959 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hvilket foder skal jeg give min hund?? Hvilket foder skal jeg give min hund??

Jeg har en dejlig Jack Russel hvalp på snart 7 mdr. Dyrlægen sagde at jeg skulle stoppe med at give hende foder fra almindelige dyrehandlere. Hun får lige nu hvalpe foder til små hunde, fra Royal canin. Dyrlægen siger jeg skal stoppe med det, og begynde at købe mit foder hos dyrlægen. På pakken står der hun skal have det her til hun er 10 mdr. Jeg ved ikke rigtig om eg skal køre videre med det jeg har, eller hvad??

Håber der er nogle der kan gøre mig lidt klogere:)

Dramatiske optagelser fangede øjeblikket, hvor en hval kolliderede med en lille båd i Barnegat Bay, New Jersey, den 2. august. Sammenstødet fik båden til at vælte og kastede en kvinde i vandet. Det blev senere bekræftet, at en vågehval døde som følge af kollisionen nær kysten. Der er ikke rapporteret om andre tilskadekomne.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jord gravning +Bortkørsel 5.700 kr.
  • Havemand til græsslåning og hækklipning 3.000 kr.
  • Omlægge udendørsfliser 5.000 kr.
  • Handyman to put up curtains by doing the holes in the main wall. Plus to hang up one painting. 850 kr.
  • Metro 30L skal udskiftes 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilket foder skal jeg give min hund??
  • #1   4. maj 2008 Har hun da allergi eller lignende, da det "almindelige" gode foder ikke er godt nok??

• #2   4. maj 2008 Nej overhovedet ikke. Han siger bare at det ikke er godt nok. og at hun bare vil bliver overvægtig hvis hun ikke får det fra dyrlægen. Det er en god sjat dyrere det hod dyrlægen, så derfor tænker jeg også om han bare vil tjene penge?
    Hun er glad nok for det foder hun får..

• #3   4. maj 2008 Hehe ja dyrlægen skal velogså sælge lidt ;o)
    Hvilket foder der er bedst, er forskelligt fra hund til hund.

• #4   4. maj 2008 Lyder lidt pengegriskt må jeg nu nok indrømme...

RC er normalt at betragte som et godt foder, og hvis hun er rask og fungerer godt på det, så ville det da være dumt at skifte...

Ville måske overveje at skifte dyrlæge istedet...

• #5   4. maj 2008 hvad siger din opdrætter?

hvad er det for foder din dyrlæge vil sælge dig?

trives hun på fodret eller er hun ved at blive for rund?

• #6   4. maj 2008 Ja det er vel rigtig nok. Jeg vil jo bare gøre det der er bedst for hende smiley

• #7   4. maj 2008 hmmm, min dyrlæge har da altid accepteret mit valg af foder, selvom det ikke var deres mærke....

• #8   4. maj 2008 Rene: Min dyrlæge mente også at RC var godtnok...

• #9   4. maj 2008 Connie: Jamen hos min opdrætter fik hun forskelligt forder, da de skiftede hver gang de købte.

det er noget der hedder CXD special.

Jeg synes heller ikke hund er ved at blive fed overhovedet. Også hvis man ser hendes billeder, så synes jeg da hun ser helt normal ud.

• #10   4. maj 2008 Jeg spurgte også min Hundetræner og hun sagde at Oscar og RC var helt fint mad. Men jeg tror også jeg finder en anden dyrlæge han virker deværre meget penge glad, og da hun skulle have vaccinationer var vi der i højst to min.

Men er glad for jeres svar.

• #11   4. maj 2008 Da jeg sagde til vores dyrlæge at vores får Olivers så sagde han at vi måske skulle finde et andet fodre til dem, der er mere 'kvalitetsbevidst' og fuld af de rigtige næringsstoffer... der grinede jeg bare af ham... han aner nok ikke engang hvad Olivers er.

• #12   4. maj 2008 Jeg skreve oscar mener selvfølgelig Oliver. Jeg har også kun hørt godt om Olivers.

• #13   4. maj 2008 vores dyrløge spørger aldrig hvad foder vores får, selvom han jo kan regne ud at det ikke er hans mærke.

• #14   4. maj 2008 Har nu heller aldrig hørt at Olivers ikke skulle indeholde det der skal være i et godt foder smiley

• #15   4. maj 2008 Øh royal canin er fransk...

• #16   4. maj 2008 Vi har 2 jack russell terrier og de får begge royal canin og det siger vores dyrelæge er udemærket.. tror måske bare han siger det for at tjene penge.. En jack russell er jo aktiv og hvis den får nok med motion bliver den heller ikke bare lige sådan overvægtig..

• #17   4. maj 2008 Royal Canin startede i Danmark i 1973, som et privatejet agentur af de fransk-producerede produkter.

I starten foregik al salg fra en mindre varevogn, med direkte leverancer til kunderne, uanset om det var dyrehandler eller opdrættere.

I 1990 overtog Royal Canin Frankrig alle aktiviteterne i Danmark, og Royal Canin Danmark A/S har siden da været et 100 % fransk ejet datterselskab af Royal Canin France.

I dag er alle Royal Canin Danmarks aktiviteter koncentreret omkring specialhandlen i Danmark.

Med opdeling af produkter og salgsaktiviteter på følgende områder:

Dyrehandlere og Specialbutikker.
    Dyrlæger
    Hunde- og katte opdrættere.
    Vi fokuserer vores indsats udelukkende på Premium produkter af højeste kvalitet, tilpasset dyrenes størrelse, alder, aktivitetsniveau og race.

Royal Canin Danmark beskæftiger idag 24 personer, med hovedkontor i Randers og lagerfaciliteter i Sdr. Borup.

• #18   4. maj 2008 Og det blev udviklet i 1967 af en fransk veterinær i Frankrig smiley
    (link fjernet)

• Anders Z
    Anders Z Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 38
    #19   5. maj 2008 Hej Louise.
    Hvis din hund er syg, bør du lytte til hvad din dyrlæge foreslår af foder - også selvom det betyder, at dyrlægen tjener penge. Hvis din hund er rask og har en sund vægt, skal du vælge et Premium foder, som din hund har lyst til at spise og som du har råd til at købe.

Der findes et have af forskellige foderprodukter på markedet. Royal Canin er blot ét af dem. Det er bestemt et af de bedre mærker. Hill's (som ofte også sælges hos dyrlægerne) er lige så godt og lige så dyrt.

Selv sværger jeg til Arion Premium - dels fordi kvaliteten er helt i top, men også fordi det er langt billigere end RC og Hill's.

Det er ikke så vigtigt hvor i verden foderet er fremstillet, så længe det er fremstillet af ordentlige råvarer, under kontrollerede forhold og har en sammensætning, som er godt for din hunds helbred.

Hvad angår valg af fodervariant til din 7 mdr. hund, så kan jeg dårligt tro mine egne øjne, når jeg læser, at dyrlægen anbefaler, at du stopper med hvalpefoder allerede. Små racer stopper tidligst når de er 9 mdr., men de fleste skal fortsætte med hvalpefoder til de er 12-15 mdr. De helt store racer skal have særligt hvalpefoder til de er 1½ år.

Håber du kunne bruge mit input.

• #20   6. maj 2008 Tusind tak for alle jeres indlæg. Jeg har valgt at skifte dyrlæge her næste gang jeg skal til dyrlægen. Jeg stoler ikke på ham, og føler ikke han er grundig nok ved undersøgelser.
    På det foder jeg får står der at hun skal have det til hun er 10 mdr, og derefter rykker over i junior mad. Jeg føler det der står på pakken, og kan høre herinde fra at jeg roligt kan holde mig til RC smiley

Kommentér på:
Hvilket foder skal jeg give min hund??

Annonce