{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

dyrevældfærd... hvad ville i vælge {{forumTopicSubject}}

jeg har fået en helt enestående invitation til en dialog med en dyrevælgfærdsordfører fra folketingen. nu er mit problem så bare at jeg er gået lidt i baglås... for hvor skal jeg starte og slutte.. tror jeg vil vælge to - tre emner ud også gå en dybten med dem....

men hvad ville i vælge hvis i fik lov til at vælge et punkt i måtte ændre på i dyreværnsloven ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dyrevældfærd... hvad ville i vælge
  • #1   28. apr 2008 Hårdere straf for mishandlig af dyr...

• #3   28. apr 2008 Hårdere straf for mishandling af dyr og oprettelse af et effektivt dyrepoliti.

• #4   28. apr 2008 Bedre udnyttelse af hundeloven i forbindelse med agressive hunde

• #5   28. apr 2008 tvangs fjernelse af hunde, hvis ejeren ikke viser interesse for dem.

• #6   28. apr 2008 helt sikkert hårdere straf ved mishandling af dyr.

Kørekort til hund, så hvis ens hund æder en anden hund, så får man frataget sit kørekort, og har man hund uden kørekort, så er det ind og ruske træmmer! No pardon! Det er for latterligt folk kan få lov til at ødelægge den ene hund efter den anden, opdrage en hund til at være et våben, og lade sin hund drøbe andre hunde. Hunden bliver så aflivet og hvad sker der? Ejeren køber da bare en ny hund, og det hele forfra!!!

Dyrepoliti til bl.a. at opretholde ovenstående.

Der skal ske noget! Der skal være nogen at kunne henvende sig til, og så skal klappe falde!!! DK skal ikke tollerere måden nogen behandler dyr på! Så penge til et ordentligt velfungerende dyrepoliti. Men hvad nytter et dyrepoliti hvis der ikke er ordentlige straffe? Så det ville jeg tage fat på.

• #7   28. apr 2008 Dyrepoliti. Helt 100%
    Derudover bedre forhold for produktionsdyr, f.eks grise og høns samt transportreglerne for dem.

• #8   28. apr 2008 Snakkede med en motorcykelbetjent igår om bla. dyretransport herhjemme, han havde lige været med til kontrol mod svinetransporter og var overrasket over hvor lidt forhold der blev fundet, hans personlige mening var at bøderne får mange til at overholde reglerne herhjemme.

• #9   28. apr 2008 Har hunde rettigheder skal der også være folk til at håndhæve dem,, dvs Dyrepoliti, for ALLE dyr,, ikke kun hunde jo smiley
    Og Meget højere straf for mishandling af dyr,,
    Hvis dyret ikke trives hos ejeren, synes jeg man skal kunne hjælpe, og hvis ikke det går, så overtale ejeren til at skaffe sig af med hunden,, ja det lyder hårdt men er i sidste ende bedst for begge parter

• #10   28. apr 2008 indførsel af dyrepoliti og bedre forhold for produksdyr

• #11   28. apr 2008 jeg er også stor tilhænger af et 'dyrepoliti' men nok ikke i den forstand som det vi ser i eks USA - i USA har man faktisk heller ikke noget dyrepoliti..

man har dyreværns 'kunsulenter' (ved ikke havd de ellers skal kaldes) som undersøger og efterforsker dyreværnssager, men skal de ind på en grund, eller afhente et dyr som ejeren ikke vil give fra sig frivilligt eller have rejst en sigtelse, så skal de til den lokale cherif og have en kendelse og en betjent med sig... lige som her hjemme er der i USA kun en Den udøvende magt --- politiet....

- men jeg syntes klart at vi skal have en politi enhed for er sat af og bemidlet til dyreværrns sager...jeg tror enddag også at det ikke ville være nødvendigt med så stor en enhed. for eks ti mand kan lave en meget bedre samlet indsats end 100 mand fordelt ud på 200 sager.

• Kristina M
    Kristina M Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #12   28. apr 2008 Helt klart hårdere straf for mishandling af dyr... Dyrene har jo aldrig selv bestemt at de skal være ved os så vi har bare af at behandle dem ordenligt.

Og så skal vi have noget dyrepoliti!!! Det vil være noget der kunne sætte gang i en dialog om dyrevelfærd.

Og så syntes jeg lige du skulle vende den nye lov om heste med ham også... Den er vist ikke helt gennemtænkt.

• #13   28. apr 2008 kristina -- uhhh.. det er sku et område jeg ikke er helt skarp i

• #15   28. apr 2008 HELT KLART KØREKORT, SAMT HÅRDERE STRAFFE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #17   28. apr 2008 Det er da lykkedes i andre lande at gennemføre kørekort, hvorfor skulle det så ikke kunne være muligt i DK??

• #18   28. apr 2008 dyrepoliti. og hundekørekort....
    dette dækker også alle problemer på en gang

• #20   29. apr 2008 jeg må også sige at jeg er enig med fæhunden i at et hundekørekort hører til i utopia --- for hvordan skal vi sikre os af folk virkelig har det.. skal det være staten der opdrætter alle hundene også skal vi henvende os hos dem for at få en hund...

så jeg må desværre skuffe jer - kørekortet bliver ikke et af de emner jeg vil bringe op - jeg mener også det vil være at skyde græspurve med kanoner at agumentere for sådan et på nuværende tidspunkt -

Kommentér på:
dyrevældfærd... hvad ville i vælge

Annonce