1.440 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Beholde blind hund? Beholde blind hund?

Jeg fik i sidste uge mistanke om at min hund var meget tæt på at være blind. Så torsdag fik jeg ham øjenlyst.

Jeg blev meget overrasket da dyrlægen som det første sagde der ikke var nogen grund til at dryppe hans øjne. Hans pupiller reagerede alligevel ikke på lys.

Jeg troede han stadig kunne se skygger, men fik at vide han var totalt blind. Jeg havde allerede på forhånd besluttet at han skulle aflives.

Men hvad med jer andre? Hvis hunden ellers var sund og rask på alle andre måder, ville I så have aflivet eller beholdt den?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beholde blind hund?
  • #1   2. mar 2014 det kommer i allerhøjeste grad an på selve hunden.

Jeg havde en yorkie der blev blind som følge af diabetes.. long story... men hun klarede sig fint. Hendes mentalitet gjorde at hun støttede sig op af mig til at sørge for at hun ikke rendte ind i ting - både ude og hjemme.
    Man skal selvfølgelig ikke rende og flytte rundt på møblerne hele tiden - for hunden ved hvor tingene bør være, og kan derfor oftest finde rundt uden problemer hjemme og uden at støde ind i ting.

• #2   2. mar 2014 Jeg voksede op med en foxterrier der var blind. Han var 13 år da jeg blev født Og han klarede det UG. Min far sørgede for ingenting blev lavet om i huset og han kun kunne gå i underetagen. Derudover gik de kun de ture han kendte osv.
    Det fungerede fint indtil han som 15 årig blev aflivet af anden årsag.

• #3   2. mar 2014 Kys min...
    Herhjemme kunne han også godt gå rundt uden at støde ind i ting og på tur holdt han sig bare enten til mig eller en af de andre hunde. Men ved dyrlægen så jeg tydeligt hans problemer. Gik ind i ALT.

• #4   2. mar 2014 jeg havde stadig min yorkie med hvor jeg havde lyst... dog var hun i snor eller på arm hvis jeg endte et sted hvor der lissom ikke var plads på fortovet til at hun kunne gå uden at støde ind i noget/nogen.
    Hun lærte ret hurtigt ellers at når jeg sagde 'pas på!', så skulle hun stoppe op, og gå tættere til min stemme - så jeg var hendes øjne når vi ikke var hjemme.

• #5   2. mar 2014 Du omtaler ham i datid.. du har måske allerede sagt farvel til ham?

• #6   2. mar 2014 Jeg voksede op med en blind Puddel. Hun blev dog først blev på de senere år. Intet problem i at have hende. Kun når der blev flyttet møbler eller ting udendørs. SÅ rendte hun ind i tingene nemlig.

• #7   2. mar 2014 Jeg havde så ikke noget valg med min da hans dårlige bagben (hypermobilitet i haserne) ikke kunne tåle den mindre aktivitet. Mistede næsten alle muskler på meget kort tid. Så var han ikke blevet aflivet pga blindhed, var han det nok pga bagbenene.

• #8   2. mar 2014 Gør mig ondt Lotte.

• #9   2. mar 2014 Sarah.
    Ja min skønne Desse blev aflivet i torsdags kun 10½ år gammel.

• #11   2. mar 2014 Det vil til hver en tid komme an på hunden, vil jeg mene.

• #13   2. mar 2014 Stine
    Jeg ville da så netop synes det var ekstra slemt for hunden at skifte hjem hvis den var blind.
    Alt vil jo være nyt for den. Både omgivelser og ejere.

• #14   2. mar 2014 Det kommer helt sikkert an på hunden. Pudlen blev vel 15 år og var blind i de 5 vil jeg skyde på. Det er mange år siden.
    Som skrevet opførte hun sig helt normalt, udover at hun var blind. Så længe møblerne stod hvor de plejede så navigerede hun efter dem, hun kunne endda løbe rundt i huset hvis der blev kaldt på hende. Men der blev jo bla. bygget om et år og der tog det hende lige lidt tid at finde ud af tingene igen.

• #15   2. mar 2014 Jeg syntes ikke du skal aflive på grund af at den blind
    Jeg havde en Samojede for mange år siden som blev øjenlyst og havde grå stær på begge øjne og vi fik at vide at han ville blive blind Men dyrlægerne sagde at hvis man lod ham gå i vante omgivelser og ikke flyttede rundt på ting ville han næmt kunne få et godt liv som blind

• #16   2. mar 2014 Det kommer an på hunden. Hvis den fungere fint nok med det, så beholdt jeg den.

• #17   2. mar 2014 Inger: hunden ER aflivet.

• #18   2. mar 2014 Inger N
    Det her drejer sig ikke om hvorvidt min hund skal aflives eller ej, for det er han allerede.

• #19   2. mar 2014 Ok Det havde jeg overset Jeg ville ikke have aflivet

• #20   2. mar 2014 Hvis han havde været sund på alle andre områder, ville jeg nok også have overvejet det. Men som jeg skrev længere oppe, så havde han dårlige bagben, der ikke kunne tåle den mindre aktivitet.

Jeg har det godt med min beslutning og ville gøre nøjagtigt det samme igen. Få øjenlyst så årsagen var kendt og derefter aflive

• #21   2. mar 2014 Floyd ville blive aflivet hvis han blev blind, sådan et liv ville jeg ikke byde ham.

• #22   2. mar 2014 Lotte Ok jeg forstår din beslutning når der var andt galt med ham smiley

• #23   2. mar 2014 Ingen slædehund kan trives med at være blind. Uden synet kan de ikke udføre den opgave, de holdermest af: at trække og arbejde.
    Så her ville blindhed medføre aflivning. Alt andet ville være synd for hunden.

• #24   2. mar 2014 Som andre skriver, kommer an på hunden.. Mit barndomshjem's sidste shi-tzu var blind de sidste 3 år af hans 15 år gamle liv, han var en glad og aktiv dreng, så længe der ikke blev flyttet rundt på møblementet, og han ellers var tæt på os på ture osv, så fungerede han rigtigt fint

Kommentér på:
Beholde blind hund?

Annonce