Selvtillid til min hund ? {{forumTopicSubject}}
Hejsa..
Jeg har en super dejlig labrador han på knap 2 år . Chico.
Han har desværrer haft en uheldig situation som lille hvor en mand tog hårdt fat i ham fordi han gøede. Dette har skræmt ham så meget at han nu er bange for fremmede, mest mænd!
Folk skalikke bare gå hen til ham hvis han er i snor bundet eller lign. uden at kende ham. Så bliver han vildt utryk og har også knurret af en der kom direkte hen til hm med hånden.
Jeg er rigtig træt af det for hvis det sker en dag han bider ville jeg blive nød til at få ham aflivet.
Jeg har lært at acceptere at sådan er min hund, og egentlig skal folk vel heller ikke bare gå hen til en hund der er i snor eller bundet????
Når der kommer folk som vil hilse på Chico slipper jeg ham altid løs, så kan han selv styre om han har lyst til at hilse. Det plejer han gerne at ville men i hans tempo.
Misforstå mig ikke, han er absoult ikke agressiv, men nervør til tider.
Har I nogle ideer til hvordan jeg får hans selvtillid helt i top igen, så jeg ikke skal være nervøs for han møder nye mennesker????
det skal så siges at når han kender folk elsker han at nusse dem og vil så gerne lege. Han bliver helt ustyrlig. =]
Mange tak.
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 84 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.728
Jeg ville gå i gang med en hilseøvelse - præcis som man bruger med små lidt usikre hvalpe.
Du skal alliere dig med mennesker i alle størrelser og udseende, med god tid
Når step 1 går godt kan de sidde med siden til - så med front til - så står de op med ryggen til - så står de op med siden til - og tilsidst står de op med front mod dig og Chico.
Du starter selvfølgelig med den type mennesker, han ikke er bange for. Så arbejder du dig stille og roligt over mod den type, han er bange for.
Det han skal lære er, at ordet og handlingen "at hilse" er forbundet med noget ubetinget positivt. Og at han rolilgt kan stole på dig, når du siger "hilse" - at så sker der ham KUN noget godt.
God fornøjelse
jan 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 66 Svar: 472
Min tidligere hund, en am. collie, var også meget nervøs, og efter flere bidepisoder måtte jeg få ham aflivet som 4 årig, det var ikke sjovt, men hans situation, kan jo ikke sammenlignes med din situation.
Men pøj pøj med ham, håber det bliver bedre.
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.892
Nu har du ikke skrevet i din profil, hvor i landet du kommer fra, men jeg vil alligeve henvise dig til Helle, som er min hundetræner:-) hun er virkelig god og på 4 timer kan jeg allerede mærke forskel på Vanni:-)
hendes hjemmeside er www.hundensverden.dk hvis du ikke bor i nærheden kan du ringe til hende, og få en snak, og så kan hun henvise til en i dit nærområde:-)
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 1
Og mange tak for alle jeres svar.
Selvfølgelig vil jeg ikke aflive ham hvis han er i en situation hvor han føler sig presset. Men hvis han er fri et sted og der kommer en tilfældig person som ikke henvender sig til os og han bare løber efter og bider er det en anden sag.
Jeg kunne aldrig drømme om at aflive min skat hvis ikke jeg vidte han var ond. For føler han sig bange, truet ell. lign er det selvfølgelig ikke hans skyld.
Selvtillid til min hund ?