{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

Halv-blind {{forumTopicSubject}}

Jeg var til dyrlægen igår med min ene hund, hans højre øje har været meget mørkt i lang tid, men her på det sidste er det næsten blevet helt sort og der ser ikke ud til at være meget liv inde bagved. Og så er han også meget klodset, går ind i dørkarme og andre ting, men han har altid været en lille klovn.
Så jeg fik beskeden om at han er ved at blive helt blind på højre øje... Trist smiley Heldigvis er det sket gradvist, så hans venstre øje har langsomt trænet sig til mere styrke. Udenfor er der ingen problemer da han har sin gode næse og den anden hund fungerer lidt som "førerhund" når de løber rundt.
Igår tog jeg det meget pænt og havde det helt okay med det, men efter at have gået idag og haft tid til at tænke over det, gør det faktisk mere ondt end jeg troede. Men jeg ved jo at han stadig er den samme dejlige dreng, med eller uden syn! Det er bare svært at tackle, da der er så mange forholdsregler vi skal til at tænke på.

Er der nogen der har erfaringer med hunde der er svagtseende/halvblinde eller blinde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halv-blind
  • #1   29. apr 2008 Hunde er gode til at tilpasse sig et liv med nedsat syn. Bare ikke flytte om på møblerne smiley

Som barn boede jeg ved siden af nogen der havde en helt blind schæfer. Den kendte os på lugten og lyden af vores stemmer. Den kunne finde rundt på gården hvor den boede, og gik aldrig væk, selvom der ikke var hegn for. Den livede sådan i mange år inden den døde af alderdom 14 år gammel

• #2   29. apr 2008 Jeg er helt sikker på at han nok skal tilpasse sig. Men jeg må ærligt indrømme at vi, efter at have brugt tusinder af kroner på adfærdsterapeuter, har fået sat nogle ting på plads ang. hans opførsel. Der har været så mange gange hvor vi har tænkt at han var sindssyg, men nu ved vi hvorfor han reagerer underligt i forskellige situationer og kan så tage den derfra og undgå at han kommer i situationer hvor han kan blive usikker.

• #4   29. apr 2008 Vi havde faktisk en puddel, der var helt blind(grå stær), dyrlægen sagde, at vi ikke skulle begynde at operere ham, da har på det tidspunkt allerede var gammel. Han blev jo gradvist dårligere og dårligere til at se, og som sagt var han helt blind til sidst. Han klarede hverdagen til UG, man kunne tage med ham op i byen, og han fandt uden problemer hjem. Dertil kommer at han stadig rendte på damebesøg, hvis han "så " sit snit til det. Så det er ikke nødvendigvis en "dødsdom" at få at vide, at ens hund er blind eller delvis blind. Vores blev 18 år. Han blev aflivet fordi vi skulle flytte, og det ville være synd for ham, at skulle flytte til et nyt hus, han ikke kendte, derfor fik han fred. Han var ellers stadig frisk og glad:-)

• #6   29. apr 2008 Der er overhovedet ingen dødsdom over Aramis, det kunne vi aldrig nogensinde drømme om medmindre det virkelig blev nødvendigt!
    Han klarer sig fint og jeg ved at han nok skal klare resten af sit liv udmærket. Jeg skrev bare fordi jeg havde brug for at komme af med det og tankerne er blevet meget mere positive efter jeg har læst jeres historier.

• #7   30. apr 2008 Hej
    Min mors hund er 11 år og helt blind. Det har den været i 2 år nu.
    Den har det rigtig godt. Er så dygtig og bruger næsen ufattelig meget.
    Hun går selvfølgelig af og til ind i nogen ting. Men mest hvis nu er på besøg her, eller hvis der lige står et møbel et sted hvor det ikke plejer.

Da hun var her i søndags, var det fantastisk at se, at hun sagtens kunne finde hen til havelågen, hoveddøren mm.
    Når hun er ude at tisse, hjemme ved sig selv, lukkes hun ud af f.eks bagdøren, og som min mor og hendes mand sætter sig ind i stuen til kaffe, ja så står hun da bare ved terrassedøren og vil ind.
    Hun trives rigtig godt, og er en rigtig god hund smiley

• #8   30. apr 2008 Jeg havde for flere år siden en cocker som meget tidlig blev næsten blind, og han levede et godt liv med det han blev 13 år.

Kommentér på:
Halv-blind

Annonce