{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Børn og hund? {{forumTopicSubject}}

Hvad er din holdning med børn og hund.
Bør familier med små børn ikke have hund?

Det er fordi jeg har haft skrevet på flere annoncer med hunde der er vant til børn, der søger nye hjem og når de læser hvor "små" børnene er (3 og 4 år), så synes de ikke det er noget?

Jeg er klar over at nogen ikke lærer deres børn at respekter dyr, men hvorfor skære alle over en kam?

Vi gør meget ud af at børnene er med, giver mad, går tur og hvis dyret sover, så lader man den være, samme med når den spiser.

Hmmm tænker bare...er det kun pensionister i alle afskygninger der bør have hund, for de har ikke små børn og de er hjemme dagen lang?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn og hund?
  • #1   9. apr 2013 Måske fordi sælger af erfaring ved at deres hund ikke er god til helt små børn

  • #2   9. apr 2013 Hvis sælger ikke vil sælge til en småbørnsfamilie, må det være fordi de har dårlige oplevelser med den kombination.
    Det kan være hunden ikke er tryg ved små børn.
    det kan også være fordi mange småbørnsfamilier prioriterer hunden absolut sidst, og den derfor ikke får hvad den har behov for.

    Det er meget naturligt at små børn fylder utroligt meget. Der er ikke samme overskud til en hund. Man skal ofre sin egen fritid for at aktivere hunden, og det er der ikke mange der gør.


  • #3   9. apr 2013 De fleste børn får lov til at drille hunden, og undersøge den, såsom at hive den i næsen, løfte dens ben, rive den i pelsen osv, prøve at finde dens grænse, uden forældrene siger noget til det. Jeg har også set at børnene tit får lov til at lægge sig ved siden af hunden når en prøver at søge væk og få fred, og løbe efter den hvis børnene keder sig. Det er mine erfaringer, forældrene siger aldrig noget til børnene, i hvertfald ikke af hvad jeg har set. Men det betyder jo ikke at ALLE er sådan, og sælger/ejer kan jo se hvordan børnene opfører sig overfor hunden(e) når de kommer for at kigge på den smiley

  • #5   9. apr 2013 Det kommer helt an på hunden , familien og børnene.

    Jeg har af og til omplaceringshunde i vores hjem og den sidste der blev omplaceret til en familie med småbørn der var hunden deres hobby. Den skulle med på jagt/schweiss med manden og konen ville gerne gå til Rally.Manden havde haft jagt som hobby i mere end 20 år og var derfor ikke en der umiddelbart ville droppe sporten imorgen. Konen var mere ude i at give det et forsøg..

    Børnene var tvillingepiger på 4 , der var vokset op med hund. De havde en fin forståelse af hunden som elskede dem fra starten.

    Men det korte af det lange er at hunden passede godt ind og ikke blot var en fiks idé, samt at de havde haft racen (labrador) i mange år (den han afløste blev 12).

    Han var blevet kasseret ved forsvaret pga. sin jagtlyst og derfor var det et match made in heaven da de kom. smiley



  • #6   9. apr 2013 Vi har haft hunde sammen med vores børn mens de var små .... og det er da det bedste .... men som dig har vi været MEGET strikse og opmærksomme på at børnene skulle respektere hundene, lære hundenes signaler osv...

    de har aldrig fået lov at gå hen til hunden og vække den hvis den sov, de har aldrig været i nærheden af hundene når de spiste osv ....

    Omvendt har vi vænnet hundene til at man kunne tage deres legetøj med et TAK, at man kunne sige TAK og tage maden osv .... vi har kun lært dem det, ikke noget vi har praktiseret i , men bare som forebyggende hvis nu uheldet skulle være ude ...

    Har heldigvis aldrig oplevet nogen negativ situation mellem børn og hunde....

    Men ja de skal lære gensidig respekt så er det en stor gevinst ..

    den sidste opdrætter vi købte hund ved havde afvist en børne familie... hos hende skal alle hundekøbere også på besøg, og de voksne lod bare børnene gøre hvad de ville, greb ikke ind og fortalte ikke børnene hvordan og hvorledes god omgang med hvalp/hund er ... så de fik ikke hund ved hende ...

    Men vil da sige at man som opdrætter kunne fortælle om hvad der er god skik når man vil have hund og børn sammen ... ikke alle har tænkt over det. ikke alle ved hvad der er fornuftigt, men det behøves jo ikke være af "ond vilje" de skal måske bare lære og vil gerne gøre det rigtigt ...


  • #7   9. apr 2013 Vi sælger da hellere end gerne til børnefamilier. Sealyham Terriers og børn er bare et must;-) Vi har selv fået 3 børn medens vi har opdrættet. De er nu 2½, 6 og 8½. Jeg ser helst børnene kommer med når der er hvalpebesøg. Jeg kan udfra hvordan forældrene takler ungerne, vurdere om jeg mener at jeg vil sælge hvlape til den pågældende familie. Det er vigtigt at forældrene stiller nogle krav og sætter grænser. Gør de det ikke overfor børnene, kan de heller ikke gøre det overfor en hvalp!

Kommentér på:
Børn og hund?

Annonce