{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

Børn og hund {{forumTopicSubject}}

Vi har bla. en datter på 12 år som meget gerne vil lege med Holger. Desværre har hun lidt svært ved at aflæse hans reaktioner og tit ender det med han bliver snotforstørret og begynder at lege'bide'. Altså ikke hårdt bid, men bare tager armen/hånden ind i munden. Ville aldrig tolerere et bid! Vi har mange ange prøvet at forklare hvordan hun skal lege med ham og viser dagligt hvordan der er forskel på leg og opdragelse og hvordan vi opnår gensidig respekt. Men Holger har efterhånden ingen respekt for hende, fordi hun vifter med fingrene/armene og dirigerer rundt med ham konstant. Fx. gør hun ofte det at hun kalder ham til sig, somme tider med rent kropssprog, og når han så kommer glad over til hende skubber hun ham væk og skælder ham ud. Det er SÅ synd for ham. Vi har virkelig prøvet at skære det ud i pap for hende mange gange og jeg har opfordret hende til at træne ting med ham i stedet for bare at tumle rundt med ham. Vi har prøvet at skælde hende ud i stedet for Holger når han er blevet for vild. Og nu er jeg snart ved at løbe tør for idéer.... Hendes lillebror er god til at læse Holger og Holger elsker og respektere ham. Men på en eller anden måde er vores datter altså endt nederst i hirakiet. smiley Er der nogle herinde der har nogle links til sider med idéer til børn til hundelege og evt. noget om hundekropssprog og opdragelse. Hun er nemlig en læsehest og ofte når jeg fortæller om hundes reaktionsmønster spørger hun 'hvor ved du det fra?' Jeg er vokset op med hund og har som barn læst en del om adfærd og inden vi fik Holger læste jeg en masse om GD'ere. Så meget af det jeg gør ligger 'på rygraden' ogfaler mig naturligt. Men desværre syntes jeg meget af det jeg har kunnet finde var for teknisk og beregnet til voksne. Så links tages imod med kyshånd. Vil så gerne vende denne her situation.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn og hund
  • #1   4. maj 2008 For det første ville jeg begynde at stoppe hende, HVER gang hun gør noget uhensigtsmæsigt med hunden. Som du selv siger er det synd, og hvis hun virkelig gerne vil være med, ja så vil hun nok osse overveje hvor sjovt det er, når man ikke får lov, fordi man ikke behandler hunden ordentligt.

    Derudover kunne det jo være hun kunne have glæde af at starte på et træningshold med hunden. 12 år er gammel nok til at hun sagtens kan være med, og have det sjovt på den måde


  • #2   4. maj 2008 ja efter min mening er hun stor nok til at lære at hun skal være god ved ham, så jeg ville også irettesætte hende hver gang. Vi har en dreng på et år og tro mnig selvom han ikke fatter så meget så får han at vide at han ikke må hive i kæden på hundene og skal være sød ved dem. samt alde hundene være når de ligger i deres kurv. Min tæve går godt nok men min han brummer hvis han ligger i hans kurv og fair nok det er jo hans sted.

    Vi har lart at vores dreng at han skal kæle hundene ved at ae dem og sige ae ae. Og det sidder han og gør. tro mig mit hjerte smelter når han går det mens han sidder med et stort smil. Måske var det en ide at lade hende fodre ham?


  • #3   4. maj 2008 jeg ville også skælde ud hver gang hun gør noget det gør vi allerede med vores søn på 20 måneder og han hiver aldrig i hunden eller katten og ja gør han det så får an skæld ud og så er det jo ikke sjovt mere

  • #4   4. maj 2008 stavefejl er gratise i dag - det gik sgu noget hurtigt ved tasterne kunne jeg se ups

Kommentér på:
Børn og hund

Annonce