Opbygge selvtillid {{forumTopicSubject}}
Hej HG!
Min border collie Zoey har brug for noget selvtillid, så jeg kunne godt tænke mig inspiration til øvelser jeg kan lave med hende
Hit me med de bedste øvelser I har til formålet!
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 84 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.729
Og i det hele taget en masse empowerment-træning, hvor hun selv har kontrol over udviklingen.
Ooooogggg lettere dog-parkour. Balance, over, under, igennem, poter op på "alting" på gåturen osv.
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 58 Svar: 731
Empowerment-træning, hvad indebærer det lidt mere præcist?
Øvelserne du skriver omkring lettere dog-parkour er hun godt med
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 84 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.729
http://hundogtraening.dk/?page_id=2593
jun 2012
Vi træner en masse, altid med en masse ros og lækre godbidder, og hun kan også mange ting og er enormt pleasende, men hun bliver bare meget hurtigt usikker? Hun har generelt brug for enormt meget støtte fra mig i det meste træning, og det er egentlig det jeg gerne ville lidt udover. Altså så hun selv føler "det her det kan jeg", for hun kan godt, hun tror bare ikke rigtig på det selv, kan man vel sige. Giver det mening?
jun 2012
Træning med hende ER en gave
jun 2012
Hvis jeg giver hende støtten, ja så gør det en forskel - og jeg kan sagtens leve med at give hende støtte, det er mere for hendes skyld
apr 2018
Følgere: 673 Svar: 5.720
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 860
jun 2012
Mette, jeg har faktisk haft hende på får regelmæssigt i en periode, men det gik i kage med træner osv. og det er ikke så let at finde træningssteder hernede desværre, men vi skal helt sikkert igang igen.
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.328
Frivillig adfærd og shaping.
Tjek https://canis.dk/
Læs bogen "Klikkertræning for din hund" Af Cecilie Køste og Morten Egtved.
Eller endnu bedre tilmeld dig et kursus hos én af canisinstruktørerne !
sep 2007
For tænker da det er rigtig godt for hende.
jun 2012
sep 2007
Jeg ved man arbejder meget på flere træningsmuligheder på sjælland og der har i år været flere kursusforløb derovre, så man bliver rustet til at kunne træne lidt mere selv.
Er du medlem af "venner af dansk hyrdehundeklub" på facebook, ellers bliv det og søg evt. træningsmakkere derinde. Håber du kommer igang igen
jun 2012
Føler dog godt at jeg kan træne selv til en vis grænse. Så jeg ønsker mig mine egne får....og et sted at stille dem
Jeg er medlem af siden du nævner, og har også set der bliver arbejdet for at finde træningsmuligheder
sep 2007
Jeg har selv en lill flok, derudover hjælper jeg en lokal når han har brug for det. Hvis han f.eks. skal noget en weekend, jamen så ringer folk til mig hvis fårene er rendt ud eller der er andet. Hans græsser en masse arealer af og er nogle udbrydderkonger. Det er skide god træning, og jeg kan så træne på alle dem jeg vil, og han kkam få lidt fri når han har brug for det
Opbygge selvtillid