{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hunde uden stamtavle til udstilling
  • #1   5. maj 2008 Nej, det kan den ikke:-)

• #2   5. maj 2008 men der er nogen der laver udstilling for sjov til hunde uden tavle

• #3   5. maj 2008 Øv.. det var trist.. vil meget gerne have en islandsk fårehund, men deres hjemmeside er nede lige for tiden, men har fundet nogle islandske fårehunde hvalp uden stamtavle og nu står jeg i dilemmaet om jeg skal vente til jeg finder en med stamtavle eller om jeg skal sige at det er ok den er ægte, men ikke har stamtavle..

• #4   5. maj 2008 Vent... Hvis du vil udstille, så tror jeg at du bliver skuffet hvis du køber en uden tavle :o)
    Så det er klart værd at vente!

• #5   5. maj 2008 Hvis du gerne vil udstille og du gerne vil have mulighed for at tjekke forældrenes og resten af anernes sundhedsoplysninger, skal du vente til du finder en med tavle:-)) Og det vil være MIT råd til dig. VENT:-))

• #6   5. maj 2008 hmm det kommer an på hvad du har af tanker med din hund smiley Hvis du gerne vil udstille så vent på den rette den skal nok komme..

hvis du ikke har interesse i det så er det måske ik så vigtigt.

men altså stamtavlen siger jo mere end kun om hunden er ægte.
    altså det er heller ik så fedt at ha en ægte hund hvor man ik ved hvem og hvad der er bag. for selv hunde med tavle kan se "uægte" ud så tavlen bør man tage med af "sikkerheds mæssige" årsager syntes jeg, plus hvis man vil udstille osv

• #7   5. maj 2008 selvom man ik udvikler sig til en udstillings tosse hehe, så er det hyggeligt at være afsted, hyggeligt at sidde med så mange med samme race som bare genkender de historier man har osv..

• #8   5. maj 2008 Hva så hvis man har købt en hund med tavle og det viser sig man er blevet snydt og tavlen ikke bliver tilsendt som lovet ??? kan man kontakte nogen steder og evt. høre hvordan man får tavle på ????

• #9   5. maj 2008 Jeg ville absolut ikke købe uden tavle. Hos IF'en er der de senere år lavet et MEGET ihærdigt aclsarbejde for at undgå HD, som racen ellers har været temmelig plaget af.

Og særligt når du gerne vil udstille er tavlen jo en nødvendighed. Og "bare fordi" siden er nede kan man jo godt komme i kontakt med en god opdrætter.

Reiki's (min hund) opdrætter har for nyligt fået parret deres ene tæve parret, så der skulle komme små sommerhvalpe. Om de har venteliste pt ved jeg self ikke, men hvis du er interesseret kan du jo kontakte dem, og få en snak. Om ikke andet kan de jo nok henvise til en opdrætter i dit område.

• #10   5. maj 2008 Betina:

Hvis man får lovning på at tavlen bliver tilsendt er man RIMELIG sikker på at man er blevet snydt. Tavlen skal nemlig følge hvalpen/hunden!!!!! Dvs. at når henter hunden, skal du have tavlen med...

• #11   5. maj 2008 Bettina -tavlen skal ALTID følge hunden, så bare det at du ikke får tavlen med ved afhentning af hvalpen burde få alarmklokkerne til at ringe. Du kan prøve at kontakte den klub hunden skulle være stambogsført i, og se om det "bare" er en fejl, men jeg vil tro at du er blevet snydt, og at der slet ikke forefindes en tavle på din hund

• #12   5. maj 2008 Da det er en islandsk fårehund ville jeg klart vælge en med stamtavle, da de har problemer med HD. Tjek forældrenes stamtavle på hundeweb.dk, inden du køber hvalpen smiley

• #13   5. maj 2008 Jeg har selv luret MANGE hjemmesider da jeg startede med at kigge efter islandsk fårehund. Kan da linke til nogen af de jeg fandt interessant, og som jeg lige har ved hånden nu.

• #14   5. maj 2008 Jeg har kun tænkt på at udstille fordi vi hele tiden har set efter en islandsk fårehund med tavle, men det vi søger er bare en dejlig hvalp så udstilling er ikke så vigtigt.
    Jeg ved at islandske fårehund kan have problemer med HD og det vil vi selvfølgelig også spørge til når vi skal op og besøge dem der har hvalpe lige nu. Jeg ved bare ud fra billeder og hvad der står i teksten både faderen og moderen er ægte, men at det kun er faderen der har tavle!
    Men nu vi ihvertfald reserveret det lille pjok og så skal vi op og se den onsdag og så må jeg stille en masse spørgsmål!

• #15   5. maj 2008 Louise Britt - udstillingsmæssigt anses en tavleløs hund ikke som ægte. Jeg aner ikke hvorfor nogen tror at en hund er "ægte" når den ikke har tavle. Reelt kan du INTET checke, medmindre begge forældre har stamtavle og du har kopi af dem. HVIS begge forældre har stamtavle, og hvalpene ikke har, er det ofstest fordi forældredyrene ikke har kunne avlsgodkendes...
    Har forældrene ikke tavle, ja så har du jo kun sælgers ord for at hvalpen er "ægte" - og det ord er INTET værd i udstillings/avlsøjemed.

Mit råd er også at du skal vente, til der er et kuld hvalpe med tavle - og lad nu være med at hoppe på pinden, hvis avler bilder dig ind at du sagtens kan få tavle på din hund senere. DET KAN DU IKKE !!!!

• #16   5. maj 2008 hun er fra belgien min hvalp, derfor ville tavlen blive tilsendt... ved ik hva club den sku være i...

• #17   5. maj 2008 Nu må vi se hvad der sker! Jeg kender til de dårlige ting ved hunde unden stamtavle, men ja... nu må vi se.. glæder mig ihvertfald til at se hvalpene.

• #18   5. maj 2008 Louise -problemet er at selvom moren og faren ikke har HD så kan det sagtens ligge i linierne alligevel. Det er jo muligt at forældrenes søskende, bedsteforældre osv har HD.

Jeg ville selv til hver en tid være skeptisk over hvorfor hanhunden bruges til tavle-løs avl når den har tavle -mon den ikke kan godkendes til avl af en eller anden grund (sygdom, ikke racetypisk nok osv)

Hvis du lligevel vælger at hunden skal være derfra, så tag ikke deres ord for gode varer før du har SET dokumentation på at de er tjekket for HD med godt resultat.

Husk at ALLE hvalpe er søde -det er de voksne hunde du skal falde for

• #19   5. maj 2008 Der ER hvalpe lige nu med DKK-tavle. Jeg vil gerne finde links hvis du er interesseret

• #20   5. maj 2008 Louise Britt P: Selvom I spørger til HD hos opdrætter, kan vedkommende næppe give jer bedsteforældrenes HD-status, da de er mindst ligeså vigtige (måske endda vigtigere) som forældrenes.

• #22   5. maj 2008 Lone -du kan ikke linke direkte på hundeweb.

Men til trådstarter: gå ind på www.hundeweb.dk, vælg opdrættervejviser og race og så vil de 6 opdrættere blive vist

• #23   5. maj 2008 Louise:

Det du er igang med er ½ "farligt".....Det med at køre op og kigge på hvalpe uden at vide om man skal købe:-)) ALLE hvalpe er uimodståelige, men jeg vil sige: "STOL aldrig på en opdrætters ord!!!".....Få ALT på skrift. Hvis opdrætter siger at faderen er ægte, så se hans stamtavle. Hvis opdrætter siger at forældredyrene er HD undersøgt, så se det på skrift, for et sådant har de fået, hvis de har fået hundene HD fotograferet. Stol ikke på dem, hvis de siger at dyrlægen har sagt god for at de avler UDEN at have HD fotograferet!! Der er så mange fælder, som man ofte går i, når man kører ud og kigger på hvalpe. PAS på!!!!

• #24   5. maj 2008 kan man få lavet en stamtavle ellers???

• #25   5. maj 2008 Stamtavlen laves, når hvalpene er helt små, af opdrætter.......Hvis forældredyrene ikke er avlsgodkendt og der ikke er lavet tavle på hvalpen er løbet desværre kært:-))

• #26   5. maj 2008 Christina> Hos seriøse klubber er svaret Nej.

Visse andre tager gladeligt i mod dine penge, og sender dig et word dokument tilbage...

• #27   5. maj 2008 Vi har nu fundet en opdrætter hvor vi regner med at få en hvalp fra og de er med stamtavle, tak for alle jeres gode råd.. jeg vil gerne på udstilling og bruge den til videre god avl og derfor har vi valgt at få en hvalp med stamtavle.. glæder mig rigtig meget til de blive født

• #29   5. maj 2008 var bare nysgerrig. ikke fordi jeg skulle bruge den til noget. smiley

• #30   5. maj 2008 Louise:

Og det er med DKK tavle?? :-))

• #31   5. maj 2008 Mette H: ja det er det! Det er en rigtig dygtig opdrætter og de har deres linie og ting iorden

• #32   5. maj 2008 Louise:

SUPER.......Og du har været på hundeweb og tjekke for diverse skavanker?? :-)))

• #33   6. maj 2008 Louise Britt P: Det var da super =) Så undgår I også at blive skuffede, hvis I ville udstille alligevel smiley Som Mette H skriver, har I tjekket forældre, bedsteforældre osv. på hundeweb?

• #34   6. maj 2008 i usa følger stamtavlen ikke automatisk med, og opdrætter for den ikke, den bliver lavet når oplysningerne bliver sendt ind, men opdrætter skal så betale for hver enkelt tavle, derfor lader de køber selv vælge om de vil have den med, hvis de vil kan de selv betale den.. det gjorde jeg så og nu har jeg den

Kommentér på:
hunde uden stamtavle til udstilling

Annonce