Halv-blind {{forumTopicSubject}}
Jeg var til dyrlægen igår med min ene hund, hans højre øje har været meget mørkt i lang tid, men her på det sidste er det næsten blevet helt sort og der ser ikke ud til at være meget liv inde bagved. Og så er han også meget klodset, går ind i dørkarme og andre ting, men han har altid været en lille klovn.
Så jeg fik beskeden om at han er ved at blive helt blind på højre øje... Trist
Heldigvis er det sket gradvist, så hans venstre øje har langsomt trænet sig til mere styrke. Udenfor er der ingen problemer da han har sin gode næse og den anden hund fungerer lidt som "førerhund" når de løber rundt.
Igår tog jeg det meget pænt og havde det helt okay med det, men efter at have gået idag og haft tid til at tænke over det, gør det faktisk mere ondt end jeg troede. Men jeg ved jo at han stadig er den samme dejlige dreng, med eller uden syn! Det er bare svært at tackle, da der er så mange forholdsregler vi skal til at tænke på.
Er der nogen der har erfaringer med hunde der er svagtseende/halvblinde eller blinde?
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.332
Som barn boede jeg ved siden af nogen der havde en helt blind schæfer. Den kendte os på lugten og lyden af vores stemmer. Den kunne finde rundt på gården hvor den boede, og gik aldrig væk, selvom der ikke var hegn for. Den livede sådan i mange år inden den døde af alderdom 14 år gammel
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 98 Svar: 1.002
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 98 Svar: 1.002
Han klarer sig fint og jeg ved at han nok skal klare resten af sit liv udmærket. Jeg skrev bare fordi jeg havde brug for at komme af med det og tankerne er blevet meget mere positive efter jeg har læst jeres historier.
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
Min mors hund er 11 år og helt blind. Det har den været i 2 år nu.
Den har det rigtig godt. Er så dygtig og bruger næsen ufattelig meget.
Hun går selvfølgelig af og til ind i nogen ting. Men mest hvis nu er på besøg her, eller hvis der lige står et møbel et sted hvor det ikke plejer.
Da hun var her i søndags, var det fantastisk at se, at hun sagtens kunne finde hen til havelågen, hoveddøren mm.
Når hun er ude at tisse, hjemme ved sig selv, lukkes hun ud af f.eks bagdøren, og som min mor og hendes mand sætter sig ind i stuen til kaffe, ja så står hun da bare ved terrassedøren og vil ind.
Hun trives rigtig godt, og er en rigtig god hund
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
Halv-blind