1.902 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
blind hund blind hund
Jeg har en veninde hvis hund bliver blind inden for et halv år til et år
Vi er opsat for at gøre alt for at hunden skal trives og leve på bedst mulig vis . Selvgølgelig ikke hvis hun har smerter eller hun kommer til skade men mit spørgsmål er hbordan vi træner hende til at kunne færtes rundt og leve på bedste måde eller hvis der er nogle der har erfaringer med hunde der er bleven blind .. det skal sige hjnden kun er1 år gammel så vi vil virkelig gøre alt
0 synes godt om
jul 2010
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 274
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.788
En hund på 1 år har hele livet foran sig. Vil så ung en hund være tjent med et liv som blind? Et liv uden løbeture, træning, hundeleg osv.
Alt skal foregå i snor. Huset kan aldrig blive ommøbleret. Hunden vil have svært ved at trives med ændringer, andre hunde, eventuelt også mennesker, fordi den ikke kan opfatte signaler korrekt.
nej, det er ikke værdigt, efter min mening.
Vi har muligheden for at vælge det mest værdige for vores dyr. Og det bør vi gøre.
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 189
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.854
Men det kommer meget an på hunden. Jeg har oplevet nogle hunde der blev helt sky og bange da de mistede synet. Dem synes jeg ikke man skal holde liv i for hver en pris.
Men der er nogle hunde der stort set ikke mærkes af det, som har samme æivsglæde og gå på mod.
Men det er forskelligt fra hund til hund.
sep 2012
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 241 Svar: 9.474
sep 2012
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 651
Møblerne blev stående det samme sted, og turene var faste ruter. Hun blev aktiveret med lege hvor øre og næste skulle bruges mere end synet.
Jeg ville give det en chance og se hvordan hunden tager det.
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 64
Men skulle bestemt tages hensyn. Kunne ikke stille noget der hvor hunden var vant til at gå, den havde sine faste ruter den gik, både inde og ude i haven når den var løs.
Husker engang der blev plantet et æbletræ i haven, og den stakkels hund blev ved med at gå ind i det, min far flyttede æbletræet to meter og så var der ingen problemer overhovedet.
Men der hvor den plejede at gå, der kunne man ikke lave tingene om, hverken ude eller inde. Ikke noget med lige at smide en skoletaske i gangen eller stille en kasse midt på gulvet.
På sine lufteture udenfor hjemmet i snor gik de også kun faste ruter med den hvor den følte sig bekendt med omgivelserne, men var tydeligt den følte sig mest tryg i haven og hjemme hvor den var sikker på hvor tingene var.
sep 2012
blind hund