg kunne tænke mig hvis det var hele terrie typen der blev forbudt..

    Du kan da ikke mene der ikke er andre end mopsen du ville eje?


  • #4   25. apr 2008 Jo det kan jeg søsser.... Jeg vil da blive utrolig ked hvis ikke jeg kan købe mops i fremtiden fordi de var ulovlige..... De vil så kun ku blive ulovlige for at kysse for meget på folk men alligevel.....

  • #5   25. apr 2008 De har også haft det oppe i radioen idag. Der talte de med et internat, der sagde at de i gennemsnit har andre hunde i 18 dage, men muskelhundene har de mindst den dobbelte tid.

    Desværre tror jeg det er en følge af flere ting: hovedløs avl der har taget overhånd og personer der ikke har sat sig ind HVAD det vil sige at have en hund af den kaliber... Taberne ??? Hundende + det skaber voldsomme problemer for de relativt få mennesker der virkelig har styr på deres avl og hunde, der kender deres oprindelse og ved har med at gøre.


  • #6   25. apr 2008 rigtig smydi... taberne er nemlig hundenen..... men folk har så travlt med at deres hund uden tavle bare er så sød og den skal da parres med nogen andre.........

  • #7   25. apr 2008 det er bare så træls at læse og høre om... jeg bliver sur og ked af det og især når der står at det primært er unde mennesker der køber en amstaff og derefter går af med den... men de skriver sikert ikke at det er fordi at hunden er kommet i lømmelaldren og at det egentlig bare er fordi de ikke har tænkt det igennem inden de får en hund.. især med den her race..

    jeg har ALTID ville have en golden eller labrador.. jeg mødte to som havde amstaff og jeg var side bange for dem... jeg så hvordan de havde opdraget deres hunde og så at hvis man bare kæmper lidt for det så er de, de bedste hunde i verdnen.. jeg brugte ca. 1 ½ år på at læse om racen og snkke med folk der havde den race osv.. og SÅ besluttede jeg mig for at det var en race for mig...

    ikke for at gøre mig bedre end andre men jeg ville ønske at alle der fik en hund gjorde sig de tanker inden... for jeg bliver ked af det hvis min hund skal forbydes pga. dumme mennesker....

    jeg går stærkt ind for at alle der vælger at skal have en hund skal tage en eller anden form for kørekort til den.....


  • #8   25. apr 2008 De hunde der er ulovlige i DK kan du sagtens købe alligevel.. i DK.
    Et forbud vil ikke virke efter hensigten.

    Så længe der ikke er nogen der kan definere præcist hvad man mener med kamp / muskelhunde, så kan man heller ikke forbyde den gruppe af hunde..

    En amstaff er jo bare en terrier... Eller hvad ??


  • #9   25. apr 2008 Alle hunderacer burde man skulle have kørekort til...
    Det kunne være man skulle desideret lave et hundekørekort man skal vise for at kunne købe en hund..
    så i stedet for krydser til "bil" "motorcykel" osv skulle der være de forskellige typer : muskelhunde; showhunde; terrier; jagthunde osv...
    Og så skulle man have deltaget i mindst det kursus der tilhørte ens hunderace for at købe en hund?

    Og så syntes jeg i stedet for den heksejagt der er på blandinger så burde der bare være mere styr på det, stambog på ikke racerene hunde, alle hunde har rødder, og der er ikke mange rigtige "hul i hegnet" længere, hvor man ikke mindst har en idé om hvem hannen er..

    For at købe en blanding skulle man have et kryds for hver race der er i hunden (fx mere end 1/4 af)

    Så var vi ude over det med uvidende købere.. ?


  • #10   25. apr 2008 Nu har jeg desværre selv kun haft dårlig oplevelser med ”kamphunde” men alligevel har jeg stor respekt for dem der virkelig gør noget for racen, dem der tager deres opdræt seriøst, det skal lige siges at jeg ikke har noget i mod racen, jeg vil bare ikke nærme mig sådan en hund uden at kende ejeren og vide hvad han/hun er for en person og hvordan hunden er opdraget.

    Det er sgu skide synd for de seriøse opdrætter at hunden er blevet stemplet, de gør jo et stort arbejde for at sikre at det er en sund og rolig hund.

    Jeg forstår også godt de internater der ikke længere vil modtage disse hunde, for ja den gør MEGET større skade hvis de bliver tossede end en lille hund på 1kg kan gøre, og det er jo ofte også disse hunde der, som lederen også udtaler, har haft unge ejer der manglede noget respekt og ikke har haft nogen som helst idé om hvad sådan en hund kræver og derfor er hunden ikke blevet trænet og scosialiseret (staves?) hvilket resultere i disse trælse situationer.

    Undskyld det lidt roede indlæg, kom MEGET sent hjem fra byen *G*


  • #11   25. apr 2008 Jeg kan ikke se at pga problemer med de såkaldte kamphunde, skal ALLE der ønsker en hund have et kørekort til den.

    Den "berømte" gamle fru Jensen, med hendes puddel, der evig og altid går i snor og passer sig selv - skal hun nu inden hun erhverver sig den næste, til at bestå kørekort ??

    Jeg synes det er trættende, at fordi der er problemer med en slags hunde, skal det tørres af på alle de andre, der ikke har problemerne. Ligesom muskelhund.dk der foreslår at samtlige hunde skal gå i snor !

    Ja klart - lad os da lade det gå ud over dem, der ingen problemer har med deres hunde ...

    Jeg har svært ved at se at det skulle være vejen frem.

    Men er enig med "For stamtavler" - forbyd alt avl på dem uden stamtavler, så er man da nået et stykke af vejen.



  • #12   25. apr 2008 Martine
    Jo faktisk ville det ikke skade, jeg har flere gamle familiemedlemmer der ikke burde have hund..
    Bla. min mormor, hun var for gammel til at få en hvalp ved den sidste hun hun fik, hun havde haft rigtig godt af et kursus, min far og min moster der har haft hund 50 år kunne også godt bruge et kursus i hvad en hund er, de forstår ikke hvordan de fungere i hovedet og de kan slet ikke finde ud af hvordan man opdrager, heldigvis har vores hunde min mor som jeg har været til hundetræning sammen med, så hun kan "hjælpe" dem, men min far er stedig, han har haft hund hele sit liv, der ikk nogen der kan eller skal lære ham noget..

    Jo jeg syntes alle skulle have et kursus, og der skulle være et børne kursus også, for familier med børn hvor forældrene skulle lære at takle situationen børn vs hund og børnene skal lære hvordan man behandler en hund!

    Og jo Gerda på 85 skal også have gennemgået det kursus, for selvom en puddel måske ikke er farlig hvis den bliver misopdraget, men derfor er det sku da stadig synd for en hund at den bliver skældt ud når den kommer tilbage, at den bliver straffet som man i gamle dage straffede sit barn når det var uartigt, at den aldrig lære ordenlige manere så den skal gå med kvæler halsbånd eller andre misforståede "gå pænt ting"

    Ville du selv tage SKADE af at bruge et par timer om ugen over et par uger på at lære om hunde, om din race og om adfærd og opdragelse?

    Jeg tror det ville være til så stor gavn for de hunde der er i klemme i dag at det ville opveje den "ulempe" der ville være for dem der allerede har den viden..

    Desuden tror jeg altid man kan lære noget nyt..


  • Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 144
    #13   25. apr 2008 Et kursus til alle hunde-ejere er sgu at skyde gråspurve med kanoner. Man rammer de forkerte.

    For at kommet "problemet" til livs, skal der en skarpere kontrol med avlen til. Ingen tvivl om, at en amstaff og lign. kan være rigtig gode familiehunde. Men det kræver altså den rette ejer der tager den tid det tager.
    Desuden kræver det også at ejerne ser virkeligheden i øjnene, istedet for bare som normalt at himle op med, at hunden er det man gør den til.
    Nej, hunden er det man gør de til, under forudsætning af de gener den har. En boarder collie er kan også være en skidt hund, hvis den får en ejer der ikke sørger for den er aktiveret og stimuleret.

    Næææ, mere kontrol med avlen af disse hunde. Ikke sådan at køberen skal godkendes, men avleren skal have en godkendelse, som bevis for det er velovervejet parringer der ligger til grund, og ikke penge.
    Som det er nu, er der meget stueopdræt af disse hunde, med alle mulige krydsninger. Nogle af ejerene ved ikke med sikkerhed hvilken race de står med.
    Har da ind imellem set en staff. bullterrier stå til salg som en amstaff.... Skræmmende.


  • #14   25. apr 2008 Søsser -

    Nej, jeg ville nok ikke tage skade af at bruge et par timer ekstra udover de 10-12 stykker ugentligt jeg bruger i forvejen på min hund.

    Jeg synes at dit udgangspunkt at gamle mennesker tilsyneladende ikke er ret gode til at have med hunde at gøre er totalt ulig min oplevelse af det. Jeg møder en del ældre, der har nogle velfungerende og glade hunde, når jeg er ude på mine ture med min egen.

    Og det er jo iøvrigt ikke deres hunde, der ender på diverse internater og forsiden af aviserne, så jeg har stadigvæk enormt svært ved at se hvorfor vi skal have kørekorts-krav til den gruppe af mennesker, fordi der er nogle "kamphunde-ejere" der tilsyneladende ikke kan finde ud af andet end at skade racen.

    Det er efter min bedste overbevisning ikke den vej vi skal rundt.

    Lav restriktioner på avlen - sæt prisen op på hundene ... men lad være med at tørre det af på andre hundeejere, at der er problemer med den type hunde - det kommer der ikke den ønskede effekt ud af.



  • #15   26. apr 2008 det er menneskerne her der er problemet og ikke amstaffen!! Hvis man vælger og gøre amstaffen ulovlig kaster folk sig bare over en anden muskuløs race. Dette kan blive den amerikanske bulldog, rotweiler dobermann eller en i princippet hvilken som helst race og så bliver det denne race, der bliver et problem!!
    En amtaff er ikke en farlig hund normalt!
    Der er flere ting der spiller ind her, når det går galt med de såkaldte muskelhunde. Og i alle ender og kanter er det udelukkende menneskernes skyld.

    Interresant race= stor (ulovlig) import fra især østlandene. Disse hunde kommer tit fra hundefabrikker og her går alt tit galt.
    Indavl
    ingen eller meget lidt sosialisering med mennesker og andre dyr, dette i sig selv ødelægger en hvalp.
    Manglende livsvigtigte vaccinationer- dette kan være afgørende for om hunden bliver syg eller tosset.
    Disse hvalpe bliver tit taget tidligt fra moren og lever måske en uge eller 2 i en papkasse! 6-8 ugers alderen lærer de af moren, at man ikke må bide. Disse hunde er bare ikke hos deres mor i den alder- der er de solgt videre.

    Nogle mennesker mishandler ligeledes bevidst deres hund, for at få en farlig hund. De bliver typisk isoleret i hvalpetiden og slået. Dette kan gøre alle hunde ustabile og utilregnelige. Det er desværre bare en hund med en lav smertetærskel, kraftige stærke kæber og gode muskler derfor er den populær blandt disse mennesker.

    Jeg har læst, at over 90 procent af de amstaffer der er i dk, ikke er rene racer. dvs. de faktisk er blandingshunde og det er nogen af disse hunde der er problemer med. Det er ikke rene amstaffer der er problemet.
    At begynde og blande forskellige hunderacer kan i sig selv være et problem. Du kan blande 2 forskellige super intilligente stabile hunde og alligevel være uheldig, at få en eller flere uintilligente eller ustabile og måske utrilregnelige hvalpe/hunde. Dette afhænger, af om deres gener passer sammen.

    Hvis i kigger i alle hundebøger står der at en amstaff er en familiehund. Denne race blev avlet og "fremstillet" med henblik på, at være en hengiven familiehund. hvor der imod en engelsk bulldog har været avlet med henblik på, at skabe en kamphund og tyrehund. dette gælder og mange andre racer.

    Men har man en utilregnelig hund man ikke stoler på, burde hunden blive aflivet. Det lyder måske barsk, men hvis den er til fare for andre er dette det eneste rigtigte og gøre. Det er jo nødvendigvis ikke ejeren skyld.

    vores amstaff er 100 procent hengiven og tro mod vores familie. Hun er kærlig, utrolig nem og har aldrig været aggresiv. Børn (og voksne) kan stikke fingrene og hele armen ind i munden på hende, hive hende i ørene og halen og "slå" hende og hun kunne aldrig finde på andet end, at gå sin vej. Hun kan med alle hunde, hun kan dele mad, kødben, legetøj alt. Og så er hun en hund der tilpasser sig fantastisk. Er jeg syg og ligger på sofaen en hel uge, ligger hun på sofaen en hel uge! Er vi meget aktive en uge og smådovne den næste tilpasser hun sig. Hun passer på os og huset. Er jeg ked af det, viger hun ikke fra min side og er der nogen der "gør mig ondt", som da min mor skulle tage en splint ud, af min fod viger hun heller ikke fra min side, bliver urolig , hvis hun ikke må være hos mig og er meget opmærksom på om det er "ok" eller om hun skal blande sig. siger vi hun skal gå i stuen/køkkenet/haven ligegyldigt hvad gør hun det. Hun er intelligent og skøn!
    Vi har frøer i haven og sommeren. ser hun en små gør hun og står og hopper ligesom frøen. Hun gør dem ingenting. Vi har aldrig fundet en død frø i vores have!!

    hvis folk ikke mener dette er en god hund så vil jeg gerne vide, hvad en god hund er!! Jeg stoler 100 procent på vores såkaldte kamphund


Kommentér på:
Endnu en artikkel om "kamphunde"

Annonce