12. aug 2007 Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 9 Emner: 223 Svar: 2.183
Så nemt kan DIN hund blive en annens.. {{forumTopicSubject}}
I går overtog jeg en dejlig Ambull pige:-)
Hun har selvfølgelig chip,men de JEG overtog hinde fra havde ikke fået hinde omregistreret fra hinde De havde købt hinde fra(stakkels Hund) så hun stod stadig i forrige ejers navn.
Jeg ringer til hunderegisteret for at høre hvordan jeg så skal gå fram for at få hinde over i mit navn....
De siger "Tag til din veterinær så du kan få scannet fram et chipnr og ring os tilbage når du har det ,for uden chipnr kan vi ikke gøre noget"
Det gør jeg så...og jeg får ALLE oplysninger på både hunden og den der står som ejer!!
Men min dyrlæge kan ikke finde et tlf til damen så han skriver alle oplysningerne ned til mig og ber mig om at gå hjem og ringe til hunderegisteret igen.
Det gør jeg så.........og siger at eftersom jeg ikke kan finde noget tlf nr på ejeren så kan jeg jo heller ikke komme i kontakt med hinde for at omregistrere hunden og spørger så til hvad jeg skal gøre?
Damen hos hunderegisteret spørger så.. "Er det en hund du har tænkt dig at beholde så?"
Jeg svarer at "Ja,det er det da,men enten jeg eller jer skal jo på en eller anden mde ha fundet denne ejer først,ikke?"
Damen i tlf siger "Nej,nej,det er ikke nødvendig....hvis du er sikker på at du vil beholde hunden så kan jeg sende dig en tro og love erklæring hvor du skriver at hunden er din og så laver jeg det om her inde hos os"
Efter samtalen sidder jeg tilbage med maaange tanker....
Er det virkelig SÅ nemt at "stjele" en hund??!!!
Jeg er dybt chokkeret over at det kan være så nemt!!
Det vil jo faktisk sige at det tager ca 1 uge fra DIN hund er blevet stjålet til den faktisk IKKE er DIN længre!!!!
Om ca 1 uge er Peach min.....uden at forrige ejer har haft en sk... at sige om den sag.
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 3.981
Men hvis hunden er stjålet, er den jo også efterlyst, og så ville det jo blive opdaget, inden den var omregistreret.
aug 2007
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 9 Emner: 223 Svar: 2.183
Jeg blev lidt sat ud af den tlf samtale....
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.225
aug 2007
Aligevel,men de oplysninger på bordet.....så bliver Peach altså skrevet over på mig med en tro og love erklæring......og Peach er ikke engang det navn hun står registreret på.
Jeg syns det er skræmmende!!!!
Jeg har aldrig mine hunde bundet udenfor uden tilsyn...og nu kommer jeg da ihvertfall ALDRIG til at gøre det!!
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 80 Hunde: 2 Emner: 534 Svar: 3.706
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 345 Svar: 2.134
aug 2007
aug 2007
De kender mig efterhånden meget godt jo
Så nemt kan DIN hund blive en annens..