1.902 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

blind hund blind hund

Jeg har en veninde hvis hund bliver blind inden for et halv år til et år
Vi er opsat for at gøre alt for at hunden skal trives og leve på bedst mulig vis . Selvgølgelig ikke hvis hun har smerter eller hun kommer til skade men mit spørgsmål er hbordan vi træner hende til at kunne færtes rundt og leve på bedste måde eller hvis der er nogle der har erfaringer med hunde der er bleven blind .. det skal sige hjnden kun er1 år gammel så vi vil virkelig gøre alt

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  blind hund
  • #1   25. mar 2013 Hvorfor bliver den blind?

• #2   25. mar 2013 Jeg er ikke den mest optimistiske på det område. Jeg forstår nemlig ikke hvorfor man skal holde liv i hvad som helst.
    En hund på 1 år har hele livet foran sig. Vil så ung en hund være tjent med et liv som blind? Et liv uden løbeture, træning, hundeleg osv.
    Alt skal foregå i snor. Huset kan aldrig blive ommøbleret. Hunden vil have svært ved at trives med ændringer, andre hunde, eventuelt også mennesker, fordi den ikke kan opfatte signaler korrekt.
    nej, det er ikke værdigt, efter min mening.

Vi har muligheden for at vælge det mest værdige for vores dyr. Og det bør vi gøre.

• #3   25. mar 2013 Den har 2 forskellige øjn sygdomme som jeg på ingen måde kan huske hvad hedder .. og malene kan godt følge dig men vil ikke bare aflive hunden før vi kan se hvad den kan og hvor meget hendes anden hund kan hjælpe ..har set blinde hunde som har en snor til en anden hund så hun kan rende fri .. men vi vil vente og se om det er værdigt for hunden og er det ikke det er jeg også sikker på hun bliver aflivet men vi kæmpe for hende

• #4   25. mar 2013 Jeg synes man skal lære hunden at gå bag ved en, for på den måde kan man skærme den for ting. Derudover kan man lære den signaler så man kan guide den på afstand ("højre", "venstre", "stop", "vend rundt").
    Men det kommer meget an på hunden. Jeg har oplevet nogle hunde der blev helt sky og bange da de mistede synet. Dem synes jeg ikke man skal holde liv i for hver en pris.
    Men der er nogle hunde der stort set ikke mærkes af det, som har samme æivsglæde og gå på mod.
    Men det er forskelligt fra hund til hund.

• #5   25. mar 2013 Petra tak det er nogle gode råd og ja er helt enig vi må vente og se hvordan hunde reagerer på det hele

• #6   25. mar 2013 min barndomshund levede som blind de sidste år. min far dyrkede meget at gå de samme 3 ture med ham HVER dag da han fik konstateret grå stær. Så da han mistede synet helt vidste han stadig hvor han gik. Derudover trænede de spor og godbidssøg og felt i haven. Det var også strengt forbudt at flytte møbler så længe Jay levede. (min mor var meget glad for at flytte rundt i stuen.)

• #9   25. mar 2013 Lyder godt der er nogle gode historie rundt omkring smiley

• #10   25. mar 2013 Min gamle hund fik grå stær, hun havde 5 gode år uden syn, hun boede hos min far, hvor hun er vokset op.
    Møblerne blev stående det samme sted, og turene var faste ruter. Hun blev aktiveret med lege hvor øre og næste skulle bruges mere end synet.
    Jeg ville give det en chance og se hvordan hunden tager det.

• #11   25. mar 2013 Mine forældre havde også en blind hund i mange år, den trives ganske fint og var en glad og rolig hund.
    Men skulle bestemt tages hensyn. Kunne ikke stille noget der hvor hunden var vant til at gå, den havde sine faste ruter den gik, både inde og ude i haven når den var løs.
    Husker engang der blev plantet et æbletræ i haven, og den stakkels hund blev ved med at gå ind i det, min far flyttede æbletræet to meter og så var der ingen problemer overhovedet.
    Men der hvor den plejede at gå, der kunne man ikke lave tingene om, hverken ude eller inde. Ikke noget med lige at smide en skoletaske i gangen eller stille en kasse midt på gulvet.
    På sine lufteture udenfor hjemmet i snor gik de også kun faste ruter med den hvor den følte sig bekendt med omgivelserne, men var tydeligt den følte sig mest tryg i haven og hjemme hvor den var sikker på hvor tingene var.

• #12   25. mar 2013 Tak gor de gode råd jeg giver dem vidre til min veninde

Kommentér på:
blind hund

Annonce